Nejste přihlášen/a.
Stojim pred vyberem,jake auto na ziskani ostruh pro dceru (20)v unoru nastupuje do autoskoly.Auto se bude pohybovat Havirov,Karvina,Ostrava
proste neco na otriskani.kupni cena predstava do 30 000kc aby ji zustala jeste rezerva cca 10 000kc nejnutnejsi repas,zapis atd.
Dle meho letmeho pohledu asi budem vybirat mezi nize vypsanymi.Ale ktery?
Peuget 206 1,1 44 kw
Punto 1,2 44 kw
Getz 1,1 46 kw
U P206 bych doporučil spíše standart-1,4 ,kW nevím ,kolem 50.Jinak dle skutečného stavu.osobně bych na první místo, dal Peu pak Punťu ale Getze až na -100 místo i když to může být také dobré autíčko=jsou v tom antipatie,nic víc.
Peu 106 za 15 000 kč jsme koupil synovi-na vyježdění se a současně na dojížděnído práce ,schválně jsme volili autí do dvaceti tisíctedy spíše vrak i když Peu je dobrá volba-už někdy od 85 mají pozink,motory 1,1 i 14 jsou staré = spolehlivé motory co při minimální údržbě dokáží přežít celý zbytek auta . Byť 1,1 v obou výkonových (tuším i 1,4- tuto jsem měl jen jako prastarý monoblok s 52kW)variantách maji na jednom místě poddimenzované těsnění pod hlavou (dělal jsem si to sám i s rozvody a preventivní kontrolou hlavy v servisu a za použití nejdražších ND jsem se vlezl do 5000kč. pežotík najel se synem skoro 10 000km za rok z toho polovinu před a polovinu po opravě hlavy a navyúpadá že by chtěl brzy "umřít"! .
Feldu bych v dnešní době nebral= byť levné auta,levníé ND lůa furt už staré vylítané vráný ne do většího městat toto tak na vesnici a okresní město do 50 000ob.
Za mě Toyotu Yaris první generace s motorem 1.0 16V (1SZ-FE). Díky nízké hmotnosti (podle TP 904 kg včetně tažného zařízení) i se 48/50 kW jede docela slušně, moc nežere (já mám dlouhodobý průměr okolo 5,8 l/100 km, ale klidnou jízdou se lze dostat i na 4,5) a když už se něco pokazí, tak jsou díly relativně levné, dobře dostupné a jednoduše vyměnitelné. Při správné údržbě (!) je to ale auto velmi spolehlivé. Navíc plní Euro 3, tudíž se neplatí ekologická daň.
Nevýhodami jsou horší odhlučnění a v rychlostech nad tachometrových cca. 90 km/h tedy poměrně velký hluk v kabině, zejména málo udržované kusy mají také problémy s korozí palivové nádrže (pokud mají kovovou), prahů a zadních podběhů (zvlášť na ty pozor, opravuje se to dost blbě)
Po případné koupi doporučuji kromě běžné výměny kapalin a spotřebního materiálu (pneumatiky (na těch rozhodně nedoporučuji šetřit), brzdy, tlumiče apod.) také kvůli výše zmíněné korozi prohlédnout, očistit a případně Konkorem 500 (litr za ~100 Kč by měl stačit) přestříkat podvozek a podběhy, při horší korozi i demontovat nádrž a očistit a nastříkat ji i z horní strany (drží ji 4 nebo 5 šroubů). 10k by na to mělo v pohodě stačit a pokud máš doma hever + podpěry a gola sadu (+ ideálně kompresor a stříkací pistoli), tak se to dá stihnout za víkend.
Kupujte podle aktuálního stavu vozu - ne podle prodejní ceny, nálepky "akce" nebo barvy...
Motor punto 1,2 8V - super, nesmí být s korozí a dým z výfuku
motory francouzů 1,4i 55kw - super - u citroenů pozor na zadní nápravu
alternativy
VW Lupo 1,4i 55kW
Renault clio 1,2
Seat Ibiza 1,2
opel corsa 1,2
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.