Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Baterie a chod motoru

Od: petr6* odpovědí: 11 změna:

Dobrý den. Mám Daewoo Nexiu rok 97. Vymontoval jsem baterku a nabil ji. Po namontování jsem nastartoval motor ale motor šel nepravidelně. Jel jsem motor zahřát a chod motoru se zlepšil. Je v motoru zařízení paměti když jsem baterku vymontoval a vznikl problém? Další startování studeného motoru by mělo být v pořádku? Děkuji.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x

Zálaží samozřejmě na typu auta a tomu jak pracuje řídící jednotka motoru. (vím že jste model uvedl, ale osobně neznám jak přesně funguje). Každopádně ve většině případů se u starších aut vyresetují vytažením baterie kalibrační data, které si auto sbírá do paměti po dobu existence. Motor a jeho součásti se časem mění. Mění se vůle, opotřebení apod. Tomu se umí řídící jednotka přizpusobit ukládáním korekčních dat.

Po vytažení akumulátoru a zkratování odpojených kabelů se vybijí kondenzátory a smažou data. Popřípadě po nějaké době až se vybijí vnitřní kondenzátory. Díky tomu auto po dalším nastartování musí použít data od výroby. Zase záleží na typu a modelu auta, ale průměrně je potřeba najet s autem 20-100 km, během kterých si auto doplní tabulky s korekčními daty. Pom ujetí dané vzdálenosti se najednou přepne z výrobních dat, na své upravené.

Proto nějaký čas a kilometry auto pojede nepravidelně a s problémy, protože ještě pojede na výrobní data.


doplněno 23.11.17 06:25:

Tady je to samý odborník :D. Každopádně moje informace vychází od techniků, které říící jednotky servisují a tudíž věřím, že by měli vědět jak funguje.

Zaručeně renaulty pod rok 2003 fungují tak, že delším odpojením aku nebo zkratováním + a - kabelů bez baterie se vymažou adaptační data. Ty se sice po nastartování začnou opět ukládat, ale do 20km jízdy je auto nepoužívá a jede podle továrních dat. Po ujetí těch 20km se přepnou a začnou používat adaptační data. Jiné auta mají stejný systém, ale vzdálenosti se liší. Některé auta si adaptační data drží o bez aku a je potřeba je mazat přes počítač.

jenda2*

Tak to je nějaká novinka... odpojení akumulátoru nemá vůbec nic společného s nepravidelným chodem. Pro reset ŘJ se odpojí akumulátor a volné kabely se spojí spolu. Tím se dá vymazat paměť závad a nastavení autorádia spolu s koncáky ve stahování oken. Tím to končí. Motor nemá proč jet nepravidelně, když se odpojí akumulátor. Ten slouží k nastartování a pak pouze k dorovnávání napěťových odchylek při zapnutí spotřebičů. Měl jsem 6 měsíců odpojený akumulátor při GO motoru a po připojení nabitéha akumulátoru motor naskočil a jel normálně.

michalverner

Ještě jsem nikdy neslyšel že by se vytažením baterky resetovala řídící jednotka.Natož že by se při každé výměně baterky resetovala kalibrační data.Pár aut už jsem v autodílně spravoval ale tohle...to je moc.*smich*

vernon
Ha ha ha, to je sranda, viď?...
Třeba u Bosch Monomotronic to přesně takhle funguje. Po patnácti minutách bez napájení se vymaže paměť závad i adaptace...
Tak třeba Mondeo MK II 2.5 l V6 je to normální. ... Cca za hodinu se smažou mapy. Člověk se celý život učí... Věřím že u nových moderních vozidlech už to ne bude...

Co vím, tak je to stále i u nových aut. Ale samozřejmě existují vyjímky, kde musí technik připojit notebook a data mazat manuálně.

jenda2*

Výrobní data... Tady je přímo vědecké centrum na nové objevy. Odpojením akumulátoru se např. chybové kódy nesmažou. A ostatní údaje se stejně aktualizují podle okamžitých podmínek při chodu motoru. Teplota, tlak, spaliny, nastavení délky vstřiku atd. Žádná data z výroby. Z výroby je pouze program řídící jednotky, který se tedy neprosto určitě nemění, mění se pouze vstupní údaje ! To už začíná být na tomto foru docela mimo.

Toto jsou data sbírána provozem:

motofocus.cz/...

Pokud se vybije akumulátor, tak se nic neděje. Proč by také mělo.

takjan*

Nevím co to tu píšete. Samozřejmě se odpojením napájení žádné závady nevymažou. Dlouhým odpojením se vymaží pouze adaptace. Ty nemají na red. kódy žádný vliv. Pouze upravují určité hodnoty. Kódy ukazují funkční/nefunkční, nic mezi.

jenda2*

Psal jsem snad něco jiného?

 

hodnocení

0x

V týchto starých ročníkoch ako kodovanie batérie ešte nieje.Skôr nejaký kontakt sa porušil.

Tazatel měl na mysli, jestli nedošlo k resetu řídící jednotky při vytažení AKU a tím pádem jednotka použije základní nastavení pro chod motoru.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]