Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
chc se zeptat na motor 1,2 TSI. Co se kromě turba může podělat? Má to nějaké vstřikovače, nebo čerpadlo jako nafta? Díky
nevím jestli všechny verze motorů trpěli, ale tuším že od 1/2012 problém vyřešen a je klid, takové ty Octavie co byly do 1/2012 se prodávali relativně levně, znám tedy tři lidi, jednomu to žralo i 1l oleje na 500/km, ostatním 1/1000 km , vím že je to pro běžné lidi neřešitelné nějakým levným řešením, někde se udávalo cca oprava od snad 65.000 - 100.000...?! Také znám člověka co mají dodneška s TSI Golfa, a tam se jim zase cpe benzín do oleje a ve značce krčej ramenama a už je to po záruce a niky se nic nevyřešilo, ale můj kolega v zaměstnání má 1,2TSi cca 5 let a celkem v pohodě, jen samé drobnosti, ale také má teprve najeto 12.000 km... Čili bych se novějšího vozidla asi nebál...
Samozřejmě ,že to má jak čerpadlo tak i vstřikovače,obdobně jako naftový motor!
Nevím jak u škůdek ale u PSA mám v HDI při tachometrových 360 000km (do 2015 ježděno v "A")původní čerpadal jak doprvní v nádrži tak i vysokotlaké + vstřikovače.Stejně tak i u benzínu-tam ale tachometrových 220000-vstřikovače a čerpadlo původní. Takže předpoklad že toto byude i u škůdky OK ale jsou tam jiná kurvítka a pak -HODNĚ záleží jak se k autu chovali předchozí majitelé!
Ono totiž u dieselů to nejsou v podstatě poruchy, ale závady z opotřebení, dle servisních manuálů se udává technická životnost cca 150.000-200.000 km. Ale protože se běžně neservisuje za bakulu peněz, tak se po daných km nemění vstřiky a čerpadlo, prostě se pak čeká co to vydrží a otom to je... Některé modely jsou držáky a některé ne...
Určitě, je to přímý vstřik co tlačí oproti obyčejnému obvyklému benzínu co má v rampě cca 3 bary tak cca 130barů, čili čerpadlo je také vysokotlaké a je to přímý vstřik, tak je oproti obyčejnému benzinovému vstřikovači poměrně složitější i cenově někde jinde...
Pokud se pletu,tak mne pls opravte!
Je jedno zda-li atmosféricky plněná nafta nebo benzín! Tlak na palivu bude u přímovstřiků (beru -li SDI vs TDI nebo benzín turbo vs atmosféra-tam nevím značení) +- stejny jak u přeplňování,tedy turba nebo ne-to jsou dvě různé věci!
nwn mám ale dopjem že dnes už jsou vše přímovstřiky-tedy benzíny!
Moc jsem nepochopil jak to myslíš, ale takhle, TSI funguje asi tak jako u diesela v provedeni HDI, čili common rail, jen s nižším tlakem... Vysokotlaké čerpadlo tlačí do rampy a elektronika řídí vstřiky přímo do válce..., obyčejný benzín se vstřikováním má čerpadlo co tlačí 3-4 bary do rampy a vstřiky vstřikují do sání, čili není to přímý vstřik... U dieselů je to vždy přímý vstřik, tam se řešilo dřív jestli s předkomůrkou či ne...
Tak nyní jsi mne s těmi benzíny zmátl ale je to jedno,U dieselů-klaiska jsou předkomůrkové - třeba motory řady XUD od PSA a pak nové - přímovstřiky motory řady DW (-HDi). Jinak třeba Praga V3S -motor T912 (v podstatě polovina motoru s T111)už byl přímovstřikový diesel.
Určitě je obyčejně nepřímé vstřikování asi i spolehlivější, ale dnešní trend je prostě takový, malé objemy a přeplňované motory s velkým výkonem, dnes už je to standart a jsou jich milióny a taky to určitě funguje... Asi bych se toho tolik nebál...
Takhle, vybiram s motorem, ktery bude co nejmene poruchovy pri provozu ve meste. Turbo na kratke vzdalenosti asi neni to pravy orechovy. Mam ted TDI a poruchy se uz rozjizdi a nemam cas a penize byt porad v servise. Chci neco vhodneho do mesta idealne co nejmene poruchoveho (nebo lepe receno, co ma nejmensi predpoklady k poruse)
když by řešil toto auto, dle všeho má řetěz, to je ještě ten poddimenzovaný nebo by se už mělo jednat o bezproblémový motor?
To Polo v odkazu má ještě "starý" motor s řetězem. Nové 1.2 TSI s řemenem se do Pola montovalo až od faceliftu v roce 2014. Ten řetěz je sice profláknutý, ale výrobce na tom zapracoval a dokonce i na starší kousky lze aplikovat novější, kvalitní sadu rozvodů.
Myslím si, že pro neustálé krátké jízdy ale tyto přímovstřikové motory úplně vhodné nejsou. Je vhodné používat aditiva do benzínu a občas to prohnat po dálnici.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.