Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
Chtěl bych se prosím zeptat.
Střídavě svítí a nesvítí kontrolka motoru. Po diagnostice se píše P0171, což je horní lambda sonda. Loni po koupi auta v březnu se to začalo zapínat. Vyměnili ji. Měsíc zpět se začala rozsvěcovat zase. Usoudil jsem, že tam tehdy dali nějakou No-Name. Tak jsem ji reklamoval a před 14 dny dali novou. Kontrolka se zapíná zase. Jiný servis mi dal tip na výměnu katalyzátoru.
Katalyzátor je součástí svodového potrubí nebo se dá vyměnit samostatně? Loni se mi rozsvěcovala kontrolka motoru a u OPELu zjistili netěsnosti výfukové soustavy. Stálo mě to skoro 30 000 a v papíru mám napsáno - výměna výfukové soustavy, výměna svodů. Podle mě je to celé tohle: aaavyfuky.cz/... Podle mě byl tedy vyměněn i katalyzátor? Nebo pletu hrušky a jablka?
Díky za odpovědi
Zafira B, 16V, r.v. 07/2005, motor 1.6, 77kW, 1598 ccm, najeto 158 000 km, Benzín
Moje první auto - áčková corsa a servis "kamarád bráchy" :
Svítila oranžová kontrolka motoru - vyměněna lambda, řídící jednotka, několik dalších blbostí - vše bez papíru a vždy to nějak mělo být spraveno a nebylo. Celkem jsem zaplatil 6000,-Kč (díly měl servisák své z vrakoviště nebo svých starších kusů). Každá oprava byla na den-dva. Pak zase kontrolka. "Víš, tam to odpálilo to druhý a teď jsou potřeba vyměnit..."
Pak jsem to dal jinam, vyměnili čidlo teploty motoru za 300,- a auto bylo opravený...
Já měl opačný problém - díky tomu, že čidlo chybně odesílalo data o teplotě motoru, drželo sitič na max... tj. vyšší spotřeba, vyšší emise. Ukazovalo to pak na vadu lambdy... prý
Jen z tebe tahají peníze. Nech udělat pořádnou diagnostiku, solidní mechanik by si měl poradit. Ta kontrolka znamená i problémy v přípravě směsi, což může být i přicpaný vzduchový filtr, náhodná závada svíčky nebo náhodná závada vstřiku a další podobné vady.
U tohoto Opela,na který posíláte odkaz je katalyzátor součástí výfukových svodů,takže se musí měnit jako komplet,proto je cena poměrně vysoká.Jinak u většiny aut se dá katalyzátor vyměnit zvlášť,popřípadě použít univerzální katalyzátor,který je levnější.Jak píše satam,chyba P0171 nemusí značit chybu katalyzátoru.
Měněné automaticky neznamená těsné
Chyba může znamenat nejen vadnou lambdu, ale dobrou lamb. sondu může zmást i nespálená nebo chudá/ bohatá směs, nebo to zkresluje díra ve výfuku před lambdou (dírou si přisává vzduch = kyslík). Dost může napovědět vzhled svící (vstřiky, svíce, kabely, cívka), samo vliv může mít i čidlo teploty (hlásí chybnou teplotu = ŘJ špatně nastavuje bohatost směsi), ucpaný filtr atd. atd.
Nejdřív vyměň servis, tady z tebe jen tahaj prachy..
Kat je někdy komplet ale jde uříznout a navařit= nemusí se nutně měnit celý díl...
Pokud je ve svodech otvor, NEMŮŽE být přisáván vzduch, protože je zde přetlak výfukových plynů. Matete tazatele.
Nejjednodušší je zakoupit novou lambdu Bosch 0258010029. Lze ji použít jak pro regulační okruh=první lambda, tak i pro diagnostický okruh=zadní.
Je za pusu a funguje spolehlivě. Její dráty jsou 2 bílé = ohřev, šedý a černý drát. Použijete původní konektor, nová lambda se jen mačkacími dutinkami ( nelze pájet ! ) přesně podle barev připojí, závit se lehce natře grafitovou vazelínou ( aby také šla někdy povolit ale opravdu jen závit ! ).
