Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Musím stále vyměňovat pojistky?

Od: stanislav45 odpovědí: 16 změna:

Dobrý den.

Svou otázkou budu u šikovných autoelektrikářů nejspíš vzbuzovat úsměvy. Vlastním Peugeot 207, jsem 1. majitel a mám ho již 10 let. Od 9. roku vlastnictví se začaly hromadit problémy, do té doby bylo auto vcelku v pohodě. Vcelku proto, neboť jsem poněkud častěji vyměňoval žárovky, cca 2x za rok. V současné době v pojistkové skříni u motoru praská neustále pojistka, která má údajně napojení na počítač a startování vozu. Protože to začalo hlásit na palubní desce vadu motoru, vyměnili jsme rozvody. Hlášení zmizelo, ale pojistku při startování to občas odstřelí. Co s tím? Dráty nejsou podle autoelektrikáře nikde "kouslé", na kostru to taky není spojené. Mám chuť tam dát buď 2x silnější pojistku, anebo to spojit drátem. A to se asi budete všichni chechtat, že? Ono by mohlo pak shořet auto... Poraďte prosím!


Musím stále vyměňovat pojistky?

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
Pokud to je pojistka f8, tak ta je jen pro ovladani startéru. Pokud je kabeláž ok tak bych to viděl na problem v civce startéru. Coz se da taky plus minus změřit ampermetrem, kolik tam tece proudu.
stanislav45
hodnocení

Díky za nápad. Cívku jsme už měřili minulý týden a je v poho i proud, co tam teče.

autogenius.info/...
Mělo by to byt pro tvoje auto. Najdi, která to je a zkontroluj hodnotu jestli sedí.
stanislav45
hodnocení

Ahoj. Díky. Vidíš, to je stažené na netu, a správné! Můj manuál tam má úplně jiné hodnoty a pojistky. Takhle to PŘESNĚ U MĚ VYADÁ! Praská mi občas F8 (to je ten startér) a F3. Naposledy F3, ale tam mi v servisu namontovali místo 10 A hned 15 A. Víš, co s tím?

 

hodnocení

0x

"V současné době v pojistkové skříni u motoru praská neustále pojistka, která má údajně napojení na počítač a startování vozu. Protože to začalo hlásit na palubní desce vadu motoru, vyměnili jsme rozvody. Hlášení zmizelo, ale pojistku při startování to občas odstřelí."

Neříkej mi, že na tom autě nebyla udělaná diagnostika*sok*

Jinak v tomhle případě je na dálku těžké radit, takže jen tolik: V žádném případě nenahrazuj pojistky jinými s vyšší hodnotou proudu! Možná dočasně odstraníš důsledek, ale ne příčinu a časem na to můžeš ošklivě doplatit.


doplněno 10.10.17 10:23: @stanislav45: Někdo ti čůrá na nohy. Obecně není diagnostika schopná ukázat vadný termostat (pouze přeneseně, odvozeně), zrovna tak neumí diagnostika určit vadné/opotřebené/staré rozvody. "Protože to začalo hlásit na palubní desce vadu motoru" - co to znamená? Která kontrolka se ti rozsvítila? Neznám kontrolku "vada motoru"!Takže zkus jiný, lepší servis, nech udělat diagnostiku a pak možná uvidíš.
doplněno 10.10.17 10:25:

Že tě napadla vadná lambda sonda je sice pěkné, ale máš to potvrzené? I tohle ti solidní servis zjistí/potvrdí/vyvrátí. Tvoje dedukce jsou stále jen ve stadiu nicneřešících úvah.

stanislav45
hodnocení

Diagnostika úplně poprvé ukazovala vadný termostat. Ten jsme vyměnili. Pak rozvody a celé to přestalo cokoliv hlásit. Jen ty prasklé pojistky jsou záhadou...

stanislav45
hodnocení

Kdybyste viděl, kolik lidí už všechny ty dráty a komplet elektroniku prohlíželo! A nikdo nic nezjistil. Mám jen poskládané dojmy své a ostatních. Někdo dokonce tvrdil, že chce brzy vyměnit startér, že se pomalu a těžkopádně roztáčí pastorek a tím se zvyšuje zatížení na elektro a pak to odpálí pojistku. Vše tu řešíme. Chtěl jsem vědět i názor nezávislého zdroje. Možná má právě někdo s P207 podobné problémy a vyřešil je, neb je to nějaká banalita, které my jsme si tady nevšimli...

