Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Nové disky a zapsání do TP

Od: pepa123 odpovědí: 5 změna:

Dobrý den,

už pár let nechávám měnit na jaře a ponzimu pneumatiky na jednich discích. Letos jsem kupoval nové zimní a v létě mě čekají i nové letní gumy. Tak jsem si řekl, že bych trochu zainvestoval a koupil rovnou nové disky. Bohužel co jsem tak koukal, tak rozměro mi nesedí žádné co mám napsané v TP, tak by mě zajímalo co všechno bych měl udělat abych s tím později neměl nějaký problém?.. Díky za radu

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

0x
Nejsem v tomhle směru odborník ale myslím že to funguje tak, že pokud ti je prodejce schopný dodat tipový list, tak ti na jeho základě DI může za poplatek do techničáku disky dopsat. Ten tipový list je něco jako souhlas automobilky že je daný rozměr pro konkrétní auto použitelný. Bez tipového listu ti dneska nic nezapíšou. Musel bys požádat o souhlas přímo automobilku a ta ti ho nedá protože by na to musela dělat drahý atest. Dřív platilo, že když si seženeš techničák od stejného auta kde je daný rozměr oficiálně zapsaný tak ti podle něj zápis upraví ale to už dneska neprojde.

hodnocení

0x

Nejjednodušší je sehnat disky o rozměru, který je zapsán v TP. A disků, jak plecháčů, tak ALU, je na výběr ve všech možných rozměrech takové množství, že bych se hróóózně divil, kdyby zrovna ten váš nebyl k sehnámí.

Jaký rozměr disků máte v TP, popř. na voze, teď?

doplněno 20.11.17 23:13:

@pepa123: Pak asi opravdu jedině přes ten typový list.

doplněno 21.11.17 01:31:

@mnd: Nějak nechápu tvou připomínku. Pokud jsou disky v typovém listě schváleny pro určitý typ vozidla, pak pochopitelně pouze s pneumatikami, které pro ten typ vozidla na ně lze legálně obout. Takže tvá připomínka je mimo mísu a do věci vnáší akorát tak chaos.

pepa123