Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Přídavné led na denní svícení

Od: rengi odpovědí: 25 změna:

rád bych znal váš názor na přídavné led denní svícení.Najezdím měsíčně cca 2000 km.Jak postupovat aby zařízení splňovalo normu jasná je vyhláška ale samotné zařízení musí mýt // E // homologaci?Musí mýt samostatný vypínač?Co když narazím na snaživce v uníformě? dík za názory.

 

 

25 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

alf*
hodnocení

5x

Stačí toto z předpisu EHK/OSN č. 48 (základní) na denní svítilny:
počet - dvě na přídi vozidla
na šířku - max. 400 mm od bočního obrysu vozidla a nejméně 600 mm mezi sebou (u vozidel s šířkou menší než 1300mm může být 400 mm)
na výšku - od 250 mm do 1500 mm nad vozovkou.
K elektrickému zapojení denních svítilen připomínáme zejména, že jejich zapojení zajistí plnění následujících podmínek:
- svítí samostatně bez obrysových světel,
- automaticky se zapínají s polohou "klíčku" pro běh motoru a zhasnou po vypnutí motoru,
- povinně se automaticky vypínají při rozsvícení světlometů
- kontrolka je nepovinná.
Z výše předepsaných požadavků na montáž vyplývá, že se automaticky rozsvítí bez dalších světel či svítilen.
Upozorňujeme, že hodnocení předepsaného umístění a zapojení dle předpisu EHK/OSN č. 48 je odborná záležitost, která není určena k individuálnímu posouzení. Doporučujeme proto odbornou montáž a kontrolu ve zkušební stanici (vybrané STK) nebo v pověřené zkušebně (ÚSMD Praha nebo TÜV ÚVMV Praha).
Po dodatečném namontování denních svítilen nejde o přestavbu vozidla ani o změnu technických údajů v registru či TP.

Tedy žádný vypínač.

Alfe, vynikající, dobrá odpověď.

Tazatele a ostatní připomenu, že denní světla svítí opravdu jen ve předu bez obrysu!

ar*

To není tak přesná odpověď mohou svítit pouze přední ale mohou svítit přední i zadní záleží na zapojení a oboje je dle vyhlášky.

Přední musí zadní můžou.

cyril*

Bohužel neznám žádnou vyhlášku, ve které by se hovořilo o "zadních" světlech pro denní svícení. Vy snad ano?

stirecek*

v případě použití denních světel nesmí svítit nic jiného! tedy myslím obrysovky, potkávačky a dálkové světla

 

rengi
hodnocení

dík dobrá teorie teď k věci jak zapojit do škody felicie 99 jaké místo doporučujete.Některé výrobky mají na zapojení kostku jiné ne jde i o cenu aby se to vůbec vyplatilo.R

Ted nevim od jakeho rou byla "Skoda s novou tvari":) ale pokud mate uz tu novejsi masku, jdou tyto svetla koupit do otvoru kam se davaji mlhovky. U Felicie je mimo toto misto velky problem s umistenim denniho sviceni. Cumak je totiz obly takze cokoli kamkoli nalepim bude svitit do strany a nejaky zbastleny drzaky... na to moc nejsem, vypada to vetsinou nevabne.

doplněno 26.11.09 15:49:

Doplnim odkaz:
spoilercentrum.cz/...

doplněno 26.11.09 16:01:

Pro starsi feldy me napada jedine toto.
autodily-ford.cz/...

ar*

na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel
- umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla
- vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
- světla se rozsvítí automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí
- při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout

No osobně bych to u Feldy moc neřešil pokud tam nemáte xenonová světla. Cena homologovaných světel je od 1500 víše a tudíš návratnos financí je na dlouho,spotřebu to otolik nesníží a cena H4 není taky závratná. Raději bych namontoval sadu na automatické rozsvěcení světel do 300Kč a jeto.Zapojení je velmi jednoduché a nemusí se nikam nic přidělávat. Můžete zapojit i koncová světla a večír nemusíte ani zapínat světla pokud nechcete dálkové což po městě je zbytečné a v dnešním provozu člověk zapne dálkové skoro fakt vyjimečně.Na feldu jsou přímo sady

třeba tady aukro.cz/...

