Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

20km do práce - nafta/benzín/lpg/cng

Od: papuci odpovědí: 14 změna:

Ahoj, do práce to mám cca 22km (město-okreska-město) Můžu uvažovat i o naftě nebo je to na naftu málo? Často jezdím i jen po městě ale zase občas vyjedu i třeba 350km. Minimálně jednou měsíčně takových 80tam 80zpět po dálnici.

Uvažuju něco kolem roku 2006-2008 v ceně kolem 100 000Kč. Něco jako Nissan note, Kia Carens, Sportage atd...

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar jmlc

- souhlasím, že nissan a kia bych v naftě nekupoval

- benzín na tyto vzdálenosti je hraniční - spíše bych řešil roční nájezd. Do 20-25tis km benzín, nad 25tis km nafta.

- váš výběr vede k SUV či MPV... prostě vyšší posez, větší vůz - tj. u benzínu větší spotřeba - počítáte s tím? - třeba auto.cz/...

- nejste-li omezen značkou, máte pak větší výběr. Pamatujte si, že u starších aut můžete mít výhodu absence filtru pevných částic... novější vozy, které je musí mít, je také můžou mít na hranici životnosti... tj. vysoké náklady na první servis ! Jakákoliv ojetina je ojetina a vůz z roku 2010 nemusí být lepší než vůz z 2004 ! a to platí i s nájezdem km, servisem,...

Hledejte tedy kus, který bude zdravý, nebouraný, s pravidelným doloženým servisem! Pak máte vyhráno.


doplněno 07.11.17 21:28:

Když jsem hledal auto a mělo to napsáno, že má servisku, akceptoval jsem jen české servisy, kam jsem na místě zavolal a požádal je o info, zda VIN bylo v jejich databázi. Z 90% mi to vyšlo a ochotní operátoři servisu mi potvrdili veškerý servis!

S fordama jsme na tom stejně - mám doma třetího a pořád ho nechci, ale manželka prostě chce a chce... nechápu ji.

Pro kombinaci benzín-plyn musíte počítat s možnostmi či naopak nemožnostmi - zákaz parkování v krytém stání u některých typů LPG (tuším jen CNG je povoleno,... pkd vůbec je... nestudoval jsem). Motor na plyn bych doporučil také větší kubatury - tj. od 1,6 výš, raději dvoulitr. To se prostě traduje, že slabší motor na plyn dřív odejde. Důvod neznám, možná JPP.

S benzínem souhlasím - motorizaci bych doporučil 1,8 16V 85kW od OPEL - ale to jste na zafiře z roku 2002.


doplněno 07.11.17 21:32:

Mrkněte se - sauto.cz/... - stačí investice 20 tis a máte spolehlivý kus na 4 roky ! Co projedete navíc, to je několikanásobně nižší kupní cena

papuci
hodnocení

Ano ano, ročně najedu tak něco přes 18000km, myslím že benzín + LPG nebo CNG (málo aut) bude ideál. Na značce mi nezáleží, ale mám jakousi averzi k Fordům. S větší spotřebou u větších aut počítám - proto pravděpodobně LPG. Už nyní na něm jezdím a jsem poměrně spokojen.

PS co se týká toho servis, jak poznat že auto v servise opravdu bylo a není to jen tak na oko vypsaná serviska?

asd1

Já k autu dostal komplet šanon se všema fakturama za servis... Serviska jedině ověřit v databázi servisu kde to dělali, jinak musíš na místě prohlédnout, projet a všechno zkontrolovat = zjistit skutečný stav... Fordi jsou vcelku v pohodě, sypou se max. stejně jak koncern, podvozky spíš lepší, díly taky ok...

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490

To je tezko , kazdy ma svuj nazor. Nekdo ti rekne , ze nafta pozde topi , ND stoji majland , nekomu se to kazi , nekdo jezdi desitky let v pohode.

Hlavne ojety diesel je kasicka.

Benal je benal , papne si vice nez nafta , ale atmosfera je nesmrtelna a brzo topi. Ktomu je tam mene kur**tek nez v nafte.

Nejlepe je proste cng , lpg ... je to levne.

