Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak poznat,že chladící kapalina teče do válců

Od: hhg odpovědí: 10 změna:

Ahoj,každých asi 100 km dolívám vodu do chladiče.Asi 1 litr.V oleji voda není,v chladiči olej taky není.Zátka od chladiče má dobré těsnění,takže tam asi taky neutíká.Dá se zjistit,že utíká do válců?Jak?

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

h0042*
hodnocení

1x

většinou jde tlak z válce do vody,voda je pak špinavá a po nastartování ztvrdnou hadice chladícího okruhu.Že by šla voda do válců,s tím jsem se ještě nesetkal.

 

hodnocení

0x

Kdyby unikala do válců, tak to nejspíš nenastartuješ. Hledej dál, zkontroluj těsnost celého chladicího okruhu.

 

matesj
hodnocení

0x
Může být prasklá hlava...mikro trhlina...nepřehřívá(tedy hlavně v létě) se vám to ve vysokých otáčkách do táhlého stoupání aspoň 5km?Hlavu dolů a prohlédnout...

 

hodnocení

0x
avatar diesel

To že zátka chladiče má dobré těsnění nemusí být zárukou!Pokud je velký přetlak v chladicí soustavě ,větší než na kolik je chl soustava a to správné víčko dimenzovány,tak víčko onen tlak-kapalinu propustí ven z chladicí soustavy.

Osobně bych ihned po jízdě,předpokládám,že teplotu sledujete a motor se nepřehřívá ,zkusil hadici co vede z termostatu do chladiče-nesmí být hooodně tvrdá,pro porovnání bych poměřil před jízdou.Pokud je hoodně tvrdá-tlakuje do vody=prasklá hlava-fouklé těsnění.Toto bych prověřil tak že při otevřeném chladiči bych nastartoval ,nechl vrčet na volnoběh a sledoval zda-li nejdou bublinky v chladiči.Pokud by toto bylo OK tak je závada někde v okruhu a voda třeba jen prosakuje na spoji motor-hadice a tak málo že se hned odpařuje a tudíž nikde není nic mokrého.Toto se zjištuje natlakováním studeného motoru se speciál zátkou chladiče se ventilkem a hustilkou se právě natlakuje (ne moc neboť můžete zmařit chladič či výměník topení) a pak jen sleduje kde to bude mokré.

Nebo sdělit podezření svému mechanikovi a ten identifikuje a opraví-záleží na Vašich možnostech,zkušenostech ...

hhg
hodnocení

Díky za radu.A na kolik se tlakuje chladič podle manometru?Nebo stačí pumpovat podle tvrdosti hadic?Asi ano

jenda2*

Nejsnáze se to pozná po nastartování motoru. Pokud nebuď prasklá hlava nebo vadné těsnění, spaliny se tlačí do okruhu chlazení a tlakují hadici. Někdy je problém v topení, které přesává topit a hlavně z výfuku jde pára. Pokud neteče voda z auta na zem, pak jedině závada motoru.

 

h0042*
hodnocení

0x

zkus se ještě podívat na koberce v autě,zkus je zvednout,jestli nejsou zespod mokré,můžeš mít prasklý radiátor od topení.

Ale to by asi nedělalo litr na sto km.

 

woru
hodnocení

0x

Některé autoservisy mají tester na co2 v chladící kapalině. Tím se dá 100% prokázat.

 

hodnocení

0x

Liter chladiacej kvapaliny na 100 km je dosť veľa na to,aby sa nedal zistiť únik kvapaliny.Určite niekde na sústave bude farebná usadzenina od chladiacej zmesi.Ak tam lejete len vodu,tak niektoré miesto bude pod tým únikom korodovať.

 

asd1
hodnocení

0x

Obecně voda do válce = bílý kouř z výfuku, spalovací prostor čistý bez karbonů. Litr na 100 km je hodně, najít "díru" by neměl být problém. Téct může i ven - vodní pumpou hadicí atd., = nejdřív bych hledal zvenku. Obzvlášť pokud nejsou příznaky vody v oleji/ oleje ve vodě, tlakování hadic atd.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]