Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Svítí kontrolka motoru = Výměna katalyzátoru?

Od: castle® odpovědí: 96 změna:

Zdravím,
Chtěl bych se prosím zeptat.
Střídavě svítí a nesvítí kontrolka motoru. Po diagnostice se píše P0171, což je horní lambda sonda. Loni po koupi auta v březnu se to začalo zapínat. Vyměnili ji. Měsíc zpět se začala rozsvěcovat zase. Usoudil jsem, že tam tehdy dali nějakou No-Name. Tak jsem ji reklamoval a před 14 dny dali novou. Kontrolka se zapíná zase. Jiný servis mi dal tip na výměnu katalyzátoru.
Katalyzátor je součástí svodového potrubí nebo se dá vyměnit samostatně? Loni se mi rozsvěcovala kontrolka motoru a u OPELu zjistili netěsnosti výfukové soustavy. Stálo mě to skoro 30 000 a v papíru mám napsáno - výměna výfukové soustavy, výměna svodů. Podle mě je to celé tohle: aaavyfuky.cz/... Podle mě byl tedy vyměněn i katalyzátor? Nebo pletu hrušky a jablka?

Díky za odpovědi


doplněno 12.11.17 18:19:

Zafira B, 16V, r.v. 07/2005, motor 1.6, 77kW, 1598 ccm, najeto 158 000 km, Benzín

 

 

96 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar jmlc

Moje první auto - áčková corsa a servis "kamarád bráchy" :

Svítila oranžová kontrolka motoru - vyměněna lambda, řídící jednotka, několik dalších blbostí - vše bez papíru a vždy to nějak mělo být spraveno a nebylo. Celkem jsem zaplatil 6000,-Kč (díly měl servisák své z vrakoviště nebo svých starších kusů). Každá oprava byla na den-dva. Pak zase kontrolka. "Víš, tam to odpálilo to druhý a teď jsou potřeba vyměnit..."

Pak jsem to dal jinam, vyměnili čidlo teploty motoru za 300,- a auto bylo opravený...


doplněno 04.11.17 21:19:

Já měl opačný problém - díky tomu, že čidlo chybně odesílalo data o teplotě motoru, drželo sitič na max... tj. vyšší spotřeba, vyšší emise. Ukazovalo to pak na vadu lambdy... prý

hodnocení

Nema cidlo teploty motoru sve specificke cislo chyby? Nebo se schovava za jine? Napr. pokud me to pise Prilis chudou smes, tak to cidlo vyresi?
hodnocení

Prosím, čidlo teploty motoru se přesně takto označuje? Nemůžu žádné najít.

Cidlo/snimac teploty chladici kapaliny.
hodnocení

Výborně. Díky moc.

hodnocení

Tak to zkusím. Jsem objednán na příští týden na výměnu čidla teploty, tak uvidíme.

to čidlo se kontroluje přes diagnostiku.. není duvod ho měnit preventivně.. určitě by se našla potřebnější věc, za kterou utratit minimalně to 5kilo...

 

hodnocení

0x

Jen z tebe tahají peníze. Nech udělat pořádnou diagnostiku, solidní mechanik by si měl poradit. Ta kontrolka znamená i problémy v přípravě směsi, což může být i přicpaný vzduchový filtr, náhodná závada svíčky nebo náhodná závada vstřiku a další podobné vady.

hodnocení

Na diagnostice nikdy nikdo nic jineho nezjistil. Krome P0171 Prilis chuda smes RADA1 coz je horni lambda. Rekli at ji vymenim. Vic nic. Asi to musim dat jinam.

 

hodnocení

0x
avatar adetouk

U tohoto Opela,na který posíláte odkaz je katalyzátor součástí výfukových svodů,takže se musí měnit jako komplet,proto je cena poměrně vysoká.Jinak u většiny aut se dá katalyzátor vyměnit zvlášť,popřípadě použít univerzální katalyzátor,který je levnější.Jak píše satam,chyba P0171 nemusí značit chybu katalyzátoru.

hodnocení

Zadal sem do vyhledavani "katalyzator Zafira B" a naslo mi to tohle. Prave sem usoudil ze je katalyzator soucasti svodu a podle papiru z Opelu by mel byt teda vymeneny a nemel by nem byt problem? :(

 

hodnocení

0x
Horni hranice neznamená vadnou lambdu ale spatnou smes. Nejspise chudou. Coz muze delat i diravy výfuk ci svody, vadne tesneni
hodnocení

Jak sem psal vyse, v OPELu podle papiru menili vyfukove a svodove potrubi v 09/2016. Takze dirave by byt nemelo.
asd1

Měněné automaticky neznamená těsné ;)

Chyba může znamenat nejen vadnou lambdu, ale dobrou lamb. sondu může zmást i nespálená nebo chudá/ bohatá směs, nebo to zkresluje díra ve výfuku před lambdou (dírou si přisává vzduch = kyslík). Dost může napovědět vzhled svící (vstřiky, svíce, kabely, cívka), samo vliv může mít i čidlo teploty (hlásí chybnou teplotu = ŘJ špatně nastavuje bohatost směsi), ucpaný filtr atd. atd.

Nejdřív vyměň servis, tady z tebe jen tahaj prachy..

Kat je někdy komplet ale jde uříznout a navařit= nemusí se nutně měnit celý díl...

jenda2*

Pokud je ve svodech otvor, NEMŮŽE být přisáván vzduch, protože je zde přetlak výfukových plynů. Matete tazatele.

Nejjednodušší je zakoupit novou lambdu Bosch 0258010029. Lze ji použít jak pro regulační okruh=první lambda, tak i pro diagnostický okruh=zadní.

Je za pusu a funguje spolehlivě. Její dráty jsou 2 bílé = ohřev, šedý a černý drát. Použijete původní konektor, nová lambda se jen mačkacími dutinkami ( nelze pájet ! ) přesně podle barev připojí, závit se lehce natře grafitovou vazelínou ( aby také šla někdy povolit ale opravdu jen závit ! ).

