Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Závady na novém vozu

Od: tomkk® odpovědí: 6 změna:

Zdravím, kámoš si koupil nového Passata (už jsem zde dřív psal o tom, co si užil, když chtěl Passata a nemá IČO). No a má s ním problémy. Pominu to, že když ho kupoval, nefungoval zámek zadního kufru a museli to opravit. Časem ale zjistil, že po studeném startu se opakovaně restaruje infotainment, takže prvních cca 10 minut nefunguje couvací kamera, navigace, rádio začne hrát a nejde vypnout.. Po nahlášení závady si z něj dělají trošku dobrý den, ho nechali auto přivézt, pár dní si ho tam nechali a pak mu řekli, že ta závada je známá, že ji u nich má víc aut a že prý musí čekat na opravný FW (Proč ho tam teda znutili zbytečně jezdit a nechávat vůz? Jako elektronik si spíš myslím, že je tam HW vada, ale to je vedlejší.). Takže si pro auto přijel (teď je bez druhého auta, svoje staré jim dal protiúčtem. S tím souvisí druhá potíž je, že zatím si nezměnil domovský servis a na reklamace tak jezdí 70 km daleko.) Po pár dnech se mu ozvali, že problém je vyřešen, ať si přijede přehrát FW. Už z chování techniků ale poznal, že to tak asi není, mlžili a žádné ukončení opravy mu nedali podepsat. Přijel domů a ráno se pochopitelně problém opakoval, i když s jiným průběhem zobrazení na obrazovce.

Náhradní vůz mu odmítli dát, protože VW má v podmínkách, že se vám auto musí rozbít "na cestě", jinak máte smůlu. (Takovou "záruku mobility" snad ani nemá cenu komentovat) Nyní je docela pravděpodobné, že tam s tím ještě několikrát pojede, oni vždy něco udělají a buď se jim zadaří, nebo ne. Pro něj to znamená za peníze cestovat, někdy si i brát dovolenou v práci a především je a bude opakovaně bez auta, zatím co oni si mohou třeba měsíc hledat závadu. Co se týče závad, tu se zavíráním kufru ani nezapsali, tu to s restarty zatím vedou jako jednu otevřenou, přestože už tam auto 2x měli a ještě mít budou.Chtěl bych se zeptat, jak má postupovat dál a na co má nárok? Proč by měl být on ten, který za zauto zaplatil, ale reálně je opakovaně je bez auta a má navíc další dodatečné náklady.

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Musí komunikovat on s pordejcem - třeba mu sdělit varianty, pokud prodejce bude odmítat dohodu mimo zákonné lhůty. Samozřejmostí je výhružka černými ovcemi či podobnými médii. Možnost právní jistě někdo doplní, ale viděl bych to stejně jako u standardního zboží - tj. znalecký posudek a vrácení peněz vč. úhrady nákladů.


doplněno 07.12.17 09:01:

Není mi známo, že by se uvedená reklamace řešila jako jedna a ta první... každý soud toto bude brát jako tři opakované reklamace. Ale každý člověk taky potřebuje mít nějaký "předávací" protokol v případě servisu čehokoliv. Takže pokud prokazatelně má 3 reklamace předané prodejci a ten opakovaně vrací zboží neopravené, má nárok na výměnu zboží nebo vrácení peněz. Lhůta 30 dnů na jednu reklamaci samozřejmě platí.


doplněno 07.12.17 09:02:

Nicméně @ivzez je asi nejlepší co se týče práva a reklamací... jestli se nepletu - takže by upřesnila s konkrétními §§§ ...

hodnocení

On to vrátit nebude chtít. To auto byl ležák a dostal na něj slevu (Teď už je možná jasné proč. :) )Spíš jde o to, jestli má nárok alespoň na náklady na dopravu a jestli je OK, že už tam s tím bude potřetí a stále to vedou jako jednu opravu. Předpokládám, že přinejmenším platí, že do měsíce ji musí uzavřít, nebo ne? A co pak, když to ani do měsíce nevyřeší?
doplněno 07.12.17 09:06: Má je jeden papír z prvního nahlášení této závady. Poprvé ho vypustli s tím, že s tím nic nenadělají a "ať čeká na nový FW", podruhé s tím "snad to bude dobré". Co bude potřetí se uvidí.
doplněno 08.12.17 07:23: Vrácené asi nebude, na karoserii ještě byly ochranné fólie (i když ty se asi dají nalepit), na tacho bylo 9 km a nemělo RZ. Spíš to zjistili při běžném předvádění, protože to rádio je v bootloopu hned po zapnutí napájení.
asd1

Pokud papírově neuzavřel první reklamaci (předal vozidlo k reklamaci, po vyřízení reklamace ho převzal), tak pořád běží ta první - nevím proč to přebíral per huba a jezdí tam podívat se na mechaniky... Má nárok na přiměřené náklady s vyřízením reklamace = cestovné a ztráta času. Pokud nechce po neodstranění závady do 30 dnů nebo třetím opakování závady odstoupit od smlouvy, tak s ním budou vesele zametat až ho to přestane bavit...


doplněno 07.12.17 21:19:

A tipnul bych, že to auto nebyl ležák, ael vrácená reklamace ;)


doplněno 08.12.17 08:26:

"nic s tím nenadělají" = po 30 dnech může odstoupit od smlouvy. A já osobně bych odstoupil, za ty prachy je spousta aut a podle mne s výrazně lepším poměrem výkon - cena. VW a koncern obecně je spíš předražené pozlátko než sice drahé ale kvalitní zlato...

hodnocení

S autem a motorem je spokojen. Za cca 600k má 2.0 TDI a po zkušenosti jen s benzíny úplně slintá blahem, jak to jede a nechlastá.

máme fungla citroena valník, najelo se tak 100km, par dní stál a ted po 50m kontrolka motoru a nouzak.. no a pak si nekup nové auto.. v pondělí jede na reklamaci, tak jsem zvědav.

 

jurajjuraj*
hodnocení

0x

proc reklamuje v 70km vzdalenem servisu? muze reklamovat v jakemkoliv znackovem VW servisu v EU a nikdo mu nemuze nic rict, pokud teda nema neco specialniho ve smlouve o cemz pochybuju

na pujcovani nahradniho auta si kazda automobilka bude davat svoje podminky, u nas tady ve skodovce daval soused na reklamaci auto na 4 dny a dali mu nahradni, myslim ze taky nemuseli ale je to o lidech kteri tam sedi

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]