 

hodnocení

0x
avatar dabel
drát určitě ne !
je třeba zjistit co vše je na pojistku napojeno
tudíš vytáhnout pojistku koumat co vše nejde po jejím odpojení a poté jít po jednotlivých spotřebičích a jejich přívodech
doplněno 10.10.17 10:48: to vypadává pojistka jaké hodnoty?
mě napadlo jestli to nedělá vytavená elektrická část spínací skřínky
ty francouzi mi taky už párkrát potrápili ty konektory a spoje jim po čase oxidujou a člověk jen kouká co ta elektrika v autě dělá
stanislav45
hodnocení

Díky za odpověď. Napadla mě ještě vadná lambdasonda... Co myslíš?

leda by šel výhřev lambdy nák do zkratu možný je vše
kouknout jestli nejsou poškozený kabely či vyhřátej konektor
stanislav45
10.10.17 10:33
hodnocení

Díky..

U běžných aut mivají lambdy na ohřev svoji pojistku...

 

stanislav45
hodnocení

Tenhle nápad jsem už našel na nějakých diskusích na I-netu. Je to pojistka 15 A a co je zajímavé, podle manuálu (jedna knížečka pro všechny vozy Peugeot :)), který u automobilu byl, když jsem ho nový kupoval, jsou to stěrače a ostřikovače. Podle mechanika řídicí jednotka a startování. Tak pak se v tom vyznej...

Toto je trošku více mimo mísu-"jedna knížečka na všechny vozy peugeot"! Totální kravina. Možná na všechny MOTORIZACE vozu Peugeot 207.Ale jistě ne na V3ECHNY MODELY. osobně mím těchto příruček vícero-asi 3 verze pro P-106 - SAXO, P-306,307SW...

Doporučuji dále neveřít všemu co Vám kdo říká-zejména mechanikům-pak ve Vás vidí objekt k oškubání.Např Termostat- nikde k němu nevedou dráty,teda pokud neberu v potaz na něm našroubená čidla pro budík ,pro ŘJ...tento Vám nikdy diag neukáže stejně tak jako "opotřebení "rozvodů, toto Vám tak ukáže jem pp pže je tam zadáno kdy se má měnit nebo jede na čas dle nastavení od předešlé výměny!

Doporučuji se juknout sem : public.servicebox.peugeot/... a ještě lepší-zaregistrovat se a pak se přihlásit a zadat Vin Vašeho auta,nebo písněte sz a já Vám pošlu přihlašovaí data.Popřípadě vznést dotaz na Peuclubu .


doplněno 11.10.17 21:24:

Zase píšete ptákovinu-unoverzálně na všechny peu.To jako od P105 přes 106,205,206.306,309,405 ...až po 208...a další? NE ,maximálně je na VŠECNY MOTORIZACE modelu Peugeot 206-Od 1,0 po 2,0,do 1,9D po 2,0HDí! s tím že dle verze něco může být jinak,pže do různých zemí jsou různé instalace...

stanislav45
hodnocení

Díky za reakci. S tou knížečkou jsme se nepochopili. Já koupil P207 zcela nový a k tomu dodávají manuál (knížečku), kde je vše popsané, ale univerzálně pro všechny peugeoty, což je právě blbost. A právě ta pojistná skříň u motoru VŮBEC neodpovídala tomu, co psali v tom manuálu, proto jsem tam dal smajlíka. Jeden z diskutujících mi však poslal odkaz na stránky, kde to sedí. Zkusím zítra Váš odkaz a připadně Vás kontaktuji ohledně přihl. dat. Díky.

stanislav45
hodnocení

Ještě k tvému nápadu ohledně vyzkoušení, co je na té pojistce napojené. V každém případě, když praskne, nejde nastartovat. Otočíš klíčkem v zapalování, naběhnou kontrolky, vše ukazuje hodnoty OK, ale otočíš a jen slyšíš relátko, jak sepne. Startér nic. Vyměníš pojistku a auto bez problémů nastartuje. Zajímavé je, že u jiného opraváře, když to zkoušel, praskala zase jiná pojistka. To by možná ukazovalo na tvůj dojem, že bude ta deska někde vypálená. Nechám to prohlídnout, odborník nejsem. Dík

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]