Katalyzátor by ukazoval P0420.

hodnocení

Ta Lambda byla měněná jednou loni v dubnu a celou dobu byl klid. Letos před měsícem se začala kontrolka zapínat zase a zase s p0171,tak jsem to reklamoval a před 14 dny labdu vyměnili za novou. Nic neměřili, proč to vlastně dělá a proč je ta směs chudá. Prostě koupili novou lambdu a vyměnili. Ale včera se to rozsvítilo zase a zase p0171.

jak jsem psal - směs se považuje mylně za chudou, řídící jednotka posílá více paliva (spotřeba) a celé to jde do kytek. Dejte do autorizovaného servisu a máte jasnou opravu i záruku na ni - garážníci toto jen opravují způsobem pokus-omyl a reklamace je nemožná.

I značkový servis není dneska až tak výborný jak se opěvuje tady... (Osobní zkušemnost). Všude je to jen o lidech...! Zkušenost praví, že když je nějaký méně obvyklý zádrhel, tak tam také mnohdy zapasí a i bez výsledku a za moc peněz. Oni i ve značkovém servisu mnohdy opravují pokus omyl a vyměňují součástky jak na běžícím pásu... Zřejmě jste ještě neřešil nějaký zapeklitý problém...!

hodnocení

No právě. Minule kdysi, když zkapával motor náhodně za studena i za tepla při dobržďování ke křižovatce či ke kruháči to měli 3 dny, najezdili desítky km, zaplatil sem dohromady asi 2000 a nic se nezjistilo. Odpověď byla: Výměna lambdy (ač se tehdy nepsala v paměti závad), výměna AGR ventilu. Výhoda/nevýhoda je, že naopak garážníci můžou vybrat i neoriginální díl atp. To značkový neudělá. Objednávali svody kdesi z pobočky v maďarech prýýýý.

Výhoda/nevýhoda je, že naopak garážníci můžou vybrat i neoriginální díl atp. To značkový neudělá.Jste si tím tak jistý? Já tedy NIKOLIV,byl jsem svědkem jak přendali v autorservisu škoda kotouče z krabice tuším starline do škoda a hned se jimzvýšila cena z několika stovek na min.dvojnásobek!Další věc originální díl-ten je co vymontím z auta a ne ten co tam dávám nově, to je jen a pouze náhradní díl a záleží jaký se kdo rozhodne dát zda-li dražši co se dává v prvovýrobě (což je někdy dost zapeklitá věc neboť dva stejné -identické vozy a každý má onen díl od jiného výrobce!)nebo nějakou kopii za hooodně málo peněz.Naštěstí takové problémy nemám ale mám v záloze vždy odborníka-garážistu na jednu značku (v mém případě na citroeny a peu)který je docela vyhlášený-taky dražší než běžní noname garážisti co dělají dnes škodu,zítra hnůjdaje pozítří pri změnu fiata atd..Prostě najděte si garážistu který zná a dělá Vaši značku.
hodnocení

Sice asi bohužel, ale máte pravdu.

Přetlak tam je, ale je odzkoušené, že jak díra ve svodech tak i ve výfuku, záleží v jaké části vliv na lambdu má... X krát odzkoušeno

tak tak přetlak tam sice je ,ale přesto toto zkresluje již data jak pro lambdu=pro ŘJ a také při měření emisí!

jo jak mi teda vysvětlíš, že lambda pozná díru před koncovým tlumičem? když je tam ten přetlak.

jenda2*

Lambda nepozná díru za katalyzátorem. Pozná díru na vlnovci, na spoji před lambdou. Tedy množství kyslíku, který na ni jde. Co se děje za ní nepozná a dívím tak hloupé otázce. U Euro 4 jsou 2 katalyzátory. Jeden ve svodech mezi horní a dolní lambdou, někdy se mu říká předkatalyzátor, a pak druhý katalyzátor za dolní lambdou mezi koncovým tlumičem výfuku. Ten druhý pak likviduje NOx. Může mít i lambdu až za druhým katalyzátorem nebo jen obě dvě v předkatalyzátoru. Jak které auto.

autolexicon.net/...

Např. tady

sbazar.cz/...

Mluvíš ze zkusenosti? Ja jo . Resil jsem to na fábii 1.4. Byla praskla trubka pred posledním dilem. Kontrolka motoru, chyba lambdy. Provizorně jsem to za bandazoval, chyba zmizela, po nějakém case to prdlo a kontrolka se rozsvítila. Výfuk se zavaril a kontrolka ok. Takže asi tak. Náhoda to zřejmě nebyla.
asd1

Fixírku nebo stříkací pistoli jsi viděl? Taky tam je přetlak a přitom vzduch neleze do nádobky ale nasává ;)

 

hodnocení

A může to mít vliv i na to, že pozoruji už delší dobu trochu vyšší spotřebu? Např. teď při objízdění dušiček jsme jeli okruh 35 km a nejenom z dojezdových na palubním počítači to odečetlo zhruba 50 km, ale taky klasická ručička bezínu se výrazněji pohla. A to bylo spíš okruh obí a mimo ně. Ne dálnice. Nejezdím jak prase systém brzda - plyn.

Jindy, když jsme jeli třeba do Brna, tak to je vzdálenost 60 km, po dálnici, jezdím 120-130km/h tam a zpět 60*2=120 a odečte mi to 200 z dojezdových km na palubním počítači. Nádrž mám na 58L. Budík na benzín mám rozdělen na 8 dílků, tzn., každý dílek je cca 7L. No a i kdyby ten palubní počítač lhal, tak ta ručička na budíku benzínu odjela téměř přes 2 celé dílky.

Váha vzduchu byla měněna před 2 měsíci. EGR ventil před měsícem.

