Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak zapojit voltmetr do auta

Od: rudamechanik odpovědí: 17 změna:

Ahoj,

zákazník si koupil tady ten voltmetr pest.cz/...

a chce, abych mu to zapojit do auta. Namontoval jsem mu ho do palubovky, s tím nebyl problém, ale zajímalo by mě, kde je nejlepší ho připojit? Je to starší felda a měl problém se startováním v zimě tak chce vidět jak je na tom baterka.

Předpokládám, že když to nezapojím přes klíček tak mu to vybije baterku?

Jak to udělat? Můžu se píchnout normálně na zapalovač a je to? Nebude to ukazovat špatně?

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar mikihans
Zapalovač ale není ve Feldě přes klíček. Dal bych to prostě na svorku "za klíček" (svorka 15).
rudamechanik
hodnocení

Díky moc a prosím kde bych to našel? Ještě mě teď napadlo autorádio. Že by tam měl být drát který se ovládá klíčkem. Tam bych to měl i blízko s kabely. Ten zapalovač to je teda bota, to mě vůbec nenapadlo, já ho mám ve svém autě ovládaný :)

hoststary*

Tam, kde je to blízko, a napájení autorádia se docela nabízí.

Ta potvůrka má sice psanou malou spotřebu 8 mA, ale každý rozsvícený segment je LED se spotřebou také asi 10 mA (klasické LED mají 20 mA), takže při rozsvíceném napětí 8,88 V svítí všechny segmenty, takže jich je 7 krát 3 číslice = 21 segmentů po 20 mA a je to 400 mA plus k tomu 8 mA vlastní spotřeba, což je půl ampéry.

Zákazník platí, zákazník si říká co si přeje, i když by bylo jednodušší nechat voltmeter zhasnutý a na palubku dát malé tlačíko, aby si řidič mohl krátce změřit napětí a pak voltmetr zase vypnout. Ale když se chce při jízdě dojímat napětím baterie... jeho přání, jeho radost.

400 mA možná jo, ale ne při 12V ;)
mamtaky

Objednal jsem si ho taky a při 12V odebírá 6mA ! Takže jsem ho nechal svítit trvale :)

nikdo*

hoststary: Tenhle tvůj výpočet je špatně. Uvědom si, že obsluha toho displeje je v multiplexním, nebo chceš-li v dynamickém režimu. Tedy, rychle se přepínají segmenty jeden za druhým.

ten displey je jako téměř vše dneska ovládaný multiplexně, tak že spotřeba je minimum...

hoststary*

nikdo: a hiawata: díky za vysvětlení, že se rozsvěcení děje v multiplexu a odběr je tedy fakt minimální. Zasloužili byste bod, ale jako neregistrovaný ho dát nemohu, pouze vás mohou pochválit a ještě jednou poděkovat.

spotreba

Tak já jsem to pochopil tak, že ta spotřeba je psána se svítícím displejem, jak tady píše kdosi nademnou, co si ho taky koupil, tak celková spotřeba je do 10mA. Dnešní displeje a LEDky zdaleka nemají odběr 10mA, doba se mění.

Jo a kdyby to bralo půl ampéry, nemohly by tam být takové nitky jako přívodní vodiče. Jednak by se dost hřály a taky by značně zkreslovaly měření, kdyby to mělo takový odběr. Si vemte, že při každé změně čísla by skákal odběr o desítky a stovky mA a měnil by se tím úbytek na vodičích a měřené napětí.

Tyhle voltmetry jsou super právě v tom, že to skoro nic neodebírá a měří to velice přesně.

 

 

hodnocení

0x

Ta potvůrka by měla mít tak malou spotřebu, že přímé připojení, nejlépe přímo na baterii, nemůže baterii vybít dříve, než za několik týdnů. Takže připojit přímo na baterii a případně na plusový přívod dát vypínač, který je možno kdykoli vypnout. To vyřeší všechny předpokládané problémy.


doplněno 18.12.17 13:05:

@rudamechanik: Na svorce 15 nezohledníš úbytky mezi + pólem baterie a tou svorkou 15, tedy nezjistíš jakékoli závady v přechodových odporech mezi + pólem baterie a místem připojení voltmetru.


doplněno 18.12.17 13:58: @jabraka: "Ten je připojen přímo na aku." Kupodivu není*smich*
Hlavně pojistku.
rudamechanik
hodnocení

Ty okruhy jsou jištěné, ne? Nebo jste myslel kdybych to dával na baterku? To asi ano, to bych dal přes pojistku, ať to nezačne hořet kdyby se třeba prodřel drát, to já mám takové pouzdérko někde s pojistkou co se dá na kabel. Ale ještě nevím na jaký, musím se podívat na tu svorku 15

Měl to jsem ve Fiestě napojený ještě přes přepínač kde mi na jednu stranu ukazoval kolik dává alternátor a na druhou kolik je na spínací skříňce jako na baterce.
jentak*

Ta potvůrka si vezme 5,8Ah měsíčně. Nevím, jakou má felda baterii, ale při nějaké 44Ah baterce je to cca 1/8 kapacity. A to nesmí běžet nic jiného(Autoalarm,central apod). Takže to dát v každém případě přes něco vypínaného. Není podle mně žádoucí, aby v zamčeném, odstaveném autě svítil jeden budík. Je to lákadlo na vandaly.

 

jabraka*
hodnocení

0x

Nevím,k čemu mu bude trvalé měření napětí na baterii.Stačilo by změřit jednou za čas napětí třeba v tom zapalovači.Ten je připojen přímo na aku.Připojovat ampérmetr ,znamená zvýšit neekonomickou spotřebu proudu v autě.Ksdyž,tak až za klíček.

JABRAKA

Já to kupoval do fiesty která nemá kontrolku svícení světel a stávalo se mi v létě že jsem nechal auto svítit (protože předchozí auto mělo automatické svícení a zhášelo samo) .Ten voltmetr vyšel v Číně asi na dvacku takže stál miň než u nás průsvitka se žárovkou. Nakonec jsem tam stejně dal pípák aby pískal po vytažení klíčku. Takže jsem tam dal přepínač a v poloze kdy to měřilo výstup alternátoru to samozřejmě šlo jen za chodu motoru. Měření baterky jsem měl ze spínací skříňky takže to taky v klidu nic nebralo.
rusito

Tak hlavně by to mohlo zbytečně provokovat kdyby to v noci svítilo na parkovišti. Pokud neparkuje v garáži. Ale je možné, že by se to někomu mohlo líbit, dívat se, jak mu svítí v autě voltmetr :)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma voltmetr do auta

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]