Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak správně ošetřit a uskladnovat pneumatiky?

Od: heterak® odpovědí: 8 změna:
avatar heterak

Jak správně ošetřit a uskladnovat pneumatiky od auta na ráfcích po přezutí?

Je mi jasné že drátěným kartáčem nebo smirkem vydrhnou dosedací plochy,opláchnout voudou,umít nečistoty,vysušit a skladovat v suchém a tmavém prostoru ve vodorovné poloze.

Kamarád mi ještě říkal že je dobré pneumatiky namazat indulonou a měkkým kartáčem ještě rozetřít do všech spár. Je to pravda?

A ještě jedna podotázka. Je rozdíl mezi skladováním letních a zimních pneu?

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mot
hodnocení

0x
nikdy me nenapadlo pneumatiky kartacovat, hrebelcovat, mazat indulonou...

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Tak ono stačí mít je mimo vlhké prostředí a neskládat je na sebe... ale já je ještě mažu regumem nebo alternativní chemií. Pneu mám na 4-5 let, takže po 2 letech by ztrácely svou vlastnost. Zmíněný regum jsem dlouho nemohl sehnat-prý ho EU zakázala a jsou další výrobky onoho charakteru ošetření pneu.

Indulona je blbost - to už můžete vzít stolní olej...

rozdíl skladování dle sezony není žádný

 

kepler*
hodnocení

0x

Rozhodně ničím nemazat! Obsažené nepolární látky pneumatiku poškodí. Použít se můžou jen speciální přípravky k tomu určené. Očistit a vytáhnout vklíněné kamínky není na škodu. Jestli jde o galoše zimní, nebo letní, nehraje roli.

Pneumatiky je v "domácích podmínkách"třeba skladovat v místech, která jsou chladná, suchá (do teploty 35°C) a především mimo dosah slunečních paprsků. V případě skladování pneumatik na ráfcích se doporučuje je nahustit na běžný provozní tlak a umístit je do stohu na sebe.

pneumatiky.cz/...

 

jabraka*
hodnocení

0x

Silikonový olej renovuje kaučuk na pneu.Někde jsem dokonce četl doporučení, pneu vypustit a nafouknout dusíkem.Ale to už je asi pro praktické použití až moc.

JB

proč by huštění dusíkem mělo být moc?Toto u nás v JH běžně nabízí pneuservisy a nejen při uskladnění na zimu,ale i běžně do provozu.Dusík má totiž pár výhod oproti normálnímu vzduchu.

 

lopata*
hodnocení

0x

maximálně umít, zase bych to ttak neprožíval, mám tři auta a tak je je sundám uskladním v garáži do komínku a neřeším ..

 

hodnocení

0x
avatar amper

K onomu nápadu natírat pneumatiky indulonou. To je nápad hodný mého tchána (šetřit se musí, ať to stojí, co stojí). Pneumatiky jsou vyrobené z EPDM, to je pryž, která odolává chemii (zředěné kyseliny, louhy, odolává UV záření), ale má problém s mastnotou, zejména minerálními oleji a tuky. Indulonu by to teoreticky zvládnout mělo (je-li mi známo, je převážně živočišného původu), ale riskujte to. Přijdete za půl roku, dáte na auto, ujedete pár desítek nebo stovek km a rupne Vám guma. Zaručeně přední, v zatáčce a proti naloženej kamion. A kolik jste ušetřil? Indulona je za pade a silikonový olej, případně jiný prostředek na renovaci pneu stojí okolo stovky.

 

asd1
hodnocení

0x

Vytahat kamínky ze vzorku, pokud budou ve vlhku tak se hodí dosedací plochy ošetřit proti korozi. Pokud mazat tak gylcerínem nebo silikonem, ale to má smysl jen u gum s malým nájezdem = budou na autě roky. Vhodné je i vyvážit, aby se to nemuselo řešit při nazouvání ale byly už připravené... Indulonu NE Skladovat nejlíp v suchu, temnu a chladu. Nejvíc vadí přímé slunce.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]