Tento způsob měření je značně neobjektivní a asi i nepoužitelný... Čím menší okruh a častější startování + venkovní pokles teploty a vyjde ti z toho neporovnatelná hodnota... To by jsi měl zjistit dlouhodobě a nejlépe od plné do plné a statistikou... Stačí když budeš jezdit za 7l a pak pojedeš v Brně hodinu na Kolišti v koloně a máš hnedka spotřebu 10l...

Když je vadný katalyzátor, myslím ne jenom nefunkční, ale ucpaný, tak je auto lenošnější a nejde až tak do výkonu, plyn je takový tupý a samozřejmě se to promítne i do spotřeby...


doplněno 05.11.17 10:54:

Jinak chybu katalyzátoru by odhalila pouze druhá sonda za ním, ta první řídí motor a když je i druhá tak ta kontroluje katalyzátor. Druhou sondu dnes mají všechna auta, ale některá, zpravidla starší mají jen jednu a to tu první. Pokud máš jen jednu sondu, tak se vadný nefunkční katalyzátor zjistí jen na emisích...

Jinak jsem viděl utrženou voštinu uvnitř katalyzátoru a ta občas po přidání plynu "vyjela" a přicpala hrdlo odtoku plynu a motor se přidusil, propálený a prokorodovaný obal také není výjimou...

hodnocení

Mám 2 sondy. Obě se měnily loni v dubnu. Ta horní před 14 dny znovu, protože servis nezjišťoval proč střídavě svítí a nesvítí. Uznal, že bude ASI vadná a vyměnili ji jako reklamaci.

jenda2*

To se dá ale velice snadno zjistit. Prodává se Bluetoth OBD2 diagnostika a ve spojení s chytrým mobilem zjistíte stav obou lambd. Výstupní napětí na první musí být kolem 0,9 V a cykluje od 0 do 0,9V. Pokud bude ukazovat 0,5 V, spotřeba vám vyletí min. na dvojnásobek, pokud bude ukazovat nad 1 V, pak je chybná lambda. ŘJ sleduje uvedené napětí a podle toho o nízkého přidá na délce vstřiku a naopak.

Také jsem měnil lambdy a nakonec jsem motor osadil výše uvedenou Bosch a šlape to skvěle. Navíc cena kolem 600 Kč za kus je cena za jedno měření na diagnostice v servisu.

V servisu říci, že asi bude vadná znamená, že to jsou jelita a rychle od nich pryč.

hodnocení

Myslíte něco jako toto: sunnysoft.cz/... Toto jsem si shodou okolností včera objednal a zkusím si to načíst sám i když je to neoriginální diagnostika.

jenda2*

Já mám tuto:

fajnykseft.cz/...

Na Google Play je hromada diagnostik zdarma: Torque, ScanMaster atd.

Ještě je zde jedna:

easydiag.cz/...

hodnocení

Tak snad bude fungovat i to, co jsem si objednal sám. Recenze má dobrý.

jenda2*

Jistě bude. Stáhněte si pak Torque a já vám pak popíšu jak a co měřit.

hodnocení

Funguje. Torque i další diagnostiky jsem nainstaloval a vyzkoušel. Jak jsme se bavili výš, tak každá ukazuje něco. Možností nastavení je v nich taky plná prd.. Ale v tom Torque je možností asi nejvíc. Nějaký spešl návod jak správně diagnostikovat? Zatím se žádná chyba neobjevila, aby se rozsvítila kontrolka motoru a já viděl konkrétní hodnoty a název chyby.

jenda2*

Tak je čas změřit lambdt. První lambda je banka 1.

Jak jsi tedy dopadl? Ve výpisu chyb je hláška? Co ty lambdy, jaké mají parametry...
hodnocení

Asi to neumim najit a spustit. Kdyz dam celkovy scan tak to jede asi 20 minut a nic se nate strance testu nezobrazi. Ale kdyz jsem dal "Najit chyby" tak to psalo "Prilis chuda smes (BANK1)" a vypsalo to na obrazovce viz. obrazek. Ale ty hodnoty napeti jsou nejake nizke ne?
Svítí kontrolka motoru = Výměna katalyzátoru?
Protože je ta smes chudá. Dej aktuální hodnoty a podívej se kolik realne ukazuje. Tohle mas paměť závad.
hodnocení

A to je prosím kde? Ten obrázek budíku Realtime Information na hlavní stránce?


doplněno 09.11.17 18:51: Nebo toto O2 volts Bank1?
Svítí kontrolka motoru = Výměna katalyzátoru? #2
Tak asi jo. Musíš to mit zahrate a nastartovane. Pak tam musí poskakovat ty volty a byt nactene ostatni hodnoty..nsa tom obrazku není nacteno nic.
hodnocení

Ono je to tezke. Vpravo nahore tri tecky pod sebou vyvolaji nabidku. Pokud kliknu na "Start test" tak se asi 20 minut nacitaji ruzne kombinace cisel a pismen. Na konci se napise Complete a zobrazene neni nic. Jen prazdna stranka. Dokonce ani tato nabidka predtim nenactenych hodnot. Pokud Start nedam, tak vidimto co jsem postnul vyse. Zkusim jeste OBD Doctor ci tak nejak to je.

Pak kdyžta písni jak jsi dopadl... Některé OBD diagnostiky moc parametrů (podle značky, modelu a roku) nedávají, ale chyby a některé parametry jako teploty atd. mají...

hodnocení

Funguje. Torque i další diagnostiky jsem nainstaloval a vyzkoušel. Jak jsme se bavili výš, tak každá ukazuje něco. Možností nastavení je v nich taky plná prd.. Ale v tom Torque je možností asi nejvíc.
hodnocení

Takze horni lambda by mela mit idealne okolo 0.9V a spodni lambda kolik?
jenda2*

Asi 0,8 V, alespoň mi to tak ukazuje.

