Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

DPF a STK

Od: aloisb® odpovědí: 15 změna:

Mám do konce února 2018 absolvovat STK. Na minulém měření emisí jsem prošel s odřenýma ušima - dovolená hodnota 0,50 - naměřená hodnota 0,49. Výfuk byl špinavý a technik mi řekl, že bude asi děravý DPF. Nevím, jaký postup mám nyní zvolit, abych zbytečně neutrácel peníze. Stávající filtr už byl před 3 roky čištěn mokrou cestou. Tehdy jsem vyhodil 650 Kč za neúspěšný pokus o regeneraci filtru pomocí diagnostiky ve značkovém servisu FORD Homolka v Děčíně. Auto jezdí bezvadně, motor má výkon a nežere olej. Mám tyto možnosti : 1) Zakoupit nový DPF - krátký stojí 4000 Kč, dlouhý 8000 Kč podle typu motoru

2) Zajet na STK a nechat si změřit emise. Když neprojdu, bude mě to stát 850 Kč

3) Nechat filtr někde opravit

Prosím o radu, jak to nejlépe vyřešit.

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

matesj
hodnocení

1x
Lojzo,emise ti kontrolně změří i jinde než na STK...
Nevím,proč se na to ptáš,kup nový filtr a neřeš to...Harpagóne.
hodnocení

Matesi, dík za radu velkorysý Grande !

 

hodnocení

1x
Jestli už byl jednou čištění a saze ti lítají z výfuku, tak bych se vykašlal na experimenty a koupil druhý filtr. Další věc je otázka, v jakém stavu jsou trysky. Jestli už nejsou před smrtí a nezanaseji zbytečně filtr.
hodnocení

A nepoznalo by se to na spotřebě? Mě se drží stále na 5,2 l/100 km.

 

hodnocení

1x
avatar stir
Před emisemi je vhodné motor pořádně vytočit, aby se výfuk vymetl. Nebo první měření nepocitat. Pokud se jezdí jen městský provoz nebo se motor občas nepodiva do červených otáček, můžou být ve výfuku saze.
doplněno 29.12.17 12:41:

kuky taky jsem to tak měl. Dojel jsem na emise se skoro studenym motorem a první merení bylo taky vyšší, ale pořád v normě a s kazdym dalším se snižovalo až bylo jako u nového auta. Sám mi řekl, že je dobré obcas motor vytocit, jenže s tim jezdí zena jen po meste.

Je-li DPF funkční tak nemůžou být saze ve výfuku!
doplněno 29.12.17 13:52: Tož a máte Vy v autě filtr pevných částic.

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490
Ja myslel , ze tu budem resit dpf za 30-60tisic a tady se resi dpf za 4-8tisic?
Kup novy.

 

hodnocení

0x
Zajeď do specializovanýho diesel centra, kde dokáží věci opravovat a ne jen měnit (jako v autorizáku).
Musíš tam nechat kompletně prověřit celej motor a vše co s ním souvisí, teprve pak zjistíš, jestli je pryč filtr, oxid. katal. nebo i vstřiky nebo něco dalšího.
Nikdy neměň jednu věc za druhou bez celkové prohlídky auta.
U dieselu souvisí všechno se vším!
hodnocení

Když mi auto bezvadně startuje i jezdí, tak přece nebudu zbytečně dělat celou diagnostiku motoru. Asi si někde nechám pro kontrolu změřit emise a když budou nevyhovující, tak koupím nový DPF filtr.

Emise Vám změří kouřivost a kdyż dáte nový filtr, vyřešíte následek nikoliv příčinu.
Právě kompletní zdiagnostikování motoru (turbo, vstřiky, EGR atd.) odhalí, proč auto víc kouří.
Aż Vám vyměněný DPF odejde za pár měsíců zas, pochopíte.

 

xenofob
hodnocení

0x

příčinou tvorby sazí je skutečnost, že jde o dieselový motor

nevím, jak chce KUKY odstranit přčíčiny tvorby sazí, která má zachytit DPF filtr...

samozřejmě v čr působí firmy schopné analyzovat chování motrou a navrhnout nějakou optimalizaci, jejíž součátí bude také úrpavy původního software, která může některé hodnoty vylepšit, motor se po letech provozu chová jinak než když vyjede z fabriky...ale produkci sazí tím nelze odstranit...

ty filtry za 4 tisíc vám vydrží možná do další STK...

Netvrdím přece, že lze zcela odstranit kouřivost ale pokud je kouřivost nadměrná, lze ji opět dostat do rozumných mezí.
Nadměrnou kouřivost mohou způsobovat mimo jiné...opotřebené vstřikovače, zatuhlá regulace turba nebo EGR ventilu, nefukční oxidační katalyzátor...
A software se samozřejmě upravovat nebude, proč taky kdyż softwarem to není.

 

hodnocení

0x
avatar stir
Jestli je spotřeba, výkon normální, auto startuje, tak může skutečně filtr něco propouštět, pokud je výfuk špinavý. Možná se poškodil při tom čištění. To je filtr i s katalyzatorem nebo bez?
hodnocení

Zdali je tam také katalyzátor, skutečně nevím. Je to FORD S-Max s motorem 103 kW, TDCi, vyrobený koncem roku 1997.


doplněno 01.01.18 20:58:

Omlouvám se, auto je z konce roku 2007.

97 to asi nee. To byly ještě tddi

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]