Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Různé pneu na jedné nápravě

Od: pepan321® odpovědí: 10 změna:

Dobrý den,

máme záložní auto Škoda Felicia a protože se blíží zima, zkontroloval jsem zimní kola. Stav nic moc, takže jsem z bazaru pořídil sjeté s hloubkou cca 4,5cm (vyšly levně, mám to na ježdění po městě). Nicméně jsme vzali pouze tři, jedno už mělo hodně špatný vzorek. Jedno celé kolo vyšlo na 250Kč, to mně přijde jako dost dobrá cena.

Takže chci na jednu nápravu (zadní?) dát tyto dvě kola, jedno si nechat jako rezervu. A teď řeším, co na přední nápravu. V dalším bazaru mně nabídli relativně nové pneu se vzorkem cca 6cm za 700kč obě. Jedná se pouze o pneu, disky mám.

Manželka nicméně přišla s verzí, že na přední nápravu dáme dva různé vzorky(to jedno koupené a jedno máme původní) a nebudeme to řešit. Na moje námitky z hlediska možné pokuty a bezpečnosti nebere ohled:). Proto prosím rádce z řad odborníků, aby nám (manželce) napsal erudovaný názor, jak je to s bezpečností a možnou pokutou, když budou na přední nápravě dva různé vzorky pneu.

P.S.: pak mám ještě jeden dotaz. Kdybych ty zánovní pneu se vzorkem cca 6cm koupil a dal je na přední nápravu, nevadí, že na zadní budu mít jiné vzorky s cca 4,5cm hloubkou?

Děkuji

Pepa

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar milancukrar

Pepane, nejde o vzhled vzorku, ale o druh pneumatiky, výrobce atd.

viz:

cspsd.cz/...

 

hodnocení

0x
avatar dabel
oficielně nelze na nápravě musí být vždy obě pneu stejné narazíte na pečlivou kontrolu a prodraží se to
nicméně na druhým autě už leta jezdim na zimácích sice obě stejná značka ale jiný vzorek a zatim nemam problém dá se říct že je to rezerva *smich*
co se týče bezpečnosti nic nepozoruju
minumum sou 4mm takže ty s větším vzorkem bych dal do předu a ty stim menšim do zadu budou tak na tudle zimu pak zas budete schánět jiný

 

hodnocení

0x
avatar mikihans
Rozměry budou spíše v mm.
Rozdílné vzorky na jednu nápravu určitě ne!
Být vámi, radši koupím čtyři nové protektory a mám klid na několik let.
Záleží na jakém povrchu jezdíte. Jestli na sněhu , tak se dá použití lepšího dezénu na hnané nápravě pochopit protože člověk má lepší pocit, myslí si že ho předek z břečky líp vytáhne. Oficiálně se ale doporučuje lepší vzorek dát na zadek protože je lepší když zadek při brzdění auto srovná než když ho předběhne a roztočí do hodin.
doplněno 16.11.17 11:35: Úmysl mít na předku každé kolo jiné jsem ani nekomentoval. To je jasná blbost. Ono kolikrát stačí mít jedno kolo přehuštěné a druhé podhuštěné a auto znatelně táhne ke straně natož když má člověk každé kolo jiné. A z hlediska možné pokuty to není vůbec největší zlo. Stačí někoho škrábnout a pojišťovna bude mít hned argument proč neplnit, nebo plnění snížit.
Ale on chce různé pneu na jedné nápravě. Kdyby jedny vepředu a jiné vzadu, tak neřeknu, taky jsem tak jezdil. Mimochodem hnaná náprava je právě ta, která nepřenáší točivý moment. Ta, kterou máte na mysli, je hnací.
A zvlášť na kluzkém povrchu mít na hnací nápravě různé pneu bude dost o hubu, když každá strana auta bude zabírat jinak A jinak brzdit, zvlášť pokud má Fe bez ABS.

Kolego máte pravdu že oficíálně se dp. lepší na zadek,ale zatím mi NIKDO nebyl schopen vysvětlit jak tytáhnout autí když Vám ustřelí předek! Když zadek,to umím vybrat,ale když předek tak umím jen max zanadávat a čeka ale jak vybrat to mi nikdo nesdělil ani Ti odborníci co tvrdí :Lepší na zadek! Proto dávám lepší na předek!

Pepane to nemyslíte vážně? jak dlouho máte ŘP vyždyť toto byste měl vědět a ne se na to ptát. Jinak vyhledejte v dopravních předpisech a nechejte manželce přečíst!

A ještě jan tak ,pro formu pojištovny se VŽDY i když jste jen obět snaží snížit pojistné plnění, natožpak když zjistí porušení ať již viníka nehody,tak i poškozeného!Pak záleží jak se kdo umí bránit pojištovně

 

jurajjuraj*
hodnocení

0x

na predni a zadni naprave muzou byt jine pneu, ale na stejne naprave musi byt stejne, nejak nechapu manzelku ktera to nechce resit, nechce resit par drobnych za pneu ale bude se ji chtit platit pripadnou pokutu nebo mozne kraceni plneni pri havarce?

 

lopata*
hodnocení

0x

na jednu stranu se plácat po ramenou jaký jste udělali skvělá kšeft a ušetřili pár stovek a na druhou stranu riskovat pokutu i několik tisís hmm a to se vyplatí :) i když je malá pravděpodobnost, že vá to někdo zkontrolujte

 

hodnocení

0x

Předpisy to nedovolují a pokud byste měl pak v zimě nehodu, policie by tohle určitě do protokolu zapsala a pojišťovna by vám zkrátila plnění z povinného ručení. Zaplatil byste škodu tomu nabouranému ze svého, to už by bylo v tisících.

 

asd1
hodnocení

0x

Dost dobrá cena ani ne... 4,5mm je tak na dojetí v létě nebo na to město bez sněhu.. Za rok to ojedeš a znova dáš 250,- za kolo, další zimu to samé... Nakonec tě to vyjde dráž než koupit nové pneu, nemluvě o ztrátě když někde nedobrzdíš o dva metry.. Různé pneu na jedné nápravě NE, nesplňují předpis = hlavně pokud někde dostaneš hodiny apod. a způsobíš nehodu, tak ti to pojišťovna dá sežrat.. Jedna náprava tyhle a druhá tamty je OK z hlediska předpisu, kvůli přetáčivému smyku ve větších rychlostech je lepší mít horší pneu vzadu. Osobně bych vzal ty dvě s 6mm vzorkem (pokud to není brusle), vzal dvě další podobné a ty s 4,5mm bych obětoval jako daň za blbost. Manželka vymýšlí nebezpečné nesmysly a neřeší možné důsledky, tak je na tobě abys jí usměrnil... jednoduše řekneš že s tímhle nepojedeš a doodržíš to.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]