 

hodnocení

0x

před několika lety byl asi velký hit používat za katalyzátorem širokopásmovou lambda sondu, ta se chová v podstatě jako měřící přístroj, zpravidla je dosti drahá, bývá 5ti drátová a je použita u některé série Škody HTP apod. , pak někdo vymyslel, že druhá lambda je úplně stejná jako ta první, ale první řídí činnost motoru (změny stavu cca 120ms) a ta druhá při správnné funkci katalyzátoru podstatě "stojí" na místě a napětí se na ní nemění, nefunkční katalyzátor se pozná tak, že napětí druhé lambdy kopíruje první lambdu - tím ŘJ pozná stav katalyzátoru

jenda2*

I druhá lambda poskakuje podle režimu chodu motoru. Při ubrání plynu ukazuje 0, po přidání vyskočí napětí. Když stojí a nehýbe se, ŘJ to vyhodnocuje jako chybu.

 

jenda2*
hodnocení

0x

V Torque symbol nastavení, "přidat další ciferník ", "graf", "O2 volts Bank 1 senzor1 "

To je graf první - regulační lambdy.

Pak to samé opakovat pro O2 Volts bank 1 senzor 2 pro diagnostickou lambdu = zadní.

hodnocení

1,2V je asi hodne co? Jaka by mohla byt pricina?
doplněno 10.11.17 12:17: Pise to "Prilis chuda smes (Bank1)" a pritom napeti je vysoke. Ajajaj
Svítí kontrolka motoru = Výměna katalyzátoru? #3
Svítí kontrolka motoru = Výměna katalyzátoru? #4
jenda2*

Lambdy nefungují. Může být problém v konektoru.

Tady je průběh na nové lambdě:

Svítí kontrolka motoru = Výměna katalyzátoru? #5
jenda2*

Takto vysoké napětí na lambdě znamená pro ŘJ pokyn ke snížení délky vstřiku, tedy ochuzení směsi. Jelikož ale není reakce, je něco špatně. Po přidání plynu a ubrání musí hodnata spadnout na nulu a na volnoběh vyskočí na max a zase spadne v sinusoidě podle uvedené křivky.

hodnocení

Já jsem s tím nejel v okamžiku měření. Jen bylo nastartováno na místě a zkoušel jsem přidávat a ubírat plyn. Ale jak ta křivka naběhla na 1,2 V, tak zůstala ve stejné přímce bez ohledu na polohu plynového pedálu.

Kde by mohla být prosím chyba? Tušíte někdo?

jenda2*

Zkuste při vypnutém zapalování vysunout a opět nasunout diagnostiku, zapnout klíček a spustit Torque. Vypadá to, že OBD diagnostika neměřila.

hodnocení

To jsem udělal několikrát a pokaždé stejný výsledek.

jenda2*

Zkuste stáhnout jiný OBD program. Podle obrázku to nic neměří. Zkuste načíst např. otáčky motoru, váhu vzduchu. Jestli to nic nebude ukazovat, pak by mohla být špatná diagnostika.

hodnocení

Opetovne mereni prineslo vysledek. Ovsem jenom na horni lambde. Na spodni je stale 1,2V. Zkouseno 6x a stale stejny vysledek. Prvni obrazek je Torque, dalsi dva obrazky jsou z OBD Car Doctor.
Svítí kontrolka motoru = Výměna katalyzátoru? #6
Svítí kontrolka motoru = Výměna katalyzátoru? #7
Svítí kontrolka motoru = Výměna katalyzátoru? #8
jenda2*

Tak alespoň něco. první lambda funguje dobře, poslední křivka byl doběh motoru po ubrání plynu a náběh na volnoběh. Ještě tu druhou. Jinak bude kontrolka svítit dál.

hodnocení

1) Prijde mi to divne. Vsude se pise, ze Chuda Smes prislusi napeti pod 0,45V. Ja nameril 0,7V. Tak jak muze byt smes chuda?
2) Nema byt pro druhou lambdu spis O2 volts Bank 2 Sensor 1? Nez Bank 1 Sensor 2? Jen se chytam stebla :(

 

hodnocení

0x

Mám pocit (!?) že to asi opravdu neměřilo... A ani jsem neviděl že by na obou sondách bylo 1,2V, viděl jsem párkrát ojediněle až tak něco okolo 1-1.1 V a to pracovala...

hodnocení

Viz. výše. Díky za komentář

Myslím si, že to asi znovu neměří... Ale to může být programem, to se stává i na drahých multifunkčních diagnostikách... A v novém jiném programu ti to jinak ukazuje stejnou chybu? (DTC)

hodnocení

Stejma primka byla v Torque i OBD Car Doctor. Muzu zkusit jeste jinou diagnostiku. Ale prece kdyby byla spatna Lambda 2, tak to nebude psat chybu na Lambde 1, ne? Mimochodem kdyby se nejakym zahadnym zpusobem odpalil katalyzator, jak by se chovala Lambda 2? Nebo by byla jina chybova hlaska v pameti zavad o katalyzatoru, ktery je tam mimochodem teprve 14. mesic?
jenda2*

Když by byla vadná diagnostická lambda, nepoznala by vadný katalyzátor. Zaměřte se na konektor. Dva šedé dráty jsou vyhřívání lambdy. Já mám obě lambdy stejné, typ Bosch 0258010029, konektory jsou původní ale přívodní vodiče na dutinky. Mohu si lambdy prohodit.

mjauto.cz/...

