Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Příčina blikající kontrolky oleje?

Od: vosikac* odpovědí: 13 změna:

*jasne*Jaká může být jiná příčina svícení (blikání) kontrolky oleje,kromě nedostatku oleje?

Opel Astra F

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
Důkladně překontrolujte snímač tlaku oleje. Snímač pracuje jako elektrický spínač. Jeli pod tlakem oleje je rozepnut a naopak.
Dá se to překontrolovat i při vyjmutí spínače z motoru a to nějakým měřičem odporu a nebo prostou žárovkou se zdrojem proudu. Při stavu bez tlaku oleje , je odpor 0 ohmů - žárovka svítí a naopak.
Pokud by se poškozený kabel snímače někde dotýkal kostry , tak se to dá zjistit při motoru v klidu a pohýbáním kabely. Kontrolka by při hýbání s kabely problikávala.
A ještě zkuste , odpojit kabel od snímače , spustit motor - kontrolka by měla být zhasnutá. Při dotyku kabelu na kostru (motor) by se měla kontrolka rozsvítit. Pokud toto bude bez závad je zcela určitě závada ve snímači tlaku a pokud jste kontrolou zjistil , že snímač je bez závad , je závada v motoru včetně jeho mazací soustavy a těch může být mnoho. Vyběhaný motor _ velké vůle v ložiscích , olejové čerpadlo , olejový filtr , redukční ventil tlaku a další.

Nezapomeňte také překontrolovat ( dá se to uskutečnit nalévacím otvorem pro olej ) , zda při chodu motoru je vidět tímto otvorem proudící olej.

Přeji úspěšné vyřešení problému . moro

vosikac*
hodnocení

*jasne*Koukal jsem, po otevření víčka pro dolévání oleje, a při chodu motoru je vidět proudící olej.

Zkusím výměnu čidla a pokud by to nepomohlo,nechám vyměnit olej...

po víkendu zas budu chytřejší...

zatím díky všem*palec*

listik*

Hezký den

Mám problem z rosvícejí cí se červenou kontrolkou na malo oleje v Fabia 1,4 mpi /50kw, po vymněněn termostatu se mi pomalu začala rosvicovat sem tam kontrolka oleje ale jen při hodně zahřátem motoru ,ovšem ted stačí sešlápnout pedál asi tak 1800ot. a kontrolka se rosvítí,auto je jinak vpořádku oleje je dost ,nechápu (a čidlo sem vymněnil)?Předem děkuji za odpověd.

 

stany*
hodnocení

2x

Treba spatne cidlo

Nebo treba nizky tlak oleje - zaseknuty prepousteci ventil nebo jinak rozbite olejove cerpadlo.

 

papene*
hodnocení

2x

Přečtěte si zde.Třeba tam objevíte váš problém.Je to stránka OPEL.

opelastra.cz/...

 

hodnocení

2x

Pro přesnější diagnostiku by bylo nutné doplnit , minimálně v jaké fázi činnosti motoru se tak děje . Zda při strudeném či zahřátém motoru , při volnoběhu nebo i ve vyšších otáčkách , například při průjezdu zatáčkou atd. Dělo by se tak při volnoběhu a ješte zahřátého motoru nemusí to být závada.

vosikac*
hodnocení

*jasne*Začlo to cca předevčírem...Včera jsem jel něco vyřídit na ČEZ a cestou zpět to sem tam probliklo.Sledoval jsem jestli je to třeba jen do kopce nebo z kopce,při zatáčkách do leva či do prava...atd.Ale bylo to náhodně... Změřil jsem hladinu oleje a po zjištění koupil a dolil na risku... Jenže i před dolitím a po dolití to už svítí skoro v kuse - možná má snahu občas jakoby zhasnout,ale ne úplně.

Změnu ve zvuku motoru nepozoruju...Takže nejspíš motor je mazaný...jen ta červená potvora ne a ne zhasnout*plac*;)

zdenek*

prosím o radu - mám superba 1,8 T r.v.2003 a ráno / teplota -10 stupňů jsem nenastartoval a při startování mi počítač hlásil - tlak oleje , vypněte motor. Motor je po výměně oleje a večer předtím jsem normálně nastartoval při stejné tepltě a ráno už nic.

Máte radu?

Děkuji

 

petrsinger*
hodnocení

2x

Pokud je motor v otáčkách (řekněme min 2-3.000) a kontrolka přesto problikává, je to na 99% závada na elekrice. Kontrolka jinak svítí JEN při nedostatku tlaku oleje, což by hrozit v otáčkách nemělo.

Jediný důvod při nevyběhaném motoru a funkční elektrice je, že byste mohl v motoru mít výrazně řidší olej než je předepsaný. Jenže to by vám potom při volnoběžných otáčkách u zahřátého motoru svítila kontrolka nepřetržitě.

Takže pokud problikává při jakýchkoliv otáčkách a u studeného i teplého motoru - je to závada na elektrice (kabeláž, čidlo a pod.).

 

jabraka*
hodnocení

0x

příčiny mohou být jednak:V elektrické části- vadný spinač olejového čidla.Vadné a zoxidované konektory vodičů.Vadná žárovka .

Mechanika.Opotřebovaný motor- vůle v mazacím systému.Příliš řídký olej,přehřátý motor.Málo oleje.

JABRAKA

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Jak píše správně Jabraka a mira, musíte doplnit informace. Klidně od starého řídkého oleje, přes netěsnotsi vyběhaného motoru až po prodřený drátek, který při běhu motoru škrtá o kostru,

To může být desítka příčin.

 

vosikac*
hodnocení

*jasne*Závada byla odstraněna výměnou čidla*palec*

*ua*Ještě jednou díky všem za info*palec*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]