Nejste přihlášen/a.
Ahoj, za měsíc dělám řidičák, ale na rozdíl od svých kolegů již mám auto darované od strejdy, co si koupil nové a tohle neměl kam dát. Chci se zeptat na pár věcí. 1) Jak vypadá první hodina v autoškole a jak vypadají závěrečné jízdy? 2) Jak dlouho trvá vydání řidičáku? 3) Je lepší dělat jízdy s benzínem nebo dieselem? 4) Kolik bude cca povinné ručení?
Teď trochu k autu... je to Ford escort 97´ 1.8TD 66kw má najeto 330 000km. Řeknu vám celkem šrot...ale zato má klimu, vyhřívaný sedadla, el. zrcátka, el. okna na první auto asi dobré. Má vyšisovaný lak od sluníčka a oloupaný bezbarvý lak (metalíza). Stačí si koupit bezbarvý lak - mám pistoli - a stříknout to na tu původní barvu, nebo musím stříknout i barvu? Potom má prasklou manžetu poloosy u převodovky. Zvládl bych to udělat doma nebo ne? V autech se hrabu, takžě určitě bych to zvládl, jen mám obavu ze zarezlého závitu na čepu takovým způsobem, že není vidět závit. no, to by bylo asi vše. Děkuji za odpovědi.
Promiň, ale nestačím se divit tvým dotazům
Na dotazy 1. - 3. ti odpoví v autoškole. Na dotaz 4. najdeš odpověď ne netu.
Co se auta týká, jestli se "hrabeš v autech", tak drobné opravy zvládneš. A co se laku týká, vykašlal bych se na něj, protože to stejně asi zboříš dřív, než se tím lakem budeš moci pochlubit.
@ford: Vždycky ne. Co se to jinak nelíbí na mé odpovědi nelíbí?
Já si myslím, že satam odpověděl správně a úměrně k tvému egu. Viz- V autech se hrabu, takžě určitě bych to zvládl, jen mám obavu ze zarezlého závitu. ... Ten kdo se hrabe v autech a nemyslím tím hrabat se v kufru a nebo ve schránce přece nemůže mít problém s nějakým zarezlým závitem. Taktéž ho nezajímá klima a nebo elektrická zrcátka , ale v jakém stavu je motor, nápravy atd. cenu povinného ručení si najdeš na netu. Hraje tam roli spousta faktorů, které my tady nemáme a ty jsi nám je nedal. To auto už má sve odslouženo , tak že bych do něho neinvestoval více než je nutné k zajištění bezpečnosti provozu. Místo přelakování bych raději investoval do pneumatik, brzd , atd.
Schválně si ten svůj odkaz zkopíruj a podívej se na něj až ti bude tak 40 let. Potom snad pochopíš proč ti bylo tak odpovězeno.
No, motor mimo to, že trochu kouří je v docela dobrém stavu i s turbem. Dělal jsem těsnění na ventilovým víku, a takže jsem doseřídil vůle na ventilech. Turbo zatím výrazně nepíská, ale už si budu dávat pozor na korektor. Jinak tlaky bych řekl, že jsou ještě solidní, když při doběhu zalomcuje celým autem. Psal jsem sem jen to s čím jsem chtěl poradit a nechtěl jsem vás zatěžovat slohovkou, i když uznávám, že jsem to napsat mohl.
Zdravím. Tím šrot jsem myslel ty vyhnilýdíry co byly v prahách, pro escorty typické problémy s elektrikou, vyběhaná kulisa řazení - nepřesné řazení, z auta uniká olej v celkem velkém množství - přetěsnil jsem přírubu, která je na bloku motoru zezadu a na ní olej. filtr, z auta taky teče voda - hadice jsem zkontroloval poškozené nejsou a pumpa to není, spodek byl docela zrezlí někde prohnil, takže přišla nářadí svářečka a tlumex. Dále auto kouří, podvozek je tvrdý atd. Myslím, že jako výčet pro označení šrot stačí. Auto má novou technickou od 23.října 17 kde shledali pouze nefunkční jen stahovačku okna u řidiče, ťuklí blatník, koroze a únik provozních kapalin.
Místo vrážení peněz do tohohle šrotu si kup něco v lepší stavu. Dál si kup nový oblek, až to pošleš někam do pangejtu, bude se hodit.