 

hodnocení

0x

Já bych řekl že druhou lambdu ti to jen neměří, kdyby byla vadná tak ti to určitě ve standartní diagnostice hodí chybu a pak by jsi uvažoval zda je vadná sonda či katalyzátor, většinou v diagnostice píše vadný katalyzátor a to se pak zase uvažuje zda není vadná 2 sonda... Pokud Ti píše jen chudá směs a dle tvojí diagnostiky bych řekl že sonda 1 je funkční , tak bych hledal chybu jinde... Odkud jsi? Někde jsem četl (nevím zda tady) že to máš do Brna cca 60km...?

hodnocení

Jsem z Břeclavi. Uplne dole hranice ČR, SR a Rakouska. Dostal jsem i od znamych typ na nejakych Opel Guru v Brne na Komarovskem nabrezi. No ovsem o vikendu tam nejsou a ja jsem po-pa pryc. Bych si musel vzit dovolenou 2 dny. 1. na zavezeni tam a 2. na pripadne vyzvednuti. No hlavne je potreba doplnit pokladnicku, protoze ty metody pokus-omyl staly majlant.
doplněno 11.11.17 16:33: No standartni diagnostiku v servisu uz nedelal nikdo dlouho. Ale byla by v pameti zavad kdyby byla spatna ne? Bych ji nacetl i ja s tou moji neoriginalni si myslim.

 

jenda2*
hodnocení

0x




doplněno 11.11.17 16:26:


hodnocení

Ono obdobná videa jsem viděl. Ovšem není tam řečeno, co dělat, když to tak není. Když to vlastně píše "Příliš chudá směs řada 1" a přitom napětí Lambdy 1 je 0,7V a přitom by mělo být pod 0,45V.

ta lambda je funkční, vidíš přece že ti padá napětí dolů, ten údaj 0,7V je vrchol a podívej kam ti padá napětí dolů, to neřeš ta je OK, myslím tím ty první obrázky jak tam padá napětí dolů a nahoru Banka 1


doplněno 11.11.17 17:24:

myslím ty obrázky před tím filmečkem od Jendy2, jak tam je 0,71V to jsou tvoje údaje ne?


doplněno 11.11.17 17:27:

když pominu kontrolku že ti občas svítí..., jak se auto chová? Je lenošný, má velkou spotřebu? Jak se ti to zdá...?

hodnocení

Presne jak pises. Nekdy je linejsi bez ohledu jestli sviti kontrolka motoru ci ne. Ale spotreba je vyssi. Jak jsem psal nekde na zacatku. Pri ujeti 50km se mi z dojezdovych na palubnim pocitaci odecte skoro 100km. Ale i rucicka benzinu na budiku sjede zhruba o tolik. Mam nadrz na 58L rozdelenou na budiku na 8 dilku. Jezdim do prace 25km tam i 25km zpet. Je to spis trasa mimo mesto. Takze za 4 dny cca 200km je pul nadrze pryc. Vim ze se palubni pocitac nejak dopocitava a aktualizuje. Videl jsem tam kilometry i pribyvat a nebo se to nekolik km ani nehlo. Ale rucicka na budiku se posouva jenom dolu. Prooooc?

 

hodnocení

0x

Pokud se jedná v podstatě jen o chybu P 0170, tak se zaměř na fórech na tyto chyby a jejich řešení...

třeba tady: club-opel.com/...

a jiné, je tam toho velké množství, zkus na diagnostice prověřit MAF, váhu vzduchu (předpokládám že jí máš), když ne, tak máš MAP (snímač tlaku v sání). MAF je choulostivý a měří množství vzduchu, pokud bude měřit špatně, tak samozřejmě množství ve vzduchu nesouhlasí a směs má jiné parametry. Pokud máš MAF s vyhřívaným drátem (může být i filmová) tak tam se můžeš pokusit beztresně jí vyčistit třeba lihem či čističem brzd... Na diagnostice by měla ukazovat nějaké gramy, ale asi to nemáš s čím porovnat, teď nemám čas ale mrkl by se ti na AUTODATA tam bývá jaké má mít třeba nepětí na volnoběh a při 3000ot./min. Tedy pokud to tam bude, ale musíš mít samozřejmě voltmetr... Večer se mrknu...

hodnocení

Vaha vzduchu (ta s dratkem uvnitr) byla vymenena v srpnu, tedy 3 mesice zpet. Prave pri podezreni pri vetsi spotrebe. A hlavne na pri STK jim pry vyskocila v pameti zavad nekdy z drivejska. Jedine, ze by ta nova byla spatna.
doplněno 11.11.17 19:04: No a psalo to P0171, ale je to vlastne podskupina P0170.

a i vyměněná třeba méně značková může být vadná a při dnešních morálních hodnotách lidí ani nelze mnohdy věřit že jí třeba i vyměnili...


doplněno 11.11.17 21:15:

tak jsem v AUTODATECH našel Z/B 1,6 2005-2007 a tam je uvedený MAP, na tu předešlou nejsou žádná tato data... Zřejmě ta předešlá co máš ty má MAF.

Ještě mě napadla jedna věc, nevím jak to tam je konstrukčně, sundej přívod sání a normálně zkus ucpat sání před klapkou, třeba dlaní a motor by měl po chvilce zdechnout, pokud by se mu nechtělo, tak by přisával přes vzduch od jinud, třeba pod sáním, z odzvdušnění klikové skříně. Nevím jak to je u Opla, u Focuse máš odsávání z horního víka a z vany přes takový ventilek, ten funguje tak, že při volnoběhu přisává ze skříně a při přidání plynu se uzavře a pokud ne, tak přisává vzduch přes tu skříň... A motor má špatný parametry. Říká se tomu dýcháček, májí to snad všechny moderní auta. Zkus třeba když otevřeš víko od oleje zda se něco změní na chodu motoru...

hodnocení

Vymenovali vahu vzduchu. Prede mnou puvodni vyndal z auta a dal tam jinou. Ovsem original sacek ci krabicku jsem nevidel. Prinesl ji odnekud z kanclu a vymenoval.
Otevrit viko od oleje, kdyz je zapnuty motor? A to se smi? Myslim ze neee. Ja asi pred domem sani sundavat nebudu. Zkusim to nejak vymyslet a dat to nekomu kdo by to udelal. Netroufam si.
doplněno 11.11.17 21:34: Mam Zafiru B, 1.6, 16V, 07/2005 s vahou vzduchu. Zkusim na googlu pohledat nejake hodnoty at to mam s cim srovnat.

