Nejste přihlášen/a.
Kdyz je prihodne pocasi tak na cely rok staci s klidnym svedomim i letnaky.
I kdyz se zimakama je jizda klidnejsi.
Bez sněhu a ledu stačí 1,6mm, pokud ovšem nejedeš za značku "zimní výbava", na to pozor (a pokud není dodatková tabulka s vymezením období, tak tam zimní musíš mít i v červenci - geniální tah zákonodárců . Mmch. v Německu můžeš na sníh/ led i s těma 3,5mm legálně, limit mají 1,6 mm i pro zimní pneu.
Na tvém místě bych ale pneu vyměnil - stačí nehoda kdy ti to uklouzne na námraze, pojišťovna naměří 3,5mm = neměla jsi zimní pneu a hned ti to dá sežrat... Nejlevnější slušné řešení je značková pneu kolem 5mm - dost lidí tohle vyhazuje, do města to bohatě stačí (chovají se zhruba jako nové kvalitní celoročky). A pokud auto chceš mít delší dobu, tak bych rovnou vzal nové zimní. Na menší nájezd např. Savy, na větší nájezd např. TS 860 nebo podobnou kvalitní gumu. Celkově to vyjde levněji než kupovat ojeté (jetých musíš kupovat několik a pokaždé platíš přezouvání)
koupíte si auto a nejste schopná si koupit nějaký solidní gumy, když to stojí pár korun? typické přemýšlení spořivého čecháčka..koupím auto a jebnu na to nějaký nejlacinější gumy, sjetý gumy nebo x desítek let starý
V tomhle případě je spořivej čecháček spíš prodávající - dojezdí auto těsně před smrt a pak to prodá hejlovi jakože výborný stav... Hejl se pak diví že musí koupit nové pneu, udělat velký servis atd. aby to vůbec vydrželo chvíli jezdit. Sjetý gumy tam mohl nahodit i bazar a ty dobrý pak prodat zvlášť - takhle to nasype víc...
Mmch. na letošní zimu zimáky moc potřeba opravdu nejsou a do města těch 3,5 mm stačí víc než bohatě. Bohužel nesplňují předpis, tak hrozí při nehodě problémy s plněním pojišťovny.
asd1: Ale no tak..Buďme trochu soudní. Vy když budete prodávat auto třeba za 40-60tis Kč, tak před jeho prodejem uděláte novou technickou, velký servis a koupíte nové pneu? To to auto potom je škoda prodat a je lepší si ho nechat..
Průběžně ho udržuju v dobrém stavu a když ho prodám tak jak zrovna je. Rozhodně nebudu poslední rok přejíždět olej, na prodej nahazovat sjeté pneu, stříkat podvozek asfaltem aby nebyla vidět koroze, maskovat závady a opravy dělat nejlevnějšíma čínskýma dílama "aby to při prodeji jelo" A jasně že auto v dobrém stavu je nesmysl prodávat. Taky auta točim tak, že koupim slušný v D a když už je dost vetché tak předám dalšímu, ale rozhodně ne s gumama sjetýma na dráty a olejem s 30000 km...
Obcházel jsem český bazary a výše uvedené je na většině aut... + ještě lacině opravené bouračky...
Od listopadu sjet milimetr - kolik jsi najezdila? Na studentku jezdící po městě mi to přijde hrozně moc... Sjíždí se stejnoměrně? Aneb co to je za gumy a je OK geometrie náprav?
Nechal bych je tam - bez sněhu v pohodě, na sněhu opatrně, lepší nevyjíždět pokud to jde, pak je necháš přes léto a na podzim dáš nový. Jako letní na dojetí - ve městě vyhazovat až budou mít 2mm, pokud jezdíš i dálnice tak vyhazov už při 3mm (aquaplanning ve vyšších ryclostech, obzvlášť u lehkýho auta)
800 nebo 8000? Je fakt že Savy se ojíždí hodně rychle a na větší nájezd se nehodí, ale 800 km je fakt hodně. Např. Conti TS850 se mi sjíždí ca. milimetr za 7000 km (Focus kombík), tj. životnost pneu jako zimní ca 30000 km, pak dalších 15000 na dojetí jako letní...
