Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto v záběhu

Od: amper® odpovědí: 13 změna:
avatar amper

Nafasoval jsem nového služebáka - Ford Focus 1,6 Ti-VCT. Jsem stará konzerva a jakákoliv změna mi dělá problémy, takže zatím trpím, učím se a pozoruju. Že bude jednašestka žrát víc, než Fabia 1,4 -16v jsem tak nějak tušil. Ale data, co lezly z palubního počítače mě šokovaly. Stará Fabka jezdila za nějakých 6,75 l/100, podle údajů z displeje jsem cestou domů jezdil i míň než za 6, Focuse jsem šetřil, co to šlo, jsem v tom za nějakých 10 l/100 je to normální? Sedne si to nebo je něco špatně? Má to najeto závratných 40 km...

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vernon
hodnocení

2x
Nešetři ho, záběh u moderních motorů neexistuje, jen s tím nejezdi na krev...
Sedne si to, během pár tisíc km to bude žrát 8l/100km...
nox®
Jistě, že existuje, pouze není v zájmu životnosti jej zdůrazňovat a pochopitelně už není takový, jako býval. Obecně se doporučuje vyhýbat se dálnicím, jizdou s přívěsem, prvních alespoň 1000km zbytečně nezatěžovat motor vysokými otáčkami a vyhnout se podtáčení, samozřejmě. Výměna oleje po nějakých 2-5 tis. km taky nemůže uškodit. Ale svým způsobem opravdu stačí nejezdit na krev, to je pravda. Někdo zase zastává názor dát autu hned z kraje pořádnou čočku. Každému dle libosti. Záběh se neřeší hlavně proto, že většina nových aut jsou služebáky se zvyklostí obměňovat flotilu v rámci 2-5 let, co se děje po záruce už prodejce nemusí zajímat, to motor zvládne i tak.
jenda2*

To vernon: Asi nebudete strojař, jinak by jste takovou blbost nemohl napsat. Vše si potřebuje sednout a auto po vás ani zadarmo !

 

jenda2*
hodnocení

1x

Prvních 1000 km se vůbec nedívejte na spotřebu. Jezděte ve střídavých otáčkách ale asi tak do poloviny otáček. Pak si motor sedne a bude to lepší. Dnešní motory nejsou náročné na zajíždění ale přeci jen je potřeba postupně zatěžovat. Kdyby dostal nové auto nějaký mladý kluk, tak nevím...

 

mot
hodnocení

0x
to po 40km resite kolik ukazuje pp spotrebu?
hodnocení

Njn, trochu mě to vyděsilo, nový auto jsem nikdy neměl. Těch 10 byl poměrně optimistickej závěr jízdy.

 

hodnocení

0x
avatar promon

Palubní počítač kecá jaxviňa, to je staré pravda. Navíc posuzovat spotřebu po ujetí 40 km je taky nesmysl. Navíc - proč řešit spotřebu u služebáku? Taky jsem třeba jezdil ,,služebním´´ ZiL 131 za 100l benzínu na 100km a rozhodně jsem se z toho nenechal znervoznit.

Ale k věci - měl jsem už nespočet služebáků, mnoho jsem dostal jako nové auto - aktuálně mám měsíc a půl nového Peugeota. Záběh pro mě znamená netahat auto na max otáčky - prostě jezdím s citem, ale rozhodně nemám jako kriterium č. 1 spotřebu. Stejně tak jej nepoženu 200km/h po německé dálnici.

Spotřebu má význam počítat přinejmenším po vyjetí nádrže, případně po měsící jezdění. Ono je dost rozdíl mezi vyhlídkovou jízdou katolickým tempem po okresce a třeba jízdou po dálnici.

hodnocení

Proč řešit spotřebu u služebáku? Třeba proto, že je i pro soukromé účely, takže stojí prachy - jak paušálně (navýšení daňového základu), tak za benzín za soukromý km. Pokud by to žralo i trávu u silnice, nebyl by to zaměstnanecký bonus, ale malus.

No dobře, jezdit s Fábkou za sedm není žádná paráda, nesvědčí to o nějaké ekonomické jízdě, spíše o pořádně těžké noze. Ale s Focusem za 10? To už je trošku mimo, ale určitě bych nedělal unáhlené závěry. Krátce (cca 40tkm) jsem jezdil s Focusem z roku 2013 s benzínem 1.6 a vešel jsem se do 6,5 l/100km, aniž bych nějak úzkostlivě řešil ekonomiku jízdy

 

hodnocení

0x

Jasně že záběh u nového motoru existuje, to je dáno přece přírodními zákony (ty zásady, a vůbec). Asi je také pravda, že prodejci mluví, že ne, že zabíhání není nutné, proč asi? Aby ten motor, převodovka, co nejdříve odešly (výměna oleje a filtru až po 30 000km, holé nesmysly dnešního spotřebního světa), aby měli další kšeft, neznalý jim uvěří pravděpodobně (těch jsou stovky tisíc), Hnus, velebnosti, dostal jsem nové auto, zajížděl jsem podle zásad, a zvláštní, auto má olejovou náplň nevím, jak velikou, ale po těch 20000km jsem tam musel dolét litr oleja-do nového auta, vedoucí má jiné auto s motorem podobným, a povídal, že už tam musel dolét 2 litry. (Tolik oleja mi nežere ani moje dvacet let stará Avia). Bohužel to auto je ještě v záruce, ale co to za plečky motory tak Škodovica a VW v poslední době vyrábí, nestačím se divit.

jenda2*

Přesně jste to trefil. Spotřeba všeho je dnešní zásada. Pokud není člověk prase a váží si svých věcí, vše vydrží mnohem déle a nemusí platit za nesmyslně zbytečné opravy. Mercedes Benz má dokonce někde v návodu, že několik tisíc km má motor zvýšenou spotřebu motorového oleje. Nepsali to tam jen proto, že chtěli popsat více papíru... To pro borce, kteří doporučují motor nešetřit !

 

hodnocení

avatar amper

Radu, že to mám nechat koňovi a hodnotit až za pár tisíc km považuju za rozumnou, diskuse na téma zajíždět / nezajíždět jsou sice logické, ale neodpovídají na otázku. Řešit spotřebu mé Fabie bez znalosti okolností považuju za irelevantní. Uvedl jsem to pro srovnání, aby bylo patrno, že stejná noha na stejné trase vykazuje o 50% vyšší spotřebu a nezbývá mi, než souhlasit, že momentální hodnota je mimo mísu. Uvidíme, o kolik kecá PP a jestli si to sedne.


doplněno 19.11.17 19:51:

Tak po prvním tankování (vlastně druhém, "potomci" Henry Forda mi věnovali benzínu na 60km) vychází dle PP 6,9l/100km, dle tankování 7,3l/100km (+/- autobus). Tak to snad taková hrůza nebude.

asd1

To je u novýho motoru OK, časem určitě klesne. Já mám u staré 1,6 74 kW dlouhodobý průměr 6,3, klidnou jízdou mimo město není problém kolem 5,5

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]