Katalyzátor by ukazoval P0420.
Ta Lambda byla měněná jednou loni v dubnu a celou dobu byl klid. Letos před měsícem se začala kontrolka zapínat zase a zase s p0171,tak jsem to reklamoval a před 14 dny labdu vyměnili za novou. Nic neměřili, proč to vlastně dělá a proč je ta směs chudá. Prostě koupili novou lambdu a vyměnili. Ale včera se to rozsvítilo zase a zase p0171.
jak jsem psal - směs se považuje mylně za chudou, řídící jednotka posílá více paliva (spotřeba) a celé to jde do kytek. Dejte do autorizovaného servisu a máte jasnou opravu i záruku na ni - garážníci toto jen opravují způsobem pokus-omyl a reklamace je nemožná.
I značkový servis není dneska až tak výborný jak se opěvuje tady... (Osobní zkušemnost). Všude je to jen o lidech...! Zkušenost praví, že když je nějaký méně obvyklý zádrhel, tak tam také mnohdy zapasí a i bez výsledku a za moc peněz. Oni i ve značkovém servisu mnohdy opravují pokus omyl a vyměňují součástky jak na běžícím pásu... Zřejmě jste ještě neřešil nějaký zapeklitý problém...!
No právě. Minule kdysi, když zkapával motor náhodně za studena i za tepla při dobržďování ke křižovatce či ke kruháči to měli 3 dny, najezdili desítky km, zaplatil sem dohromady asi 2000 a nic se nezjistilo. Odpověď byla: Výměna lambdy (ač se tehdy nepsala v paměti závad), výměna AGR ventilu. Výhoda/nevýhoda je, že naopak garážníci můžou vybrat i neoriginální díl atp. To značkový neudělá. Objednávali svody kdesi z pobočky v maďarech prýýýý.
Přetlak tam je, ale je odzkoušené, že jak díra ve svodech tak i ve výfuku, záleží v jaké části vliv na lambdu má... X krát odzkoušeno
tak tak přetlak tam sice je ,ale přesto toto zkresluje již data jak pro lambdu=pro ŘJ a také při měření emisí!
Lambda nepozná díru za katalyzátorem. Pozná díru na vlnovci, na spoji před lambdou. Tedy množství kyslíku, který na ni jde. Co se děje za ní nepozná a dívím tak hloupé otázce. U Euro 4 jsou 2 katalyzátory. Jeden ve svodech mezi horní a dolní lambdou, někdy se mu říká předkatalyzátor, a pak druhý katalyzátor za dolní lambdou mezi koncovým tlumičem výfuku. Ten druhý pak likviduje NOx. Může mít i lambdu až za druhým katalyzátorem nebo jen obě dvě v předkatalyzátoru. Jak které auto.
Např. tady
A může to mít vliv i na to, že pozoruji už delší dobu trochu vyšší spotřebu? Např. teď při objízdění dušiček jsme jeli okruh 35 km a nejenom z dojezdových na palubním počítači to odečetlo zhruba 50 km, ale taky klasická ručička bezínu se výrazněji pohla. A to bylo spíš okruh obí a mimo ně. Ne dálnice. Nejezdím jak prase systém brzda - plyn.
Jindy, když jsme jeli třeba do Brna, tak to je vzdálenost 60 km, po dálnici, jezdím 120-130km/h tam a zpět 60*2=120 a odečte mi to 200 z dojezdových km na palubním počítači. Nádrž mám na 58L. Budík na benzín mám rozdělen na 8 dílků, tzn., každý dílek je cca 7L. No a i kdyby ten palubní počítač lhal, tak ta ručička na budíku benzínu odjela téměř přes 2 celé dílky.
Váha vzduchu byla měněna před 2 měsíci. EGR ventil před měsícem.