To je nějaké divné, takto jsem své Perfecty nesjel od koupě do přezutí (duben - říjen, cca. 5000 km) a to je moc nešetřím...
Savy by měly vydržet ca 10000 km = ojetí ca milimetr za 2500 km. = Slečna studentka asi jezdí smykem a hrabe při rozjezdech
Druhá pravděpodobnější možnost je chyba měření
Viz výše - bez sněhu OK (kromě míst za značkou "zimní výbava"), na sněhu odebrání techničáku nehrozí, ale při nehodě na sněhu hrozí problémy s plněním pojišťovny = na sněhu opravdu opatrně, nesmíš bourat. Obecně při nehodě se měří pneu = nesplňují předpis jako zimní = pojišťovna po tom skočí a ty musíš obhájit že 3,5 mm vzorek neměl příčinnou souvislost s nehodou... Taky tě na sněhu můžou stopnout pomahači a skásnout za to že nemáš zimní (to je ale banalita kterou ustojíš)
Smutné na tom je, že Savy i s těma 3,5mm jsou výrazně lepší než nová "čína", ale při nehodě je nová čína OK a ty tvoje ne...
Zítra je radši ještě přeměřím (momentálně jsem od nich 100+ km), ale 2 mm to přes léto téměř určitě nebyly. Ale je fakt, že moje auto má sotva 900 kg a ač nerad příliš brzdím do zatáček, agresivním rozjezdům/brzdění apod. se vyhýbám, úplně zbytečně je ničit nechci.
Staší trochu hledat a lepší se dají sehnat dost levně, já koupil 2 kompletní sady kol za 3500 Kč. Pneumatiky (Sava Perfecta a Triangle Snow Lion, oboje 175/70/13) sice trochu starší, ale nepopraskané, 5,8-6 mm, a ačkoliv to pořád není úplně ono (proto na léto plánuji výměnu za úplně nové a ještě širší)m oproti těm, na kterých jsem auto dostal, drží výrazně lépe, zejména na mokru. Jenom parkování je bez posilovače oproti původním 155/80/13 trošku náročnější
I když sám pravidelně přezouvám od roku 1995, tak se mi nelíbí, že po televizní masáži pneu lobby musím uklidňovat své staré rodiče, že na jejich 200km najetých v zimě na suchých silnicích ve městě se tato povinnost nevztahuje. Před 10lety přezouvala na zimáky tak 1/5 řidičů a před 20lety to bylo předmětem debat v anarchistických kroužcích.
Já bych to nehrotil a ani se z toho nehroutil, Opatrný řidič na 3,5mm pneu je určitě bezpečnější než vymaštěné agersivní pako na 8mm zimácích, které si myslí, že nové gumy a systémy TCS, EPS, ABS, ... ho vytáhnou ze všeho. V určitou chvíli jsou všechny antibloky, protiprokluzy, synchronizace a kdo ví co ještě k ničemu a fyzika prostě vyhrává. Pak to pako má stejné sáňky jako děda se stodvácou, akorát jsou o pár metráků až tun těžší, takže s nimi doklouže dál.
Zimní pneu musíte mít jen v případě, kdy se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza. Případně tam, kde je to přikázáno dopravní značkou.
Pokud jste někde ve městě, jezdíte jen občas a nejste nucena vyjet za jakýchkoliv podmínek, tak bych byl v klidu.
Občas mám pocit, že se u nás údržba silnic vyřešila povinností používat zimní pneu. Dalším stupněm bude, že údržbu zruší úplně a zavede se povinnost obouvat pneu s hřeby jako v severských zemích.
A tady je link na článek, kde do toho pneukartelu jeden z výrobců háže vidle a dává trochu jiný pohled auto.idnes.cz/...
Článek je absolutní nesmysl, podrobná analýza výsledků od AutoBildu zde. Prodloužení brzdné dráhy z 50 km/h na mokru o 10 metrů opravdu není nepodstatný rozdíl! A riziko aquaplaningu se i u těch CrossClimate, které Michelin tak vychvaluje a kvůli kterým ten test vlastně proběhl, zvýšilo velice výrazně.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.