Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Problém s motorem

Od: tomass* odpovědí: 9 změna:

Dobrý den, potřeboval bych radu. Mám Ford Focus první generace, nedávno se něco stalo s jeho motorem. Na neutrál padají otáčky a motor se dusí, někdy i zhasne. Na druhou stranu při vyšších otáčkách, po vyřazení a vyšlápnutí plynu, zůstávají otáčky dlouho viset. Cělkově má motor nepravidelný zvuk. Měl jsem podezření na vadnou svíčku, tedy nefunkční válec, ale to mi vyvrátili v servisu. Upozornili mě na možnost poškozené klapky pro přívod paliva do motoru ale vůbec si nebyli jistí. Nevíte někdo v čem je problém? Děkuji

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

2x

Začni vyčištěním nebo výměnou volnoběžného ventilu (je na sání u klapky) a kontrolou podtlaků, hlavně odvětrání klikovky (T kus, je tam i ventil, často bývá díra, nebo se změklá hadice promáčkne a je neprůchodná.

Kontrola volnoběžného ventilu: po odpojení konektoru by měl motor hned chcípnout.

Od tvého servisu se drž dál, evidentně neví která bije a tenhle motor neznají...

Vyhnat pavouky na tohle nemá vliv.

Nepravidelný zvuk - nejlíp projet někým kdo tenhle motor zná... Vyčištěním klapky taky nic nezkazíš...

KOntrola zapalování: dobře ohřátý motor (min. 10 km jízdy), pak na 4 z volnoběžných otáček pod plným plynem až do maxima, nesmí škubat. Dost často je popraskaný blok cívky = cívka nepálí jak má...

 

hodnocení

1x

Pokud se jedná o FoFo 1.8 tak padání otáček je vadný volnoběžný ventil, to je klasická závada a to že drží vysolé otáčky a pak pomalu padají tak to je takové nectnost Focusa. Pravděpodobně špatně naprogramovaná jednotka která pečuje za studena aby se "lépe" řadilo...Chce to zrestartovat ŘJ motoru přes diagnostiku (v teorii se tvrdí že i cca na 1 hodinu odpojit baterii) a nějakou dobu to bude dělat dobrotu. Většinou se to rozhodí při použití klimatizace než se to spolu zžije... :) Řeší se to všude na fórech o FoFo...


doplněno 14.01.18 13:56:

Řeší se to na fórech o FoFo... a to od jakaživa co je vyrábějí. Když motor protáhnete, tak to stejně nepomůže vyčistit volnoběžný ventil, neboť ten je namontovaný "paralelně" s klapkou a při vysokých otáčkách přes něj vzduch neprotíká... Ověřeno!

 

xenofob
hodnocení

0x

víme, problém je ve vašem servisu

 

jenda2*
hodnocení

0x

Velice často to byl problém volnoběžného ventilu, který se zanášel při časté jízdě na nízké otáčky. Mechanik v jednom servisu to řešil projetím několika km jízdou až do omezovače otáček a kupodivu každé auto pak jelo v pohodě.

tomass*
hodnocení

Takže myslíte schválně ujet X kilometrů na nejvyšší otáčky jak jen to půjde?

jenda2*

Ano, na 3. stupeň to je kolem 120 km nebo tak nějak. Viděl jsem to, že to fungovalo. Některé články o tomto píší i u motorů TSi. Teoreticky by se nemělo nic stát. Záleží na stavu rozvodového řemenu. Můžete zkusit ne nadoraz ale k červenému poli a uvidíte hned, jak motor pojede na volnoběh.

Koukám taky specialista mechanik,takovým se vyhnout veeelkým obloukem! Toto je tak na pročištění výfukové soustavy zejména u nafty přžed emisemi alene na opravu špatné,špinavé klapky či vadného obtokového ventilu tam se nemá velkými otáčkami co vyčistit ,navíc co stím má společného rozvodový řemen? ten při tom je namáhán stejně jako při normální jízdě, Na ten má nejhorší vliv start.z klidu do +-1000ot za minutu při startu a potom přílišné cukání při necitlivém řazení!


doplněno 14.01.18 21:18:

Hmmnemám páru tak jo asi poslechnu odn´borníka! a raději pojedu dle svéhu promiň Jendo ale Ty nejsi odborník už jen selský rozum říká že plácáš pitchovinu! Obtokový ventil někde taky jako krokový motorek není na výfukové soustavě ale v sáníí u klapky a nevím jak by se toto jízdou na vyšší otáčky vyčistí .To je vtip dne*ua*Ale budiž Tvá víra Ti opravila auto!


doplněno 14.01.18 21:21:

Navíc. Víš vůbec co tam dělá ,na co je určen obtokový ventil? Pokud ano popiš jehoi funkci! Pak se Ti třeba omluvím ,ale spíš ne!Protože vypadá,že ani nevíš o jakou součást auta jde!

jenda2*

Ale jděte, asi nemáte moc páru o tom, co a jak s motorem. Tak jednak se volnoběžný ventil u Fordů docela slušně zanášel nízkými otáčkami, ověřeno na desítkách aut. Proto na to ten mechanik přišel a auta pak jela skvěle. Pokud je rozvodový řemen na hranici životnosti nebo je mechanicky narušen, maximální otáčky ho jen dorazí. Pokud nevíte čím, tak vysokou obvodovou rychostí.

Pro tazatele, vyzkoušejte chvíli jezdit na vyšší otáčky a uvidíte sám. Toto je to nejjednodušší, co si vyzkoušíte sám a nemusíte nikomu za nic platit.

asd1

Vyhnáním pavouků z výfuku se vyčistí spalovací prostor, lambdy, profoukne kat, upraví korekce směsi... To je tak všechno. Rozhodně to nevyčistí volnoběžný ventil nebo klapku. Rozvodům to nevadí, ty kleknou obvykle při startu nebo prodké změně otáček, nebo se posunou kvůli špatně dotažené řemenici (poloha není zajištěná perem). Vysoké zatížení/ otáčky jen při prohřátém bloku motoru = minimálně 10 km jízdy. Vliv na zklidnění volnoběhu má nejspíš i VIF (osobní dlouhodobá zkušenost na 1,6 Zmetec), kromě toho má vliv i na snížení spotřeby (dlouhodobá mi spadla z 6,7 na 6,3 a VIF je na 99% jeden z faktorů snížení)

V každém případě občasné vytočení zahřátého motoru do 6000 jen prospěje.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]