Tento způsob měření je značně neobjektivní a asi i nepoužitelný... Čím menší okruh a častější startování + venkovní pokles teploty a vyjde ti z toho neporovnatelná hodnota... To by jsi měl zjistit dlouhodobě a nejlépe od plné do plné a statistikou... Stačí když budeš jezdit za 7l a pak pojedeš v Brně hodinu na Kolišti v koloně a máš hnedka spotřebu 10l...
Když je vadný katalyzátor, myslím ne jenom nefunkční, ale ucpaný, tak je auto lenošnější a nejde až tak do výkonu, plyn je takový tupý a samozřejmě se to promítne i do spotřeby...
Jinak chybu katalyzátoru by odhalila pouze druhá sonda za ním, ta první řídí motor a když je i druhá tak ta kontroluje katalyzátor. Druhou sondu dnes mají všechna auta, ale některá, zpravidla starší mají jen jednu a to tu první. Pokud máš jen jednu sondu, tak se vadný nefunkční katalyzátor zjistí jen na emisích...
Jinak jsem viděl utrženou voštinu uvnitř katalyzátoru a ta občas po přidání plynu "vyjela" a přicpala hrdlo odtoku plynu a motor se přidusil, propálený a prokorodovaný obal také není výjimou...
Mám 2 sondy. Obě se měnily loni v dubnu. Ta horní před 14 dny znovu, protože servis nezjišťoval proč střídavě svítí a nesvítí. Uznal, že bude ASI vadná a vyměnili ji jako reklamaci.
To se dá ale velice snadno zjistit. Prodává se Bluetoth OBD2 diagnostika a ve spojení s chytrým mobilem zjistíte stav obou lambd. Výstupní napětí na první musí být kolem 0,9 V a cykluje od 0 do 0,9V. Pokud bude ukazovat 0,5 V, spotřeba vám vyletí min. na dvojnásobek, pokud bude ukazovat nad 1 V, pak je chybná lambda. ŘJ sleduje uvedené napětí a podle toho o nízkého přidá na délce vstřiku a naopak.
Také jsem měnil lambdy a nakonec jsem motor osadil výše uvedenou Bosch a šlape to skvěle. Navíc cena kolem 600 Kč za kus je cena za jedno měření na diagnostice v servisu.
V servisu říci, že asi bude vadná znamená, že to jsou jelita a rychle od nich pryč.
Myslíte něco jako toto: sunnysoft.cz/... Toto jsem si shodou okolností včera objednal a zkusím si to načíst sám i když je to neoriginální diagnostika.
Já mám tuto:
Na Google Play je hromada diagnostik zdarma: Torque, ScanMaster atd.
Ještě je zde jedna:
Funguje. Torque i další diagnostiky jsem nainstaloval a vyzkoušel. Jak jsme se bavili výš, tak každá ukazuje něco. Možností nastavení je v nich taky plná prd.. Ale v tom Torque je možností asi nejvíc. Nějaký spešl návod jak správně diagnostikovat? Zatím se žádná chyba neobjevila, aby se rozsvítila kontrolka motoru a já viděl konkrétní hodnoty a název chyby.
Pak kdyžta písni jak jsi dopadl... Některé OBD diagnostiky moc parametrů (podle značky, modelu a roku) nedávají, ale chyby a některé parametry jako teploty atd. mají...
před několika lety byl asi velký hit používat za katalyzátorem širokopásmovou lambda sondu, ta se chová v podstatě jako měřící přístroj, zpravidla je dosti drahá, bývá 5ti drátová a je použita u některé série Škody HTP apod. , pak někdo vymyslel, že druhá lambda je úplně stejná jako ta první, ale první řídí činnost motoru (změny stavu cca 120ms) a ta druhá při správnné funkci katalyzátoru podstatě "stojí" na místě a napětí se na ní nemění, nefunkční katalyzátor se pozná tak, že napětí druhé lambdy kopíruje první lambdu - tím ŘJ pozná stav katalyzátoru
V Torque symbol nastavení, "přidat další ciferník ", "graf", "O2 volts Bank 1 senzor1 "
To je graf první - regulační lambdy.
