Nejste přihlášen/a.
Jak Ti bezi motor? Nemas problemy s predstihem - s rovnomernosti chodu ve vysoke zatezi? Pokud ne, pak zrejme motorku pri jizde pouze solichas.
Uz dle nazvu jde totiz o dve zcela nekorespondujici svicky. A pri porovnani obou, kdyz bys je drzel v ruce Te to bude take ihned jasne. Origo NGK je studena svicka, ktera velmi dobre odvadi teplo. Ma tepelnou hodnotu 9 (dle NGK znaceni) coz odpovida hodnote cca 10 pro Brisk (dle znaceni Brisku). Svicka kterou tam ale mas je Brisk s tepelnou hodnotou 15 (velmi tepla svicka), ktera tepo odvadi o poznani hure.
Pri vysoke zatezi by tedy dochazelo k jejimu prehrivani, samozapalum a naslednym detonacim v motoru.
Pokud ale motorku nezatezujes a jezdis pianko, pak by studena originalni svicka mohla trpet na usazovani karbonu a to je mozna duvod, proc tam predchozi majitel dal teplejsi.
-
Origo svicka je tedy doporuceni pro konkretni zamysleny zpusob zatezovani motoru (v tomto pripade vysoka zatez). Pokud zatezujes mene nebo vice, je podle toho potreba prizpusobit svicku.
Pokud tedy s chodem motoru nemas problemy, muzes zustat u teto, z bezpecnostnich duvodu (neznicit si motor) muzes ale zkouset experimentovat se snizovanim tepelne hodnoty az do momentu, kdy se Ti zacnou tvorit usady (svicka prestane palit) a pak se vratit o jeden dva kroky k teplejsi a to bude optimum pro Tvuj zpusob jizdy.
-
Dulezite je v kazdem pripade samozrejme volit delku svicky tak, aby Te nenarazila do pistu.
Na to co pise Alten pozor. Neni pravda, ze nizsi cislo znamena automaticky tepla a vyssi studena. Kazdy vyrobce ma svoje stupnice, neni na to zadna spolecna norma.
U NGK a treba Densa a Championu toto skutecne plati, ze nizsci cislo znaci teplejsi svicku, ale treba prave u Brisku a dale treba u Bosche je to naopak. Nizsi cislo znaci studenejsi svicku.
Pokud se bavime o NGK a Brisku, pak treba studena svicka 10 NGK odpovida 8 Brisk a tepla svicka 5 NGK odpovida 17 Brisk.
dr15ypp je o pár korun levnější a má výrobcem psanou životnost max. 90 000km, br9ecs je o trochu dražší a výrobce uvádí, že se má měnit podle toho co říká výrpbce vozidla do kterého ji montuješ, ale určitě vydrží o hodně víc jak 10h. Pokud s tou současnou nejsou žádné problémy tak bych ji koupil znovu
Někdy okolo roku 1980 jsem si do Š 120 L koupil po instalaci LPG, lepší (drahé) svíčky určené pro plyn ( PaL, Motorpal Jihlava ).Postříbřené elektrody , vynikající vlastnosti, bla bla . Musel jsem je vyhodit. Od té doby originální svíčky a není problém (životnost 60 nebo 90 tis. km pro mne nerozhoduje). Ani v dnešní době servis specializovaný na LPG nedoporučuje nic jiného, než original (jejich praktické zkušenosti). (To se však netýká otázky). K odpovědi axuse jen drobnost - teplá svíčka je značena nižším číselným označením než studená (10 - teplá 15 - studená.Teplá svíčka pracuje optimálně při relativně nízkých teplotách motoru. Lépe startuje studený motor atd. Studená naopak pracuje optimálně v režimu vysokého tepelného zatížení motoru).Viz přiložený soubor *.pdf
...axus má pravdu, BRISK svíčky skutečně tak označuje, obecně ale platí opačné názvosloví viz sossoukyjov.cz/...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.