Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Příčina blikající kontrolky oleje?

Od: vosikac* odpovědí: 13 změna:

*jasne*Jaká může být jiná příčina svícení (blikání) kontrolky oleje,kromě nedostatku oleje?

Opel Astra F

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

3x
Důkladně překontrolujte snímač tlaku oleje. Snímač pracuje jako elektrický spínač. Jeli pod tlakem oleje je rozepnut a naopak.
Dá se to překontrolovat i při vyjmutí spínače z motoru a to nějakým měřičem odporu a nebo prostou žárovkou se zdrojem proudu. Při stavu bez tlaku oleje , je odpor 0 ohmů - žárovka svítí a naopak.
Pokud by se poškozený kabel snímače někde dotýkal kostry , tak se to dá zjistit při motoru v klidu a pohýbáním kabely. Kontrolka by při hýbání s kabely problikávala.
A ještě zkuste , odpojit kabel od snímače , spustit motor - kontrolka by měla být zhasnutá. Při dotyku kabelu na kostru (motor) by se měla kontrolka rozsvítit. Pokud toto bude bez závad je zcela určitě závada ve snímači tlaku a pokud jste kontrolou zjistil , že snímač je bez závad , je závada v motoru včetně jeho mazací soustavy a těch může být mnoho. Vyběhaný motor _ velké vůle v ložiscích , olejové čerpadlo , olejový filtr , redukční ventil tlaku a další.

Nezapomeňte také překontrolovat ( dá se to uskutečnit nalévacím otvorem pro olej ) , zda při chodu motoru je vidět tímto otvorem proudící olej.

Přeji úspěšné vyřešení problému . moro

vosikac*
hodnocení

*jasne*Koukal jsem, po otevření víčka pro dolévání oleje, a při chodu motoru je vidět proudící olej.

Zkusím výměnu čidla a pokud by to nepomohlo,nechám vyměnit olej...

po víkendu zas budu chytřejší...

zatím díky všem*palec*

listik*

Hezký den