Pak to samé opakovat pro O2 Volts bank 1 senzor 2 pro diagnostickou lambdu = zadní.
Takto vysoké napětí na lambdě znamená pro ŘJ pokyn ke snížení délky vstřiku, tedy ochuzení směsi. Jelikož ale není reakce, je něco špatně. Po přidání plynu a ubrání musí hodnata spadnout na nulu a na volnoběh vyskočí na max a zase spadne v sinusoidě podle uvedené křivky.
Já jsem s tím nejel v okamžiku měření. Jen bylo nastartováno na místě a zkoušel jsem přidávat a ubírat plyn. Ale jak ta křivka naběhla na 1,2 V, tak zůstala ve stejné přímce bez ohledu na polohu plynového pedálu.
Kde by mohla být prosím chyba? Tušíte někdo?
Zkuste při vypnutém zapalování vysunout a opět nasunout diagnostiku, zapnout klíček a spustit Torque. Vypadá to, že OBD diagnostika neměřila.
Zkuste stáhnout jiný OBD program. Podle obrázku to nic neměří. Zkuste načíst např. otáčky motoru, váhu vzduchu. Jestli to nic nebude ukazovat, pak by mohla být špatná diagnostika.
Tak alespoň něco. první lambda funguje dobře, poslední křivka byl doběh motoru po ubrání plynu a náběh na volnoběh. Ještě tu druhou. Jinak bude kontrolka svítit dál.
Mám pocit (!?) že to asi opravdu neměřilo... A ani jsem neviděl že by na obou sondách bylo 1,2V, viděl jsem párkrát ojediněle až tak něco okolo 1-1.1 V a to pracovala...
Myslím si, že to asi znovu neměří... Ale to může být programem, to se stává i na drahých multifunkčních diagnostikách... A v novém jiném programu ti to jinak ukazuje stejnou chybu? (DTC)
Já bych řekl že druhou lambdu ti to jen neměří, kdyby byla vadná tak ti to určitě ve standartní diagnostice hodí chybu a pak by jsi uvažoval zda je vadná sonda či katalyzátor, většinou v diagnostice píše vadný katalyzátor a to se pak zase uvažuje zda není vadná 2 sonda... Pokud Ti píše jen chudá směs a dle tvojí diagnostiky bych řekl že sonda 1 je funkční , tak bych hledal chybu jinde... Odkud jsi? Někde jsem četl (nevím zda tady) že to máš do Brna cca 60km...?
Ono obdobná videa jsem viděl. Ovšem není tam řečeno, co dělat, když to tak není. Když to vlastně píše "Příliš chudá směs řada 1" a přitom napětí Lambdy 1 je 0,7V a přitom by mělo být pod 0,45V.
ta lambda je funkční, vidíš přece že ti padá napětí dolů, ten údaj 0,7V je vrchol a podívej kam ti padá napětí dolů, to neřeš ta je OK, myslím tím ty první obrázky jak tam padá napětí dolů a nahoru Banka 1
myslím ty obrázky před tím filmečkem od Jendy2, jak tam je 0,71V to jsou tvoje údaje ne?
když pominu kontrolku že ti občas svítí..., jak se auto chová? Je lenošný, má velkou spotřebu? Jak se ti to zdá...?
Pokud se jedná v podstatě jen o chybu P 0170, tak se zaměř na fórech na tyto chyby a jejich řešení...
třeba tady: club-opel.com/...