To je možná pravda. Ono v podstatě každá ojetina je kasicka. I atmosféra. Tam cepy , tam brzy, tlumice, lambdy, svicky atd atd. A uz nam to naskakuje. Osobně naftak pozdě topi, trepe se je hlučný. Ale ta charakteristika. 1.6 75kw, pokud to netrápíš 3,5tis ot. A vys, tak ti ujede i kamion do kopce. Si pak připadáš jak na závodech .
vepy

pokud to netrápíš 3,5tis ot. A vys, tak ti ujede i kamion do kopce.

Kdo že se trápí?

Naopak daleko více trápený je motor, který musí dodat stejný výkon při daleko nižších otáčkách. Na motorce točím i 12tis ot/min a nepřipadá, že by se trápila.

asd1

Nejde o spotřebák typu čepy brzdy tlumiče, ale o čerpadlo vstřiky turbo EGR DPF, kde u starý piksly je třeba mít v záloze pár desítek tisíc na "nutné investice aby to jelo"... 1,6 mám v kombi Fíkusu I a na normální jízdu bohatě stačí i pro naložený auto. Rozhodně do kopce kamiony neujížděj. Fakt je, že na 2 jede kilo, tak při předjíždění závodní pocit je :D Dlouhodobý průměr spotřeby mám 6,3, nafta by byla tak 5,5 + dražší servis = finančně se nafta moc nevyplatí. Ojetou naftu je potřeba dobře vybrat aby to nebyla kasička, i když to platí pro cokoliv ojetýho... Bouračky, koroze, před velkým servisem, mouchy těžko nebo draze opravitelné, podvozek total vytlučený atd - to se najde minimálně na 90% aut po bazarech i inzerátech.

Ja nevim. Mam v okolí tak 10 naftaku a přijde mi to jako strašák. Protože max odejde spojka.pokud koupíš hujdu tak se není čemu divit
asd1

Známej má servis a vidim kolik dělá vstřiků atd. Jo, spojka s dvouhmotou je taky vychytávka... V rodině jsou nafťáky 4 a všechny v poho., ale ten strašák tam je furt... Nafta je výrazně lepší na sněhu - těžkej motor = zatížená náprava. I když pro novější lehčí motory to až tak neplatí... Za mne pokud naftu tak nový auto, dát mu co potřebuje a po 200kkm prodat... Něco jetýho je velká loterie...

Souhlasím. Ja se jich nechci nějak zastavat, sam se divam po benzinu. Jenže když presednu z nafty do benzinu tak je to citelny rozdíl v komfortu. Tam kde mi staci u nafty šlápnout na plyn, tam u benzinu dvakrát podradit a poslouchat ten rev. To same dalnice 150 rev. Takže jedine nějaký 6q. Kompromis bude tsi a pod. Motory. Jenže zde nam uz zůstává výhoda max rychle zahrati...
Souhlas. Strasak tam je furt. A na forech se fakt resi dvouhmota , dpf , vstriky , turbo. Vse ty ojete naftaky jsou stare vrany.
U noveho je to o necem jinem...
U toho kdo najede fakt dost a ve vetsich vzdalenostech tak tam je to jine...

 

jurajjuraj*
hodnocení

0x

tak ono je to kus od kusu , za sebe bych treba starsiho naftaka a jeste navic od Kia nekupoval, ale urcite jsou lide kteri maji naftaka od kie a jsou spokojeni, bych si koupil benal a kdyz uz tak tam dal plyn

 

krtek66
hodnocení

0x

kámoš má Nissan Murano..jezdí s tím Prostějov - Tábor..má to jen na plyn..ani benzín to nemusí jest..a je spokojenej jak želva..auto sice škaredý..ale výbava jak Tuareg a cena kolem 150tis s nájezdem 220tis..

 

hodnocení

0x
avatar stir
Tak nejlevnější je jezdit autobusem nebo vlakem, o tom žádná. Ten zbytek si musí člověk zkusit sám, protože každý má své zkušenosti. Ve finále to stejně všechno vyjde nastejno, protože každé auto potřebuje servis. A jestli nafta netopi? To bude asi tím, že má větší účinnost a méně energie se promění v teplo. Ale i to už je dlouho zmaknute a diesel s hliníkovým motorem topí po jednom kilometru. Žádný motor nemá rád krátké trasy, ať už benzín či nafta, to ale neznamená, že za chvíli odejde. Záleží na zacházení...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]