To víko není žádný problém, toho se bát nemusíš... To je běžná věc..., zkus ještě tak odhadem rozpoznat teplotu vzduchu a teplotu motoru zda nějak souhlasí...

hodnocení

Zkusil jsem znovu diagnostikou nacist Lambdu 2. Porad stejna primka, jako vcera. Nicmene jsem zkusil i MAF nebo-li vahu vzduchu. Obrazek niz ukazuje dobu, kdy jsem stal na miste a jen chvilkama pridaval plyn. Nekdy vic a nekdy jen trosku. Dolni hodnota je volnobeh a horni spicka vyletela kdyz jsem pridal plyn a dostal se nekde ke 3000 otackam. Zkousel jsem to i za jizdy jako lifetime a nebyly to jen spicky, protoze ten plyn porad nejak pridavam a ubiram ale takova pomackana sinusovka :-D Tak si myslim ze ta vaha funguje.
Svítí kontrolka motoru = Výměna katalyzátoru? #9
hodnocení

Já to teď čtu zpětně znovu a došlo mi, že jsi psal:"pak někdo vymyslel, že druhá lambda je úplně stejná jako ta první, ale první řídí činnost motoru (změny stavu cca 120ms) a ta druhá při správnné funkci katalyzátoru podstatě "stojí" na místě a napětí se na ní nemění, nefunkční katalyzátor se pozná tak, že napětí druhé lambdy kopíruje první lambdu - tím ŘJ pozná stav katalyzátoru"No takže pokud druhá lamba nic nedělá, tak je to správně ne? Pokud by teda kopírovala první, tak je špatný katalyzátor. Ale zase pokud stojí na místě, čili je tam ta rovnoběžná přímka, tak není těch 1,2V moc? :-/ Nikde nenacházím na netu kolik má mít Lambda 2, když "stojí".

 

jenda2*
hodnocení

0x

Zkuste opatrně rozpojit konektory lambd. Já je prostříknu vždy silikonovým olejem, aby šlo vše hladce. To je spíše prevence. Ale stojí za to zkontrolovat stav konektorů. V servisu mi při opravě oba konektory rozlomili, protože se jim nechtělo dumat, jaký mají zámek.

Svítí kontrolka motoru = Výměna katalyzátoru? #10
hodnocení

Zkusím, díky za tip.

 

hodnocení

0x

Pozrite si toto.Video ma možnosť si nastaviť české titulky.


hodnocení

Zajímavé. Díky za tip.

 

hodnocení

Chlapi já nevím. Teď je to v servisu, protože ještě k tomu při teplotách pod cca 6 st.C. začal škrčet startér. Takže na opravu. Při té příležitosti jsem zadal jasný úkol, když už bude auto na zvedáku. Zkontrolovat výfukové potrubí od svodů nakonec, Zkontrolovat váhu vzduchu (která byla koupena a montována v srpnu), zkontrolovat vstřiky, vyměnit čidlo chladící kapaliny, zkontrolovat a případně vyčistit konektory obou lambda sond. No a uvidíme co dál.

 

hodnocení

Tak se mi auto vrátilo zpátky. Tentokrát bylo u neautorizovaného servisu. Zkontrolovali výfukovou soustavu a prý nikde nefučí. Co jsem se ale dozvěděl mě nemile překvapilo. Při loňské výměně výfuku měnili v OPELu jen svodové potrubí s katalyzátorem. Byl to originál OPEL díl. Vyšel mě na 30 000,- Kč. Zbytek výfuku je prý v původním stavu, tj. 12 let starý. Až mě polilo horko. Dohledal jsem zpětně faktury a bohužel jsou tam jen nějaká číselná označení dílů, včetně zmíněných svodů, nějakých gumiček, těsnění, čistící přípravky, atd... A já měl celou dobu za to, že je výfuk měněn celý (za ty prachy). Vznesl jsem tedy dotaz znovu, jestli pořádně zkontrolovali těsnost soustavy včetně vlnovce, atd... A prý ano. Ptali se mě, zda nepozoruji vyšší spotřebu. Říkám: "To si pište že jo". Rozvody letos v březnu dělal zase OPEL. Prý jestli je to pořádně. Jakoby to bylo o 1 zub pozadu. I když startér naskočí, tak jakoby líně motor roztočí.
Lambdy jsou prý OK, vstřiky taky.

Dostal jsem tip na nějaké kluky do Brna na Komárovské nábřeží. Že prej OPELům rozumí.

Musím naplnit pokladničku. Teď budou Vánoce, tak asi po novém roce.

jenda2*

U Superbu se dalo posunutí rozvodu zjistit ve VAG. Na vačce bylo možno +- doladit předstih na 0°C a na grafu to ukazovalo stav. Těch čidel je n každém autě několik a tak by to mělo jít zjistit. I zvukově. Sám to také zjistíte odmontováním krytů rozvodů a postavením rozvodů na značky na řemenicích. Všechny značky musí být na označeném místě.

Jenže to je nafta a tam je hlídaná pozice háčky vuci klice kvůli vstrikovani. Tady ten motor jen tak zkontrolovat nepůjde.. Kolega to řešil na 1.4 16v a bez postaveni na přípravky to udajne nejde. A řekl bych re tohle ma taky řetěz, takže by se musely rozkopat prsa. To uz raději změřit kompresi.
jenda2*

To je jedno, jaké používá palivo. Pořád je postavení všech komponentů při výměně rozvodů orientováno na značky. Vždy to musí sedět. A přeskočení rozvodů při správně napnutém řemenu, popř řetězu je nemožné.

hodnocení

Zdravím,

Co je nafta? Moje auto? Není. Je to benzín.