 

stirecek*
hodnocení

2x

Denní světla rozhodně nemohou oslnovat, protože mají rozptýlený tok světla. Diody navíc mají nízkou spotřebu a nejenže se tím šetří žárovky nebo xenony, ale i paraboly, protže teplem časem zčernají. Další plus je v nízké spotřebě, šetří se alternátor, spotřeba paliva je zanedbatelná, ale alternátor nedostává tolik zabrat, protože při zapnutých obysovek/potkávaček auto žere nějakých cca 150watů, u diod pouze 10watů. Měl jsem je na svém focusovi a při krátkých cestách v zimě do práce nebo na nákup se mi nestačila dobíjet baterka, protože byla stále původní, po zapojení diod jsem měl o další starost míň. Diody rozhodně doporučuju, i když je teď na novém autě nemám.

ferda1954*

Nějak nám vázne komunikace on o voze a vy o koze. On nechce homologované on chce ušetřit a nebojí se o svůj ani náš život on se bojí snaživého policajta. Mně vadí , že lidi vymýšlí jak to co nejlevněji obejít a najdou se i tací , kteří jezdí na parkovačky a dokonce někteří jen na mlhovky .

stirecek*

Jasně, ale o úspoře jsem napsal jaké z toho plynou výhody! Rozměry montáže už jsou popsané výše nebo se dají lehce najít na netu nebo tohle sdělí prodejce. Homologovaných světel je na netu nespočet od cca 1000kč, stačí si jen vybrat. Pokud nebude mít nehomologované, nemusí se bát policie, proč taky, jezdil jsem s nimi několik let a berou to jako samozřejmost...? Tak nevím, čemu se divíš? Nic neobchází, ani zákon ani bezpečnost. Nebo snad ti lidé, kteří homologaci schvalují jsou tupci? Totiž ty diody jsou daleko lépe viditelné než halogeny,oproti tomu xenony přes den nejsou vidět vůbec. Já osobně bych zrušil HID sady nebo ty, kteří si dávají na auta halogeny se zvýšenou svítivostí nebo modrým světlem.Takové auto potkat v noci je doslova jako za trest! To je daleko nebezpečnější než denní diody.

Zapojení je jednoduché, podle typu diod, některé sady vše obsahují. Já jsem měl plus diod zapojené na tuším R15+, je to proud k rádii, po zapnutí klíčku se světla zaply, při samotném startu ale zhasly podobně jako rádio. Relé rozpojovací za 50kč jsem propojil tak, aby se diody vyply při zapnutí obrysovek. úplně se vyply spolu s motorem. Jednoduché, účelné a bez starostí. Vše homologované, zapojené dle zákona a na stk bez problémů.

 

hodnocení

1x
avatar miramira

zatím co jsem potkal LED svítivce v protisměru, tak mě vždycky nechutně oslňovali. úplně hnusně to pálí do očí . . . . ZAKÁZAL BYCH TO IHNED. Pokud chcete být ohleduplným řidičem neinstalujte si to. Nechápu, že to někdo schválil.

Kdyby ta světla někdo schválil a montoval je odborník, tak nikoho nemohou oslňovat. To je stejné jako když si někdo do světel namontuje xenonové výbojky. Přitom tato světla musí splňovat podmínky, které při dodatečné montáži v amatérských podmínkých dost těžko dodržíte.

1jara*

Světla pro denní svícení, jsou vhodná pro vozy s xenonovýma výbojkama , kde mají význam a ušetří řidiči nemalé peníze za přepálené výbojky.

Kdybych mel v soucasne dobe penize a cas na takoveto hlouposti, urcite bych to u sve Feldy resil. Silene se tam pri deletrvajici jizde hreji vypinace na svetla + nestiha se mi dobijet baterka, jezdim 4km do prace + pocuky po meste pri nakupovani. Jinak souhlasim ze zakon tak jak je prijat zpusobuje na ceskych silnicich vice skody nez uzitku.
Ja bych zavedl to, ze nova auta ktera jdou na cesky trh musi mit zabudovane denni sviceni povinne od vyrobce.

krulking

Pokud se nepletu tak již opravdu nová auta toto mají. Při zapnutí klíče se automaticky rozsvěcují světla pro denní svícení. Aspoň citroën a peugeot to určitě mají.

 

ferda1954*
hodnocení

0x

Není mi moc jasné proč vymýšlíte jak obejít osvětlení , které je vidět , osvětlením které vidět není a tudíš je zcela nesmyslné.Holt jsme češi a ti musí stále vymýšlet blbosti.Svítím normálními světlomety a věřím , že je mě vidět když jedu. Za celoutu dobu jsem nemusel vyměnit žárovku , tak to asi nebude důvod toho , proč lidi vymýšlejí takovéto obcházení nařízení.Věřím , že toto byl jediný slušný zákon , který nepotřeboval novelizaci. A jak to dopadlo?Lidi dělají vše proto aby tato novelizace byla nutná.Jasně jsem slyšel zdůvodnění tohoto nařízení a to bylo to , že vůz osvětlený bude vidět z větší dálky a nebude docházet k tolika nehodám.Je to pravda pokud budou osvětleni všichni. Tito vykukové však znehodnocují tuto snahu tím , že vidět nejsou. Jezdí s tímto osvětlením i za snížené viditelnosti a to je hazard.Nevadí mi když někdo hazarduje sám za sebe ale bohužel oni hazardují i s životy nás všech a mají tu drzost se tu ještě ptát jak nejlépe toto nařízení obejít.

