Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Turbo padá do nouzáku

Od: frrajtrr odpovědí: 8 změna:

Už poměrně dlouho asi tak posledních cca 60 tis.km jezdím s touto poruchou: při sešlápnutí plyn. pedálu často auto nezrychlí, jakoby s prodlevou (turbodíra) po té cca po 1800 ot/min. auto jakoby cukne a rozjede jak má, pak dále když jedu naplno, proste tomu osolím, tak při 4.st a spíš při 5.st a vytočení nad 2500 ot/min.mě to někdy spíš při osolení vždy hodí do nouzáku. Mám vysledovaný, že pokud kolem ot.2500 mirně popustím plyn a nebo přidávám pomalu plyn muzu jet na 5.st nad 3000 ot.a více aniž by mě to hodilo do nouzáku.

Co by to mohlo být? přituhlé lopatky , regulace,váha vzduchu nebo snad turbo španě dávkuje (táhlo, baňka), dřív jsem nad tím dumal, vyměnil sem hadici pod turbe, Síčková, přetesnil hadičk, IC-koller, vaha vzduchu bosch a stejne nic... motor nijak olej nežere, vše puvodní (spojka, motor, prevodovka, turbo, čerpadlo, vstřiky)

auto, vw pasat B5, 1.9tdi 81kw, rv 99, tach cca 400 TKM, koupil sem pred 5 lety, já najel za tu dobu cca 150tis.km a není mi známo jestli predešlí majitelé nechali turbo repasovat, spíše ne.

Díky, frrajtrr

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vernon
hodnocení

1x
S těmito motory člověk nesmí jezdit připosraně, musejí se často vyhánět pavouci z výfuku, jinak zatuhnou lopatky regulace turba. Podle mne to turbo nenatočilo 400 tis. km, už ho určitě bývalý majitel řešil.

 

hodnocení

0x

Bohužel ani křišťálová koule neví, ale slyšel jsem, že v servisu mají zázračný přístroj, lidově zvaný diagnostika, a ten přístroj zná taková kouzla, že většinu těch záhad, sorry, závad umí odhalit;)

 

hodnocení

0x

Nenatáčajú sa celkom lopatky turba.Mal som ten istý problém na takom istom motore.

 

hodnocení

0x
avatar dabel

jesli po hození do nouze vypneš a zapneš motor a zas jede tak tuhá regulace na turbu-turbo ven,rozebrat regulaci,vyčistit a podložit 0,1mm podložkama

to že nezrychluje palivovej filtr zanesenej sací koš,

 

hodnocení

0x

Tento problém má skoro každý kdo má starší vozidlo zejména od koncernu... Až na výjimku, kdy je vadná hadička či reg. ventil, tak to vychází na nepohyblivou regulaci. Není na tom nic k divení. Prostě je to na repas turba... A podle uváděných km to vydrželo až dost...

 

frrajtrr
hodnocení

Ok dík všem, no jde o to jestli to řešit nějak dál, spíše bych to nechal být tak jak je, měl bych dělat už i rozvody (najateo od minule cca 105tis), tak jestli výměnou rozvodu rovnou vyřešit i problem s tim turbem (k zamyšlení). Moc se mi strakat penize do strrého auta nechce, rozvody ano ale turbo asi nechám jak je, když takto jezdím takovou dobu a furt to jezdí, už jsem si nato zvykl, jen aby snad nenastaly nějaké komplikace, jinak mi to nevadí.

Není to nic financne náročného, takže ja bych to udělal zároveň s rozvodama at je to v pořádku.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Jen tak ,mimo soutěž do nouzáku Vám nepadá turboale ŘJ díky něčemu vyhodnotí stan nouze a omezí některé parametry!Pro Vás bude směrodatné nechat udělat dignostiku a dle ní závadu nechat opravit (Hlavně to chce zkušeného mechanika diagnostika,hodně tzv mechaniků v autor.servisech jsou jen měniči co ani neumí ,čest výjímkám,správně diagnostikovat!)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]