Nejste přihlášen/a.
Ahoj,každých asi 100 km dolívám vodu do chladiče.Asi 1 litr.V oleji voda není,v chladiči olej taky není.Zátka od chladiče má dobré těsnění,takže tam asi taky neutíká.Dá se zjistit,že utíká do válců?Jak?
To že zátka chladiče má dobré těsnění nemusí být zárukou!Pokud je velký přetlak v chladicí soustavě ,větší než na kolik je chl soustava a to správné víčko dimenzovány,tak víčko onen tlak-kapalinu propustí ven z chladicí soustavy.
Osobně bych ihned po jízdě,předpokládám,že teplotu sledujete a motor se nepřehřívá ,zkusil hadici co vede z termostatu do chladiče-nesmí být hooodně tvrdá,pro porovnání bych poměřil před jízdou.Pokud je hoodně tvrdá-tlakuje do vody=prasklá hlava-fouklé těsnění.Toto bych prověřil tak že při otevřeném chladiči bych nastartoval ,nechl vrčet na volnoběh a sledoval zda-li nejdou bublinky v chladiči.Pokud by toto bylo OK tak je závada někde v okruhu a voda třeba jen prosakuje na spoji motor-hadice a tak málo že se hned odpařuje a tudíž nikde není nic mokrého.Toto se zjištuje natlakováním studeného motoru se speciál zátkou chladiče se ventilkem a hustilkou se právě natlakuje (ne moc neboť můžete zmařit chladič či výměník topení) a pak jen sleduje kde to bude mokré.
Nebo sdělit podezření svému mechanikovi a ten identifikuje a opraví-záleží na Vašich možnostech,zkušenostech ...
Díky za radu.A na kolik se tlakuje chladič podle manometru?Nebo stačí pumpovat podle tvrdosti hadic?Asi ano
Obecně voda do válce = bílý kouř z výfuku, spalovací prostor čistý bez karbonů. Litr na 100 km je hodně, najít "díru" by neměl být problém. Téct může i ven - vodní pumpou hadicí atd., = nejdřív bych hledal zvenku. Obzvlášť pokud nejsou příznaky vody v oleji/ oleje ve vodě, tlakování hadic atd.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.