Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jawa pionýr jak na elektroinstalaci

Od: vrbodol* odpovědí: 11 změna:

Dobrý den..Potřebuju poradit kolik voltů má týct z magneta co napájí světla a klaxon- ty 2 spojený cívky .Mě z nich leze mezi 10-12 volty tak mi to příjde moc na 6v žárovky.Ta zadní žárovka je tam napojená tak divně že nemá kostru a jde tam drát od každýho vlákna ze předního světla (to je to ukostřený přes to vlákno co zrovna nesvítí?).Na webu je právě víc schémat a někde je zadní žárovka jak píšu a někde samostatně ukostřená.tak nevím.

Troubí vám pincek při každym druhu svícení- dálka ,tlumený? Dík za každou radu.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar dabel

co si pamatuju fichtly byly 6 voltový

 

hodnocení

0x

To napětí bude v pořádku -měříte hned za cívkou bez zátěže že?Při zvýšených otáčkách bude ještě stoupat.To zapojení máte určitě upravené,tady v příspěvku máte original i to (asi) vaše motorkari.cz/...

vrbodol*
hodnocení

Jak bez zátěže,tak při zátěži a pokaždý z toho leze mezi 10-12v.Původní zapojení bylo to 2 v tom odkazu ,ale praskala jedna žárovka za druhou.Musel jserm to přepojit jak je na tom prvnim a všude nacpat 12 V žárovky a ted to funguje a dokonce i troubí i při zapnutejch světlech.Je to pro mě záhada jako kluk jsem měl klasickýho pincka a nikdy s tim problémy nebyly.

 

hodnocení

0x
avatar kornel

ano je to ukostřené přes to vlákno hl,světla co zrovna není zapnuté

vrbodol*
hodnocení

Ted mě napadlo nemuže to bejt tim že mám ve předu žárokky 15/15W místo 25/25W? Že nesrážej tolik napětí?

vernon
Správné napětí to dává jen při správné zátěži. Při nižším příkonu žárovek je napětí vyšší.

 

hodnocení

0x

Čím to měříš? Uvědom si, že "alternátor" pincka dává střídavé napětí o velmi proměnlivém kmitočtu podle otáček motoru. Takže běžným voltmetrem, ať už stejnosměrným nebo střídavým, naměříš nesmysly.

Za mých mladých let byla žárovka zadního pozičního světla připojená jedním kabelem na jednu z cívek alternátoru, druhá strana žárovky byla ukostřená. Jak to bylo s "elektrikou" pincka od roku výroby cca 1975 už vůbec netuším

vrbodol*
hodnocení

Takovou moderní zkoušečkou s displayem a klasickym multimetrem obojí ukazuje stejně.No já to měl u svýho prvního pincka jak píšeš,ale tenhle to má jinak,těch zapojení je víc. Mám ten 30w alternátor a vyčetl jserm že ukostřená žárovka byla na 20w,kde byly cívky oddělený a na tomhle jsou spojený do série.Myslim že chyba byla v tom že jsem dopředu dal žárovku 15/15w a ne 25/25w a proto ty přední žárovky hned praskaly.Zkusim sehnat ty silnější a uvidim.

Naprosto přesně si pamatuju, že v návodu k použití u pincka bylo jasně napsáno, že když pionýr svítí, tak klakson netroubí.
doplněno 23.10.17 19:24: Schválně se podívám do schránky u mustanga jestli bude knížka ještě k přečtení. Podle mě , když výrobce deklaruje že elektrika neutáhne současně světla a bzučák, nemůžou to po tobě chtít. Vozidlo musí vyhovovat normám podle kterých bylo homologováno. Do starých škodovek té taky nemůžou donutit montovat zadní pásy když je z výroby neměly.
vrbodol*

No a dneska jsem byl na stk a netroubit to při světlech,tak ji nemám .Dokonce chtěli i brzdový světlo,ale nechali si vysvětlit že na tomhle opravdu nebylo.

vrbodol*

Ale jo .Naštěsti jsem to udělal tak aby troubil. a myslim že dle těch chémat na netu to má troubit furt.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]