Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Životnost baterie v autě

Od: lacin66 odpovědí: 7 změna:
Ahoj všechny zdravím. Baterie v autě má životnost podle najetých km. ,nebo podle toho jak je stará? Když vše funguje O.K co je pro ni horší vysoký nájezd, nebo stáří i když se najede málo? Děkuji

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mnd®
hodnocení

3x

Špatné pro baterii je časté startování,málo nájezd km,špatné fungování alternátoru,neudžovaná elektoinstalace...a dalo by se toho napsat víc.

 

hodnocení

3x
avatar magdon

Pokud máte vše ostatní v pořádku, hraje roli hlavně stáří baterie a velmi časté startování + krátké trasy (řekněme 20 x denně). Celkový nájezd km není podstatný.

 

hodnocení

3x
avatar clayman

Baterii podle všeho hodně škodí vysoké teploty - odstavené auto 14 dnů na pláži v Chorvatsku. To že baterie není v pořádku se samozřejmě projeví až v zimě. Doporučuji dát do auta maximálně velkou (Ah) baterii, která se do kastlíku vejde. Je to investice, která se vrátí - bude méně namáhaná a vydrží o to více tedy pokud nebude v háji alternátor a nebude tím pádem podvybitá = její smrt.

V autě mám baterii od prosince 2011 a zatím je v pohodě. :)

V autě mám baterku od listopadu 2009 a zatím je v pohodě (nájezd 230 000 km a furt běhá) ovšem obvyklá délka trasy na nastartování 30km+, auto v provozu 6-7 dní v týdnu. Za stejnou dobu moje žena najela odhadem 20-25000 km, průměrná délka trasy na nastartování max. 5km, baterku má třetí. Z mého úhlu pohledu je největší zabiják baterie její nedobíjení... Tedy krátké trasy a časté starty, případně dlouhé odstávky vozu mezi jízdami (pasivní odběry).

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Určitě ne podle najetých km. Příklad, denně najedete 300-500km, jiný účastník 30-50km. Vy nastartujete za den 3-5x, ale on 10-15x. Již víte kdy trpí baterka nejvíce?

 

asd1
hodnocení

0x

Baterie má životnost hlavně podle údržby. Nejvíc vadí podvybití (sulfatace desek), pak málo elektrolytu atd. Počet startů sám o sobě nevadí, tam jde právě o to podvybití - několika starty bez dobití se baterka vybije = sulfatace. "Kup velkou kapacitu vydrží dýl" je taky nesmysl, např. Focusu mi 43 Ah vydržela 11 let (a odešla na podvybití kdy auto měsíc stálo)

= je potřeba baterku nikdy nenechat vybít pod 50% kapacity (ani krátkodobě) a mít v autě v pořádku dobíjení...

 

hodnocení

0x
avatar stir

to se tak neda říct. Originalka v novem aute vydrzi dicela dlouho, kazda další uz tolik nevydrží. Zalezi na stavu elektroinstalace a dobijení. Mame v aute puvodni baterku, desaty rok, silver calcium ford, denne mestky provoz, trasy 2-4km na jeden start a stale funguje. Poprvni jsem ji dobijel minulou zimu a letos v listopadu.Tato zima bude ale asi poskední, uvidime, to uz jsem si rikal minulou zimu..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]