Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Přednost v jízdě

Od: hur odpovědí: 18 změna:

Řešíme přednost v jízdě na křižovatce u naší firmy. Příjezdová komunikace k firmě (černě značená) - účelová komunikace není vyznačena na svislém dopravním značení křižovatky. Máme za to, že modré vozidlo (i když sjíždí z hlavní silnice) musí dát přednost červenému vozidlu. Důvodem je, že příjezdová komunikace k firmě je v režimu mimo pozemní komunikaci.

Je náš názor správný?


Přednost v jízdě

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar jjjlll

Pravidlo při odbočování vlevo je podřízené prvnímu pravidlu. Viník bude ten který přijel z vedlejší.


doplněno 20.10.17 13:32:

Mě to nepřipadá jako dvě křižovatky, ale nejsem vyšetřovatel. A na něm to hlavně záleší. Každopádně nechtěl bych být v kůži červeného auta co se sčuchlo s tím bílím na fotce.


doplněno 20.10.17 13:34:

Ježišmarjá, bílým a záleží.

Přednost v jízdě #2
Přednost v jízdě #3

 

hodnocení

0x
avatar mikihans
Samozřejmě, že modré vozidlo musí dát při odbočení vlevo přednost protijedoucímu.
doplněno 20.10.17 11:12: Ta odbočka k firmě není součástí křižovatky.

Vzhledem k tomu, že značka o křižovatce je před tou odbočkou, o které tvrdíte, že není její součástí - asi bude něco jinak ..

 

hodnocení

0x

"Důvodem je, že příjezdová komunikace k firmě je v režimu mimo pozemní komunikaci."

A co je tedy příjezdová komunikace k firmě, když ne pozemní komunikace? Podle mě je to klasická veřejná účelová komunikace, v případě, že je osazená DZ B1, pak je nevěřejná. Nic jiného tam prakticky nepřipadá v úvahu. "Režim mimo pozemní komunikaci" je blbost, která nemá oporu v příslušném zákoně. Dalo by se uvažovat o "místě, ležícím mimo komunikaci", ale podle dodaných podkladů je to prakticky vyloučené.

Takže pochopitelně modře označené vozidlo dává při odbočování vlevo přednost protijedoucímu červeně označenému vozidlu, jak už tu ostatně řekl mikihans. Žádný jiný háček nebo vysvětlení v tom nehledtejte. Kromě toho předtím musí dát přednost případným vozidlům přijíždějícím zprava po hlavní silnici.


doplněno 20.10.17 12:27:

@ra252: Pokud to myslíš vážně, tak bych se tě bál potkat, protože kdybys řídil modře označené vozidlo, jsi schopen zavinit vážnou dopravní nehodu!

@axux: S tou dopravní značkou se trochu pleteš. Podstatná je reálná situace a ne přesně to, co je na značce ajejí dodatkové tabulce. Dá se souhlasit ale třeba s tím, že křižovatka té vedlejší komunikace s účelovou komunikací k firmě není součástí té křižovatky, která je vyznačená na dopravní značce.


doplněno 20.10.17 13:05:

@axux: Ano, v podstatě říkáme oba dva totéž. Svou připomínkou jsem jen chtěl říci to, co ty říkáš v odpovědi ale nebylo to jasné z tvé dřívější reakce, a to, že řidič nesmí bezhlavě věřit dopravním značkám, když reálná situace je trošku jiná. A já jsem to dosud chápal tak, že říkáš, že na značce ta další komunikace chybí, přestože by tam být měla. Takže promiň, jen malé nedorozuměmí;)

Vozidlo vjíždějící do křižovatky po hlavní silnici nemá přednost před tím z vedlejší?


doplněno 20.10.17 12:30:

Jízda křižovatkou
(1) Řidič přijíždějící na křižovatku po vedlejší pozemní komunikaci označené dopravní
značkou "Dej přednost v jízdě!" nebo "Stůj, dej přednost v jízdě!" musí dát přednost v
jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech přijíždějícím po hlavní pozemní komunikaci
nebo organizované skupině chodců nebo průvodcům hnaných zvířat se zvířaty
přicházejícím po hlavní pozemní komunikaci.

Mějme křižovatku ve tvaru X. Jedu po hlavní a ta pokračuje vlevo. Odbočuji vlevo po hlavní. Dávám přednost protijedoucímu z vedlejší?


doplněno 20.10.17 13:56: Mějme křižovatku ve tvaru X. Jedu po hlavní a ta pokračuje vpravo. Odbočuji vlevo na vedlejší. Dávám přednost protijedoucímu z vedlejší?
doplněno 20.10.17 14:32:

satame - a tohle je stejný případ. Vozidlo z hlavní odbočuje vlevo na vedlejší. Nedává ale přednost protijedoucímu z vedlejší.

Ne.


doplněno 20.10.17 14:25:

@ra252: Ne. Řidič vozidla přijíždějícího po vedlejší pozemní komunikaci je povinen dát přednost všem vozidlům, přijíždějícím po hlavní pozemní komunikaci. O tom, kudy ta vozidla z křižovatky odjíždějí, tam není ani slovo.


doplněno 20.10.17 15:17:

@ra252: No, a já to vidím tak, že vozidlo jede rovně z hlavní na vedlejší a z vedlejší odbočuje vlevo na účelovou komunikaci. Ale ta křižovatka (kombinace křižovatek?) je tak blbá a ty fotky tak nevypovídající, že se na tom prostě nedohodneme;)

 

hodnocení

0x
avatar axus

Neni co resit.

Řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým i nemotorovým vozidlům, jezdcům na zvířeti, protijdoucím organizovaným útvarům chodců a průvodcům hnaných zvířat se zvířaty, tramvajím jedoucím v obou směrech a vozidlům jedoucím ve vyhrazeném jízdním pruhu, pro něž je tento jízdní pruh vyhrazen, a cyklistům jedoucím v jízdním pruhu pro cyklisty.


doplněno 20.10.17 12:17:

Krizovtku a hlavni a vedlejsi silnici bych sem vubec netahal. Neni to na znacce, tak to neni soucasti krizovatky.


doplněno 20.10.17 12:54:

Satam, nevim, vcem se podle Tebe trochu pletu, ale co jineho upravuje na krizovatce prednost, nez znacky + nekolik dalsich pravidel?

Pokud napr. pojedu po hlavni, jak mam zjistit, kam hlavni pokracuje, pokud nebude na dodatkove tabulce vyznacena?

Zkratka dodatkova tabulka rika, jaka ma krizovatka tvar a kam vedou hlavni a vedlejsi silnice. Pokud tedy na znacce nejaka cesta vyznacena neni, nebudu si tam vymahat prednost v jizde na zaklade pravidel pro krizovatky. To je pak ta Tva realna situace.

 

tondac*
hodnocení

0x

I podle mě je to už mimo křižovatku na vedlejší, takže modrý musí dát při dobočení přednost protijedoucímu vozidlu a navíc by ji měl dát i kvůli odbočení mimo komunikaci. Ale stejně bych si tam dával bacha a myslel i za ostatní.

Často jezdím přes podobnou křižovatku, jen hlavní je do pravého úhlu a poměrně často používaný výjezd mimo komunikaci k LPG stanici je přímo v křižovatce. Odbočka k LPG neni vyznačená na značce křižovatky. Auta z hlavní, tak při odbočování mimo komunikaci často křižují cestu autům z vedlejší a vynucují si přednost, kterou podle mě nemají.

Dej sem fotku nebo solidní nákres. Obávám se, že nemáš pravdu.

Podle tvého popisu se jedná přesně o situaci, kdy se nelze bezhlavě řídit tvarem křižovatky na dopravní značce ale bez konkrétní znalosti situace nemohu nic dalšího říci.


doplněno 20.10.17 13:15:

@jjjlll: Pleteš se. Případná nehoda podle nákresu by se nestala na té křižovatce hlavní s vedlejší, ale na další křižovatce tvaru "T", kde by vozidlo, odbočující vlevo nedalo přednost protijedoucímu vozidlu.


doplněno 20.10.17 13:43:

@jjjlll: Prosím, mohu vědět na co reaguješ svou připomínkou z 13:34? Nějak tu nemohu nic najít.

Z fotografie z pohledu červeného je jasné, že žádná další křižovatka není. Nebo je možné umísťovat značky ob křižovatku?


doplněno 21.10.17 08:00: @jjjlll: pokud červený zastaví před hranicí křižovatky, pak zastaví i před odbočkou vpravo. Podívejte se na fotku z jeho pohledu. Je tam dopravní značka, která říká, že následuje křižovatka. Pak se zleva připojuje hlavní a následně zprava odbočka neznačená na doplňkové značce. Hranice křižovatky je v místě, kde se oblouk spojovaných vozovek srovná, tedy z pohledu červeného u stromu vlevo a tedy před připojením odbočky zprava (značené stopkou a tudíž nikoli mimo silnici). Chyba doplňkové značky nemění nic na přednosti, takových chyb je ..

"Prosím, mohu vědět na co reaguješ svou připomínkou z 13:34?"

Na ty moje renoncy v doplnění. Tématu se to netýká.

ra252@, já fakt nevim. Červenej bude tvrdit, že se při vjezdu na křižovatku řídil dodatkovou tabulkou určující tvar křižovatky, a o té vedlejší komunikaci vpravo tudíš neměl tušení a proto zastavil až před obloukem u hlavní. Jestli by mu to v bylo uznáno, to fakt netuším.

loliha

jestli ti dělá problém , tak jednoduchí křižovat, tak běž vráti řidičák ...

 

V tom případě bys ty měl vrátit vysvědčení ze základní školy. Tvůj zkreslený pohled na tu křižovatku se tvým příspěvkem vysvětluje.

satam, máš pravdu, začínám obracet. Těžko může někdo obvinit červného že nedal přednost, když nevjel na hlavní a zastavil na hranici křižovatky.A v tom do něj modrej z boku narazí, protože chce vjet na místo ležící mimo silnici.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Prosím, dejte přesné GPS místa, o kterém je řeč.

Předejde se tomu, že každý bude chápat jinak situaci. Vždyť každý je lepší řidič, jak ten druhý, to je přeci jasné z této poradny při podobných otázkách.

 

loloiha
hodnocení

0x

mimo případ že by přijelo něco po hlavní z protisměru, má modrej vždy přednost ..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]