a jiné, je tam toho velké množství, zkus na diagnostice prověřit MAF, váhu vzduchu (předpokládám že jí máš), když ne, tak máš MAP (snímač tlaku v sání). MAF je choulostivý a měří množství vzduchu, pokud bude měřit špatně, tak samozřejmě množství ve vzduchu nesouhlasí a směs má jiné parametry. Pokud máš MAF s vyhřívaným drátem (může být i filmová) tak tam se můžeš pokusit beztresně jí vyčistit třeba lihem či čističem brzd... Na diagnostice by měla ukazovat nějaké gramy, ale asi to nemáš s čím porovnat, teď nemám čas ale mrkl by se ti na AUTODATA tam bývá jaké má mít třeba nepětí na volnoběh a při 3000ot./min. Tedy pokud to tam bude, ale musíš mít samozřejmě voltmetr... Večer se mrknu...
a i vyměněná třeba méně značková může být vadná a při dnešních morálních hodnotách lidí ani nelze mnohdy věřit že jí třeba i vyměnili...
tak jsem v AUTODATECH našel Z/B 1,6 2005-2007 a tam je uvedený MAP, na tu předešlou nejsou žádná tato data... Zřejmě ta předešlá co máš ty má MAF.
Ještě mě napadla jedna věc, nevím jak to tam je konstrukčně, sundej přívod sání a normálně zkus ucpat sání před klapkou, třeba dlaní a motor by měl po chvilce zdechnout, pokud by se mu nechtělo, tak by přisával přes vzduch od jinud, třeba pod sáním, z odzvdušnění klikové skříně. Nevím jak to je u Opla, u Focuse máš odsávání z horního víka a z vany přes takový ventilek, ten funguje tak, že při volnoběhu přisává ze skříně a při přidání plynu se uzavře a pokud ne, tak přisává vzduch přes tu skříň... A motor má špatný parametry. Říká se tomu dýcháček, májí to snad všechny moderní auta. Zkus třeba když otevřeš víko od oleje zda se něco změní na chodu motoru...
To víko není žádný problém, toho se bát nemusíš... To je běžná věc..., zkus ještě tak odhadem rozpoznat teplotu vzduchu a teplotu motoru zda nějak souhlasí...
Chlapi já nevím. Teď je to v servisu, protože ještě k tomu při teplotách pod cca 6 st.C. začal škrčet startér. Takže na opravu. Při té příležitosti jsem zadal jasný úkol, když už bude auto na zvedáku. Zkontrolovat výfukové potrubí od svodů nakonec, Zkontrolovat váhu vzduchu (která byla koupena a montována v srpnu), zkontrolovat vstřiky, vyměnit čidlo chladící kapaliny, zkontrolovat a případně vyčistit konektory obou lambda sond. No a uvidíme co dál.
Tak se mi auto vrátilo zpátky. Tentokrát bylo u neautorizovaného servisu. Zkontrolovali výfukovou soustavu a prý nikde nefučí. Co jsem se ale dozvěděl mě nemile překvapilo. Při loňské výměně výfuku měnili v OPELu jen svodové potrubí s katalyzátorem. Byl to originál OPEL díl. Vyšel mě na 30 000,- Kč. Zbytek výfuku je prý v původním stavu, tj. 12 let starý. Až mě polilo horko. Dohledal jsem zpětně faktury a bohužel jsou tam jen nějaká číselná označení dílů, včetně zmíněných svodů, nějakých gumiček, těsnění, čistící přípravky, atd... A já měl celou dobu za to, že je výfuk měněn celý (za ty prachy). Vznesl jsem tedy dotaz znovu, jestli pořádně zkontrolovali těsnost soustavy včetně vlnovce, atd... A prý ano. Ptali se mě, zda nepozoruji vyšší spotřebu. Říkám: "To si pište že jo". Rozvody letos v březnu dělal zase OPEL. Prý jestli je to pořádně. Jakoby to bylo o 1 zub pozadu. I když startér naskočí, tak jakoby líně motor roztočí.
Lambdy jsou prý OK, vstřiky taky.
Dostal jsem tip na nějaké kluky do Brna na Komárovské nábřeží. Že prej OPELům rozumí.
Musím naplnit pokladničku. Teď budou Vánoce, tak asi po novém roce.