ar*

No dovolím si s Tebou tak trochu nesouhlasit.Pokud koupíš opravdu homologovaná světla a správně je umístíš a nasměruješ tak jseš dobře vidět a neoslňuješ. Pokud jsou na autě H4 tak je to zbytečná investice ,ale pokud máš Xenony tak věř ,že výbojka je několikanásobně dražší než žárovka a to už se vyplatí.Navíc tuším od roku 2012 budou muset bý auta těmito světly vybavená už od výrobce (viz Audy už to má) Bohužel lidi u nás si myslí,že když koupí Led světla za 200Kč ,že jsou dobrý .To jsou ty které není vidět protože světla svítí míň než parkovačky a jsou dobra tak na osvětlaní kufru. Navíc to není český vynález a ani výrobek,zase tak chytrý nejsme.

 

hodnocení

0x
avatar kejikl

Jen doplnim k tematu, ted jsem neodolal a zakoupil denni sviceni na Feldu.
aukro.cz/...
Melo by to byt original prislusenstvi od Skody, neinstaluji se zadna nova svetla, proste se po nastartovani rozsviti jen predni obrysova a potkavaci svetla, zbytek auta nesviti. Za snizene viditelnosti se jen zmackne knoflik od svetel tak jako kdyby tam zadne denni sviceni nebylo.

doplněno 16.12.09 10:18:

Aaaaa ted si jsem si vsiml ze objevuji objevene, @petronell uz o tom psal drive *hi*

stirecek*

Na to vám stačilo pouho pouhé rozpojovací relátko za 50kč a napojit ho jen na potkávačky. Proč svítít zbytečně ještě parkovačkama? Navíc tohle zapojení není vhodné, pokud ve voze nemáte polohu spínače světel auto, poněvadž se lehce stane, že pojedete potmě a vidíte že svítíte, takže pokud zapomenete ručně rozsvítit, zezadu vás není vidět, takže takové zapojení není vhodné a ani neprojdete přes stk!

Jinak byla tady řeč o použití denních diodových světel, s těma byste určitě potmě nejel, protože s takovými světly není vidět. O úsporách žárovek, parabol, alternátoru a baterie se rozhodně mluvit nedá, vy máte jen automatické rozsvěcování, ale špatně zapojené. Sice moje věc to není, ale nechtěl bych vás ve stotřiceti potkat před sebou z ničeho nic :(

No ja se v tech relatkach a jinych hracickach nevyznam, takze je mozne ze to co koupim za 200,-Kc se da udelat podomacku za 50Kc. Co se tyce toho problemu se zapomenutym rozsvicenim zbytku auta pri setmeni. Mate pravdu, LEDky jsou na toto lepsi. V mem pripade me doufam trkne to ze mi nesviti pristrojovka. Co se tyce STK, nevim nevim, ale muzete mi rici ktere pravidlo citovane v zakone bych timto porusil? Ja myslim ze to plne vyhovuje tem parametrum ktere zde kdosi nademnou vypsal, ovsem uznavam ze toto je slabinou meho reseni denniho sviceni.

stručné vyprávění zapojení:

musí se rozsvítit po nastartování jen světlomety pro denní svícení, zhasnou musí při zhasnutí motoru, nebo rozsvícení světel.

stirecek*

Ledky jsem měl homologované stirecek.rajce.idnes.cz/... a zapojení jsem řešil tak, že se mi rozsvítili při zapnutí klíčku. Aby nesvítili při startu samotném, jsem plus pól připojil ke svorce která vede k rádiu, takže když jsem startoval, světla zhasly a opět se zaply, až motor běžel. Když jsem rozsvítil obrysovky, relátko rozpojilo plus diod, takže zhasly. Všechno je jednoduché, samo se zapíná/ vypíná a nic se nemusí hlídat a hlavně je to dle zákona.

Nyní jsem řešil denní svícení do mlhovek integrovaně, podobně jako má oktávka. Není to úplně ideální řešení, zatím jen dočasné, protože od doby, co nemám focuse, zapomínám zapínat světla, takže zatím jsem to vyřešil takhle.

stirecek.rajce.idnes.cz/...

 

hodnocení

0x

Hnusnější feldu jsem neviděl.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

a ještě jedno správné zapojení:

loganland.cz/...

motodrby,, Světla pro denní svícení

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]