Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Samovolné vybíjení AKU

Od: elkoman odpovědí: 11 změna:

Dobrý den,

cca před 4 týdny jsem měl vybitou baterii. Auto Fiat Ulyssa 1,7 r.v.1999. Baterii jsem koupil novou, pro starou mám využití..po pár dnech se situace opakovala, batrie jsem párkrát přehodil nabitou za vybitou a dnes se dostal ke zjišťování závady..při zapojení ampérmetru do série jsem zjistil, že mám spotřebu 0,96A při vypnutém klíčku! Dle mého by měla být spotřeba nulová nebo téměř minimální..při takové spotřebě se mi baterie vybije za cca 50h .. postupně jsem vyndával a zandával všechny pojistky, zda hodnota odebíraného proudu nespadne někam k nule, abych našel okruh, který toto dělá..ale ačkoliv jsem vyndal a nandal všechny pojistky, spotřeba byla stále cca 1A..

Jsem elektrikář silnoproudař, v elektroinstalaci auta se tolika nevyznám, ale je mi jasné, že cca 1A spotřeba při vypnutém autě a zapalování s klíčkem v ruce je špatně a ještě horší je, že je to někde před pojistkama..máte někdo nějaký návrh a radu? Při jízdě se auto chová naprosto standardně..

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mkat*
hodnocení

1x

Skúste alternátor.Prerazená dioda zvykne robiť podobné problémi.

Autorádio ste nedávali nové?Skúste aj to odpojiť.

 

hodnocení

0x
avatar nonek

U starších vozidel jsem se občas setkal se svodem (zvýšeným odběrem) v klidovém stavu vlivem špatné izolace v kabelovém svazku vůči kostře...zkuste měřit odběr a postupně hýbat kabelovými svazky nejdřív okolo motoru...a pak dále, alespoň ty, které jsou přístupnější...snad tu přibudou i další zkušenosti...ono to nemusí způsobovat jen jeden jištěný obvod, může jich být více a pokud pojistky vytahujete po jedné (a hned vracíte), nemusí se to poznat

 

hodnocení

0x

Mě u SUZUKI Swifta vybíjí akumulátor centrální zamykací systém. Poznám to podle toho, že při vyjmutém klíčku když nasazuji + kabel na kontakt akumulátoru, tak všechny blinkry 2 x zablikají.

elkoman
hodnocení

Autorádio nemám, nemám ho rád, potřebuju slyšet motor :) Centrál to sice má, ale při zamykání nic nebliká..taky mě napadlo nějaký problém vůči kostře, no zítra za světla zkusím zahejbat se zapnutým měřákem kabelama, to mně nenapadlo..je fakt že občas třeba nesvítí autohodiny nebo nesvítí ukazatel kilometrů na palubce..holt italský auto..motory ok, ale ta elektroinstalace..au..:) zatím to dořeším tak, že při každém zastavení na delší dobu odpojím plus od baterky, což je naštěstí otázka deseti minut, dveře si odemknu klíčem ..odzkoušeno, zatím funguje, takže se baterka nebude vybíjet a pak zkusím změřit během hejbání svazku a dám vědět.. asi nejlepší oprava bude udělat v autě vypínač na baterku, pokud to nedokážu najít, je to starej verk, tak není nutno do toho moc investovat, ale motoricky je vše ok, jen se mi nechce investovat do servisu či výměny celého svazku..ještě můžu zkusit vyškubat pojistky všechny najednou . . . možná zítra, pokud vyjde čas..

 

hodnocení

0x
avatar dabel
musíš změřit dvě věci
1-zda to dobře dobíjí na baterii bys měl naměřit na volnoběh s puštěnými světli 13,8V - 14,3V
2-zda klidový odběr z baterie neni větší jak 30mA
pak se dá řešit co dál
doplněno 28.11.17 18:52: no jo tu amperu sem na mobilu přehlíd *smich*
ampéra je dost odpoj altík od přívodu a měř odběr
pokud to nebude altík odpoj přívod od startéru

Ďáble čti ! *hledam*Má klidový odběr 1A. A to je dost.Jen se zeptám, v motorovém prostoru nemá tento fiat pojistky?Většinou tam bývají od řídící jednotky,ABS ...