U Superbu se dalo posunutí rozvodu zjistit ve VAG. Na vačce bylo možno +- doladit předstih na 0°C a na grafu to ukazovalo stav. Těch čidel je n každém autě několik a tak by to mělo jít zjistit. I zvukově. Sám to také zjistíte odmontováním krytů rozvodů a postavením rozvodů na značky na řemenicích. Všechny značky musí být na označeném místě.
To je jedno, jaké používá palivo. Pořád je postavení všech komponentů při výměně rozvodů orientováno na značky. Vždy to musí sedět. A přeskočení rozvodů při správně napnutém řemenu, popř řetězu je nemožné.
Zdravím,
Co je nafta? Moje auto? Není. Je to benzín.
Nahoře mám psáno: Zafira B, 16V, r.v. 07/2005, motor 1.6, 77kW, 1598 ccm, najeto 158 000 km, Benzín
Dostal jsem tip od několika lidí na dílnu v Brně: carteam.info/...
Auto se mi zatím vrátilo. Musím kluky pochválit. Je vidět, že tomu opravdu rozumí a nejsou, jako různí "garážníci". Momentálně byl vyměněn termostat, vyčištěno sání, kontrola kabeláže a aktualizován software řídící jednotky. Další problém je, že kdokoli kdykoli měnil lambda sondy, tak dal sice nějakou Bosch a druhou univerzální, ale ani jedna není s koncovkou pro OPEL a vždy je cvakli a napojili dráty k původnímu konektoru. Jejich průběh na osciloskopu není ideální. Ta horní jakštakš, ale spodní nic moc.
Radu jsem dostal. Jezdit a zkoušet, jak to dopadne. Při případných problémech s vypínáním motoru přijdou na řadu lambdy. Najel jsem 200 km a zatím OK.
Lambdy univerzál nebo od jiného výrobce než originál nemají původní konektory. Návod od Bosch uvádí, že se odtřihne část původní kabeláže s konektorem a dodanými dutinkami se propojí nová kabeláž s původní koncovkou. Dělal jsem to x krát a elektricky není změřitelný rozdíl. Dráty k lambdě jsou zřejmě nerezové a nevzniká problém s oxidací. S aktualizací Software řídící jednotky tedy nevím, po r.v. 2005 jsou vozidla kontrolována na originální Software při STK. Tak poznají, že byl proveden zásah.
Buď je nebo není lambda dobrá. Stářím se snižuje její výstupní napětí. Ani v originálním konektoru není drát k pinu připevněn jinak než stejným zmačknutím materiálu pinu. Jako všechny jiné konktory na autě.
Nevím nevím. Servis v Brně mi tvrdil, že si s ŘJ asi někdo hrál, protože stav km neodpovídal skutečně najetým. A co jsem pochopil, tak verze SW byla úplně jiná. Takže buď to na STK nepoznali nebo to mezitím někdo pobabral.
Pak by stálo za to kontaktovat autorizovaný servis Hyundai a domluvit si tam diagnostiku. Na STK se valí nová a nová zpřísnění a určitě by nestálo za to být bez STK pro nějakou nesrovnalost. Stačí, že od 1.12.2017, respektive od počátku příštího roku, je zase nějaké zpřísnění měření emisí, které on-line dostávají z ministerstva dopravy protokol k měření emisí atd..
Opel servis. Nikoliv Hyundai.
No já mám za to, že na STK v 08/2017 to bylo v pohodě. Pak to dostali garážníci, kteří zjišťovali, v čem bude vypínání motoru. Dostal jsem to zpátky z odpovědí, že asi vadná ŘJ. Dali mi na lístku její kód, abych hledal jinou. Nevěřím tomu. Dal jsem to jinam a ti vidí chybu jinde a opravují ji. Ale po napojení na diagnostiku tvrdili, že se s tím někdo hrál, protože stav co byl uložen ŘJ naodpovídal číslu na budíku. Tak to v ŘJ nastavili podle budíku správně a jede se dál. Nevím, jak můžou být někde 2 údaje o najetých km. Jeden na displeji a druhý v ŘJ. V Opel servisu jsem byl několikrát za skoro 2 roky co to mám a vždy se dotazovali na ujeté kilometry. Takže "nově" nastavená hodnota v ŘJ souhlasí se stavem na budíku. A pokud bych jel do OPELU, tak zjistí zřejmě, že ujeté kilometry se dál postupně navyšují jako když jsem tam byl někdy 4 měsíce zpět.