Nahoře mám psáno: Zafira B, 16V, r.v. 07/2005, motor 1.6, 77kW, 1598 ccm, najeto 158 000 km, Benzín

jenda2*

To byla diskoze o Superbu a jemném doladění rozvodů na vačce .


Tam uvidíte značky na kolech a kdyby byl přeskočený řemen, jde to hned vidět.

 

hodnocení

Dostal jsem tip od několika lidí na dílnu v Brně: carteam.info/...

Auto se mi zatím vrátilo. Musím kluky pochválit. Je vidět, že tomu opravdu rozumí a nejsou, jako různí "garážníci". Momentálně byl vyměněn termostat, vyčištěno sání, kontrola kabeláže a aktualizován software řídící jednotky. Další problém je, že kdokoli kdykoli měnil lambda sondy, tak dal sice nějakou Bosch a druhou univerzální, ale ani jedna není s koncovkou pro OPEL a vždy je cvakli a napojili dráty k původnímu konektoru. Jejich průběh na osciloskopu není ideální. Ta horní jakštakš, ale spodní nic moc.

Radu jsem dostal. Jezdit a zkoušet, jak to dopadne. Při případných problémech s vypínáním motoru přijdou na řadu lambdy. Najel jsem 200 km a zatím OK.

jenda2*

Lambdy univerzál nebo od jiného výrobce než originál nemají původní konektory. Návod od Bosch uvádí, že se odtřihne část původní kabeláže s konektorem a dodanými dutinkami se propojí nová kabeláž s původní koncovkou. Dělal jsem to x krát a elektricky není změřitelný rozdíl. Dráty k lambdě jsou zřejmě nerezové a nevzniká problém s oxidací. S aktualizací Software řídící jednotky tedy nevím, po r.v. 2005 jsou vozidla kontrolována na originální Software při STK. Tak poznají, že byl proveden zásah.

Buď je nebo není lambda dobrá. Stářím se snižuje její výstupní napětí. Ani v originálním konektoru není drát k pinu připevněn jinak než stejným zmačknutím materiálu pinu. Jako všechny jiné konktory na autě.

hodnocení

Nevím nevím. Servis v Brně mi tvrdil, že si s ŘJ asi někdo hrál, protože stav km neodpovídal skutečně najetým. A co jsem pochopil, tak verze SW byla úplně jiná. Takže buď to na STK nepoznali nebo to mezitím někdo pobabral.

 

jenda2*

Pak by stálo za to kontaktovat autorizovaný servis Hyundai a domluvit si tam diagnostiku. Na STK se valí nová a nová zpřísnění a určitě by nestálo za to být bez STK pro nějakou nesrovnalost. Stačí, že od 1.12.2017, respektive od počátku příštího roku, je zase nějaké zpřísnění měření emisí, které on-line dostávají z ministerstva dopravy protokol k měření emisí atd..

irozhlas.cz/...

hodnocení

Opel servis. Nikoliv Hyundai.

No já mám za to, že na STK v 08/2017 to bylo v pohodě. Pak to dostali garážníci, kteří zjišťovali, v čem bude vypínání motoru. Dostal jsem to zpátky z odpovědí, že asi vadná ŘJ. Dali mi na lístku její kód, abych hledal jinou. Nevěřím tomu. Dal jsem to jinam a ti vidí chybu jinde a opravují ji. Ale po napojení na diagnostiku tvrdili, že se s tím někdo hrál, protože stav co byl uložen ŘJ naodpovídal číslu na budíku. Tak to v ŘJ nastavili podle budíku správně a jede se dál. Nevím, jak můžou být někde 2 údaje o najetých km. Jeden na displeji a druhý v ŘJ. V Opel servisu jsem byl několikrát za skoro 2 roky co to mám a vždy se dotazovali na ujeté kilometry. Takže "nově" nastavená hodnota v ŘJ souhlasí se stavem na budíku. A pokud bych jel do OPELU, tak zjistí zřejmě, že ujeté kilometry se dál postupně navyšují jako když jsem tam byl někdy 4 měsíce zpět.


doplněno 03.12.17 17:52:

Myslím tím, že v 08/2017 bylo třeba 155 000 a teď bude 161 000 a ne 800 000. jakože to bude postupně růst v závislosti na ježdění. A ne že bude najednou podivný skok nahoru či v horším případě dolů.

jenda2*

Opel, jasně. Ale že by byla vadná ŘJ? Myslel jsem servis Opel pro původní Software ŘJ. Když tedy jiní tvrdí, že není původní.

 

nilzemailcz
hodnocení

0x

FABIA - SVÍTÍCÍ KONTROLKA EPC - debatní FÓRUM_25 1218

Co je kontrolka EPC?

Viz "Návod k obsluze"(Fabia 1,2 HTP,40KW, r.v. 2003, 126tis.km), str.:63,66 uvádí, cituji:

"Kontrolní světlo svítí po zapnutí zapalování. Pokud po nastartování nezhasne nebo naopak rozsvítí se, bliká, během jízdy, je v systému elektroniky motoru, resp. v soustavě ovlivňující exhalace, závada. Nouzový program navolený v řídící jednotce motoru (ŘJ), umožní dojet se zvýšenou opatrností do nejbližšího servisu Škoda."