elkoman
hodnocení

no na pojistky v motorovém prostoru jsem nekoukal, přiznám se, že to mne ani nenapadlo, že tam nějaké jsou...ohledně dobíjení - je to v pořádku, alternátor jsem měřil na volnoběh s odpojenou baterkou 14,2, neměřil jsem teda proud do baterky, ten neříká nic, jen to, jestli je baterka nabitá více či méně..a hlavně přišlo mi to zbytečný vzhledem ke klidovému odběru cca 1A...ono jde o to, že v klidovém režimu to žere jak nezjednaný :) juknu zítra a dám vědět, jestli jsem na něco přišel, bohužel auto stojí venku před barákem a garáž nemám, abych to řešil a při baterce v zimě se mi teď nechce . . jen takový poznatek - těch cca 0,96A bylo konstatních, naprosto beze změn a stále . . žádné kolísání..je fakt, že jsem s ničím nehejbal, v tu chvíli jsem řešil, jak nevybít baterku přes noc, abych ji ráno nemusel zas měnit a abych měl jistotu, že odjedu z práce domů..kouknu na to zejtra, aspoň vím, co mám zkoušet hledat, zatím moc děkuji za rady a ozvu se, až budu vědět něco víc.

 

h0042*
hodnocení

0x

Ahoj,v práci jsem taky řešil vybíjení baterie,ale v berlingu.Bylo to zadním stěračem,hřídelka byla zoxidovaná,úplně ztuhlá,motorek neměl sílu stěračem pohnout a stěrač se neuměl vrátit do nulové polohy,i když kliček venku,auto zamklé,tak byl motorek v záběru a tlačil na stěrač.Rozhýbal jsem to a je klid...

 

hodnocení

0x
avatar kornel

zdravím...podívat se třeba do kufru jestli tam pří zavření nesvítí světýlko které by mělo zhasnout i když to byste měl při tom vytahování pojistek zjistit-že se odběr ztratil...taky se někdy stává při neodborném zapojení rádia že je zapojeno napájení zesilovače v anténě stálým proudem /samozřejmě pokud to je typ té antény/ a mělo by to samozřejmě být napájeno kablíkem z autorádia takže ten proud by se tam měl objevit až po zapnutí rádia...také i houkačka pokud je stále pod proudem může dělat neplechu/dva kablíky ten druhý je ovládací- kostrou/zase pokud tam je takové zapojení/no a někdo už to tu myslím psal budete mít pojistky jak uvnitř auta tak by mohly být i nějaké někde na podběhu v motorovém prostoru/nějaká plast.skříňka/ takž je zkusit vytahovat i tam a kontr.odběr..taky sůl a vlkost za ty roky mohla něco udělat s nějakámi relátky právě třeba u toho motoru..

 

hodnocení

0x

1A při 12V je 12W tepelné ztráty. To není málo. Nechal bych auto přes noc vychladnout, zapojil baterii a po pár minutách ošahával podezřelá místa, jako třeba ten alternátor. Místo, kde se výkon ztrácí bude nejspíš vlažné. (Nepředpokládám, že máte infrakameru). Jinak jít postupně po drátu z plus baterky, mohou tam být další pojistky hned za baterkou.
Můžete při hledání kudy proud teče postupovat tak, že voltmetr přepnete na rozsah 200mV, jeden hrot připojíte k plus pólu baterie a druhým hrotem se budete postupně zapichovat do 12V vodiče dále a dále od akumulátoru. (1A vytváří úbytek 1mV na každém mOhmu odporu. Místo s největším úbytkem bude blízko nežádoucího spotřebiče. Samozřejmě na tech nejtustších vodičích může být úbytek hodně malý.


doplněno 28.11.17 22:04:

Také se ujistěte, že tam ta 1A teče stále a i při zavřených dveřích. Mně třeba otevřené dveře berou 250 mA a proud zmizí až cca 1 minutu po zavření.

elkoman
hodnocení

Tak dnešní resume - nic. Po příjezdu domů jsem připojil měřák .. a odběr naprázdno nula nula nic..zkoušel jsem poruchu nasimulovat, otevírat a zavírat dveře, hýbat svazkama, několikrát startovat atd ... a výsledek . . . porucha se neprojevila . . takže to se hledá dost špatně, když to občas je a občas ne . . . takže holt budu zkoušet, ale pro jistotu jsem baterku nechal odpojenou abych odjel ráno do práce . . .

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]