Myslím tím, že v 08/2017 bylo třeba 155 000 a teď bude 161 000 a ne 800 000. jakože to bude postupně růst v závislosti na ježdění. A ne že bude najednou podivný skok nahoru či v horším případě dolů.
FABIA - SVÍTÍCÍ KONTROLKA EPC - debatní FÓRUM_25 1218
Co je kontrolka EPC?
Viz "Návod k obsluze"(Fabia 1,2 HTP,40KW, r.v. 2003, 126tis.km), str.:63,66 uvádí, cituji:
"Kontrolní světlo svítí po zapnutí zapalování. Pokud po nastartování nezhasne nebo naopak rozsvítí se, bliká, během jízdy, je v systému elektroniky motoru, resp. v soustavě ovlivňující exhalace, závada. Nouzový program navolený v řídící jednotce motoru (ŘJ), umožní dojet se zvýšenou opatrností do nejbližšího servisu Škoda."
Dle vlastní zkušenosti při jízdě ze Slovenska (prázdniny 2016) nastalo ve 02:00hod v noci zděšení, jestli dojedu s 2 malými vnoučaty domů. Osamocen na přechodu hranic a neznajíce pravý důvod poruchy, jsem vycházel z faktu, že svítí "jen oranžová signálka" , a jsem pokračoval jen s mírně sníženou rychlostí k domovu a dojel. Nyní po 2 letech, kdy servis ze mne vytáhl více než 15 tis.Kč, začínám pronikat do příčiny.(Pořídil jsem si raději diagnostiku Touchcar /mazání závady/ +Torque Pro a adaptér ELM327 (https://smartmania.cz/torque-pro-palubni-pocitac-a-diagnostika-vozu-ve-vasem-androidu-recenze-2629/) - do mobilu - lze přidat další okénka i pro lambda sondy) ). I mě diagnostika hlásí poruchu P0171,( dtto "našli"v autoriz.servisu), ale není to tentokráte sonda1.lambda , ale 2.lamb.sonda. Tato ověřuje stav katalyzátoru. Přesto, že obě sondy dány nové, sign.EPC nyní se nerozsvěcuje po cca 200-250 km, ale po např. již 16 km od vymazání v servisu. Poněvadž, dle zatím zjištěných informací, může být široká škála příčin, servisy i z časových důvodů, nejsou zde, aby vám odstranily závadu, ale aby vydělávaly. To je fakt, kdy vyměnily kde, co a přesto problém trvá. Protože pro laika je pojem "statická"závada z oblasti virtuální, tak pokračuji v hledání dále. Napadlo mne i porušení vodičů landa 2.sondy - od konektoru k ŘJ.
Doposud měněno v rozmezí cca 24 měsíců, bez úspěchu se signálkou EPC: 1) obě lambda sondy, 2) spínací skříňka, 3) kontakty v pravém světlometu,4) nový kabelový svazek, 5) čidlo teploty vody, 6) tlaku oleje motoru, 7)spínač brzd, 8) filtr paliva, 9) provedeny výměny oleje, 10)chladící kapaliny, 11) nový vzduchový filtr, 12) nové svíčky(3ks)........ Dle konzultací se servismanem, je možná i příčina , že z důvodu vyhnutí se úsadám z BA 95 jsem čepoval BA98-BA100, což je "prý i možná"paradoxní příčina svítící EPC signálky, neboť tento motor není uzpůsoben pro BA98,BA100 a to je možný důvod, že naprogramované hodnoty v ŘJ jsou jiné, než stanovené. A proto svítící signálka EPC. Budiž, ale v samotném návodu na str.103, je jednoznačně uvedeno, že benzín o vyšším oktanovém čísle lze používat bez omezení ! Jinou příčinou je , že 2 roky používám dle návodu příšadu do benzinu-tzv. Superaditiv Benzinu (1/1000). Že by měly vliv na fukci lambd sond a katalyzátoru?. Již měsíc používám benzin bez přísad a EPC si svítí vesele dál. Mám za to, že tudy cesta nevede. Svítí-li EPC, není někrerý komponent v pořádku!