Dle popisu bych investoval do odtahovky,nechal odvézt na schválené místo pro ekologickou likvidaci a nesnažil bych se s tím jezdit.Tím spíš když se v autech hrabeš a vidíš ten únik oleje ve velkém množství ,tekoucí vodu z auta,spodek docela prohnilí, a že kouří - to stačí na likvidaci a ne na drobné opravy!A jestli s tak velkým únikem provozních kapalin prošlo na technické pak raději o tom nikde nemluv, neboť mechanik podepsaný na protkokolu může přijít o práci a zákaz činnosti až na několik let pokud takopvé auto prošlo! a snaž se v něm nikdy nepotakat PČR na silnici!
hele vrážet peníze do takovýho auta je holej nesmysl
investoval bych jen do věcí co sou důležitý-brzdy řízení nápravy nákej lak bych neřešil a vyvařovat tu kastli to skoro nebude mít taky cenu
počítám že to bude vyhnilí i v místech kde to drží zadní nápravu
chápu že je to auto který si dostal a má stk a chceš jezdit
osobně bych investoval jen do akutních věcí a šetřil si na jiný auto -skus si spočítat co vše tě budou stát opravy a třeba dojdeš k tomu že tě náká ojetá felda za 10-15 tisíc vyjde laciněji a nadělá víc parády jak schnilej eskort
počítej stim že jako nováček na cestách bez zkušeností a bonusů budeš mít povinou pojistku pěkně drahou
co se týče oprav na voze zmáknout se dá vše ale musíš mít patřičné nářadí pokud ho nemáš můžeš bejt šikovnej jak chceš a bude ti to prd platný
"Jen jezdi" mi řekli prarodiče taky, když mi dali auto, Toyotu Yaris 1,0 50 kW r.v. 2000. Na TK prošlo, ale to neznamená prakticky nic, protože:
1. Pneumatiky - původní letní Hankook Centum (pár 2003, pár 2006) sice se vzorkem, ale ztvrdlé a nepoužitelné, málem jsem díky nim skončil ve svodidlech na mokré dlažbě v asi 25 km/h, zimní Continental WinterContact (2010) totéž... Zvlášť bez ABS docela o držku. Výměna = bazar, 3500 za obě sady, Sava Perfecta a Triangle Snow Lion (navzdory původu hodnocené vcelku dobře). Pořád žádný zázrak, ale drží o hodně lépe. "Nové" pneu už mi několikrát zachránily auto v situaci, kterou by staré téměř určitě nezvládly, např. krizové brzdění před idiotem, který jel ve tmě na neosvětleném kole bez odrazek a černém oblečení a byl vidět až opravdu na poslední chvíli, dobrzdil jsem 2 metry za ním (vyhnout jsem se nemohl, v protisměru bylo auto).
2. Zadní tlumiče - podle technika unikal olej, po výměně se ukázalo, že v jednom už vlastně olej ani nebyl... Nové Ashika z Autokšeftu. Už se nedivím, že mi loni zadek moc nedržel. Přední vyměním asi v létě před další TK.
3. Koroze - podle technika malá dírka v prahu, nakonec jsem kromě ní vyvařoval ještě oba zadní podběhy + mě čeká výměna levého předního blatníku (~700 bez laku). K tomu už proběhlo očištění a nástřik podvozku (Konkor 500) a výfuku (Alkyton), v létě pro jistotu bude ještě jednou + přidám tepelnou izolaci nad výfuk, protože plechy zkorodovaly a upadly.
4. Manžeta poloosy - měněna v servise hned před první TK, 2006 Kč vč. výměny oleje a filtru. Nepamatuji si, co přesně tam tam, myslím, že SKF.
No, levné to úplně nebylo, rychle také ne. Ale je fakt, že výsledkem je auto, které na svůj výkon docela slušně jede (tachometrových 160 km/h po dálnici není velký problém, limit je údajně cca. 200 kvůli krátkým převodům, ale nezkoušel jsem, nemám dálniční známku ), moc nežere (při běžné, byť vcelku svižné, jízdě jsem se ještě nedostal přes 6 litrů) a v případě potřeby nemá problém táhnout půtunový přívěs
No právě. Tím výše jsem chtěl naznačit, že tazatel by to auto měl buď dát do pořádku (aspoň co se týče techniky, lak ho nikde nenechá) a nebo rovnou pořídit něco jiného, protože s tím, co popisuje výše (že auto kouří, teče z něj olej a voda apod.) se i přes platnou TK opravdu "jenom jezdit" nedá, resp. asi dá, ale rozhodně ne bezpečně.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.