Dle vlastní zkušenosti při jízdě ze Slovenska (prázdniny 2016) nastalo ve 02:00hod v noci zděšení, jestli dojedu s 2 malými vnoučaty domů. Osamocen na přechodu hranic a neznajíce pravý důvod poruchy, jsem vycházel z faktu, že svítí "jen oranžová signálka" , a jsem pokračoval jen s mírně sníženou rychlostí k domovu a dojel. Nyní po 2 letech, kdy servis ze mne vytáhl více než 15 tis.Kč, začínám pronikat do příčiny.(Pořídil jsem si raději diagnostiku Touchcar /mazání závady/ +Torque Pro a adaptér ELM327 (https://smartmania.cz/torque-pro-palubni-pocitac-a-diagnostika-vozu-ve-vasem-androidu-recenze-2629/) - do mobilu - lze přidat další okénka i pro lambda sondy) ). I mě diagnostika hlásí poruchu P0171,( dtto "našli"v autoriz.servisu), ale není to tentokráte sonda1.lambda , ale 2.lamb.sonda. Tato ověřuje stav katalyzátoru. Přesto, že obě sondy dány nové, sign.EPC nyní se nerozsvěcuje po cca 200-250 km, ale po např. již 16 km od vymazání v servisu. Poněvadž, dle zatím zjištěných informací, může být široká škála příčin, servisy i z časových důvodů, nejsou zde, aby vám odstranily závadu, ale aby vydělávaly. To je fakt, kdy vyměnily kde, co a přesto problém trvá. Protože pro laika je pojem "statická"závada z oblasti virtuální, tak pokračuji v hledání dále. Napadlo mne i porušení vodičů landa 2.sondy - od konektoru k ŘJ.

Doposud měněno v rozmezí cca 24 měsíců, bez úspěchu se signálkou EPC: 1) obě lambda sondy, 2) spínací skříňka, 3) kontakty v pravém světlometu,4) nový kabelový svazek, 5) čidlo teploty vody, 6) tlaku oleje motoru, 7)spínač brzd, 8) filtr paliva, 9) provedeny výměny oleje, 10)chladící kapaliny, 11) nový vzduchový filtr, 12) nové svíčky(3ks)........ Dle konzultací se servismanem, je možná i příčina , že z důvodu vyhnutí se úsadám z BA 95 jsem čepoval BA98-BA100, což je "prý i možná"paradoxní příčina svítící EPC signálky, neboť tento motor není uzpůsoben pro BA98,BA100 a to je možný důvod, že naprogramované hodnoty v ŘJ jsou jiné, než stanovené. A proto svítící signálka EPC. Budiž, ale v samotném návodu na str.103, je jednoznačně uvedeno, že benzín o vyšším oktanovém čísle lze používat bez omezení ! Jinou příčinou je , že 2 roky používám dle návodu příšadu do benzinu-tzv. Superaditiv Benzinu (1/1000). Že by měly vliv na fukci lambd sond a katalyzátoru?. Již měsíc používám benzin bez přísad a EPC si svítí vesele dál. Mám za to, že tudy cesta nevede. Svítí-li EPC, není někrerý komponent v pořádku!

Takže i informace technika v servisu nemají reálný základ. Jediný problém vidím v tom, že jsem měl kdysi něco více motorového oleje, jehož výměnu si zásadně provádím sám již po 3-5tis.km (důchodce75let) a sice se mi povedlo 1-2x? dát o cca 2-4 mm nad horní rysku měrky. Návod na str. 114 uvádí, cituji: ""..v žádném případě nesmí být více oleje než do horní hranice měrky. Olej může být nasán do spalovacího prostoru a negativně ovlivnit spalování, případně životnost a funkci katalyzátoru."To by mne opravdu zajímalo, jestli jízda do prudkého kopce nebo po vrstevnici (viz naklonění vozu‼;) poškodí katalyzátor!? a jak ho motor s dobrými kroužky nasaje?!

Ačkoliv uchovávám jako vzor původní filtry (vzduch, olej, palivový), obaly od olejů (10W-40) a mj. i 2x orig sadu svíček, tak pro skutečnost, že vč. nynějších nových svíček (11 876 km) jsou i všechny předchozí naprosto čisté, (viz foto) s mírným bílo-kávovým povlakem, nelze se domnívat, že by i mírný přebytek motor.oleje měl negativní vliv na poškození katalyzátoru, zvláště když uvážíme, že se to projevuje jen zvýšením hladiny oleje ve vaně motoru. Naprosto čisté nynější svíčky potvrzují správný stav spalování a funkci stěracích kroužků! Mírně žlutý kontak je důsledek Superaditivu benzinu. Je to úvaha zdravého rozumu.

I pro tento případ jsem vyhlédl si new katalyzátor v ceně 3800kč (namontuji sám) místo laskavé služby v servisu řádově za 10 tis.Kč. Ale před tím si v jinem neznačkovém servisu požádám i zjištění závady, vč. stavu katalyzátoru. Mezitím vyměním drátky od zatím lambdy č.2 sondy (za kat) a pro každý případ dávám new rezervní 1 díl. výfuku. Když originálnímu 1.dílu mu praskl vlnovec a při svařování nerez elektrodou (první zkušenost) byla v dubnu 2017 na STK zjištěna malá dírka, ( cca Ø 0,6 mm), kterou sonda umístěná ve výfuku na emisích zaznamenala. Správně jiný zde uvádí, že ve výfuku je přece přetlak, a ne podtlak a navíc vlnovec se nalézá za katalyzátorem a 2.lambda sondou. (viz např. https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/t00049-vyfukova-trubka-za-katalyzator-tyll-5513.html).

Tristní na všem tom je , že politická garnitura dělá z lidí hlupáky a občan se stává otrokem a vazalem věcí, které přestávají sloužit a otravují nám život. V některém podzimním čísle SM/2018 je test turbo 1,0 l. motorů dnešních aut, které mají spotřebu kolem 7 a více l/100km. Rozum nebere, že stará škodovka 120M/1987, jezdila bez debilních hovadin v pohodě za 5,4l, a ona 16-ti letá Fabie 1,2 HTP, se 300kg ovoce a zeleniny, na trase o délce 839 km, měla Ø spotřebu 5,19l/100km, a to i se svítící kontrolkou EPC‼ Nebo při větší spotřebě paliva u motoru s turbem je méně exhalací?, než u atmosférického motoru s menší spotřebou benzinu? Tak to jsou hlavy‼

I tak vypadá důsledek řinčících klíčů po 30 letech!

NiLz

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma kontrolka motoru

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]