Takže i informace technika v servisu nemají reálný základ. Jediný problém vidím v tom, že jsem měl kdysi něco více motorového oleje, jehož výměnu si zásadně provádím sám již po 3-5tis.km (důchodce75let) a sice se mi povedlo 1-2x? dát o cca 2-4 mm nad horní rysku měrky. Návod na str. 114 uvádí, cituji: ""..v žádném případě nesmí být více oleje než do horní hranice měrky. Olej může být nasán do spalovacího prostoru a negativně ovlivnit spalování, případně životnost a funkci katalyzátoru."To by mne opravdu zajímalo, jestli jízda do prudkého kopce nebo po vrstevnici (viz naklonění vozu‼ poškodí katalyzátor!? a jak ho motor s dobrými kroužky nasaje?!
Ačkoliv uchovávám jako vzor původní filtry (vzduch, olej, palivový), obaly od olejů (10W-40) a mj. i 2x orig sadu svíček, tak pro skutečnost, že vč. nynějších nových svíček (11 876 km) jsou i všechny předchozí naprosto čisté, (viz foto) s mírným bílo-kávovým povlakem, nelze se domnívat, že by i mírný přebytek motor.oleje měl negativní vliv na poškození katalyzátoru, zvláště když uvážíme, že se to projevuje jen zvýšením hladiny oleje ve vaně motoru. Naprosto čisté nynější svíčky potvrzují správný stav spalování a funkci stěracích kroužků! Mírně žlutý kontak je důsledek Superaditivu benzinu. Je to úvaha zdravého rozumu.
I pro tento případ jsem vyhlédl si new katalyzátor v ceně 3800kč (namontuji sám) místo laskavé služby v servisu řádově za 10 tis.Kč. Ale před tím si v jinem neznačkovém servisu požádám i zjištění závady, vč. stavu katalyzátoru. Mezitím vyměním drátky od zatím lambdy č.2 sondy (za kat) a pro každý případ dávám new rezervní 1 díl. výfuku. Když originálnímu 1.dílu mu praskl vlnovec a při svařování nerez elektrodou (první zkušenost) byla v dubnu 2017 na STK zjištěna malá dírka, ( cca Ø 0,6 mm), kterou sonda umístěná ve výfuku na emisích zaznamenala. Správně jiný zde uvádí, že ve výfuku je přece přetlak, a ne podtlak a navíc vlnovec se nalézá za katalyzátorem a 2.lambda sondou. (viz např. https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/t00049-vyfukova-trubka-za-katalyzator-tyll-5513.html).
Tristní na všem tom je , že politická garnitura dělá z lidí hlupáky a občan se stává otrokem a vazalem věcí, které přestávají sloužit a otravují nám život. V některém podzimním čísle SM/2018 je test turbo 1,0 l. motorů dnešních aut, které mají spotřebu kolem 7 a více l/100km. Rozum nebere, že stará škodovka 120M/1987, jezdila bez debilních hovadin v pohodě za 5,4l, a ona 16-ti letá Fabie 1,2 HTP, se 300kg ovoce a zeleniny, na trase o délce 839 km, měla Ø spotřebu 5,19l/100km, a to i se svítící kontrolkou EPC‼ Nebo při větší spotřebě paliva u motoru s turbem je méně exhalací?, než u atmosférického motoru s menší spotřebou benzinu? Tak to jsou hlavy‼
I tak vypadá důsledek řinčících klíčů po 30 letech!
NiLz
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.