Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Padající tachometr

Od: orafte® odpovědí: 12 změna:
Dobrý den, poraďte mi prosím co to může být - během jízdy najednou úplně spadne tachometr, otáčky drží jak mají. Auto v tu chvíli jakoby ztratí výkon, cítím mírné cuknutí zpět...

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Dobrý den. Určitě to znamená cesta do servisu, možností jsou spousty.

ucpaný palivový filtr, vadná elektronika zapalování, chyba řídící jednotky, krokový motorek, EGR, ...

Jestli něco na palubovce svítí jako varování, bude mít servis lepší orientaci. Závada v diagnostice taky může pomoct. Je však moc možností, proč to dělá problémy. V každém případě se servisu nevyhnete a po netu neopravíte.

těch závad může být víc - něco k výkonu, něco tachometr - něco je příčina, něco důsledek


doplněno 04.10.17 16:18:

njn, tak až budete vědět, napište... třeba jsem se trefil v něčem, co ASD nejdřív odmítá a pak sám radí... achjo

asd1

Spadne tachometr otáčky OK = ucpaný filtr atd... áááááá prosím neraď za každou cenu, tohle jsou úplný nesmysly.

Jaké auto a motor?

Obecně nejpravděpodobnější je snímač rychlosti/ otáček, kabeláž k němu.. - tím bych začal. Příčin může být víc, klidně i studený spoj v tišťáku...

hodnocení

Dobrý den, jde o Focus 2000, 74 kw
asad1

Padání budíku = nejspíš snímač otáček na převodovce, často je vyndavání velice zábavné ;) Škubání mi k tomu ale nesedí..

asd1

Co nejdřív odmítám a pak radim? Od začátku píšu nejpravděpodobnější snímač rychlosti/ otáček VSS - vehicle speed sensor, zezadu na převodovce, zajištěný kolíkem). Neplést se snímačem polohy kliky CKP (vpředu na motoru na nálitku příruby setrváku), i když pokud cuká tak by to mohl být i ten (velká axiální vůle kliky = čidlo nedá signál kdy pálit, neopravitelné resp. oprava náročná a nevyplatí se), ovšem hlavní projev je zdechání v pravotočivé zatáčce (setrvák se dotkne čidla a obrousí ho)

Filtr nesmysl (napadal by tacho), závada ŘJ málo pravděpodobná, krokový motorek nesmysl (problém by byl při volnoběhu, nepadal by tacho), EGR není a i kdyby tak by nepadal tacho. Perlíš i vedle např. Mondeo spojka nevypíná úplně, těžko bude setrvákem...

Problémy jsou dva - tachometr padá... to je problém čidla... souhlasím. Vůz přestává jet - tam je moooc variant a s tachometrem to má velmi nepravděpodobnou souvislost.

V kontextu popisu bych viděl problém v elektronice, kdy něco možná odrovnává právě ten snímač rychlosti. A ten problém bych neřešil nikdy formou pokus - výměna - omyl.

Doma na koleně to neopraví, servis a diagnostiku vidím jako nutnost.

Ale máte pravdu v jednom zcela jistě - je zbytečné, abych něco psal na téma auto a opravy, když tazatel nemá tucha. Stejně na ten servis dojet musí. A co tam bude dělat? Řekne servisákovi "vyměň mi čidlo" a pojede dál nebo mu popíše závadu stejně jako tady a nechá ho to opravit?

Takže se nezlobte, že jsem si dovolil reagovat... přeji hezký den.


doplněno 05.10.17 13:18:

@ien - díky za super vyčerpávající popis - tady se nedá nesouhlasit.

hezký den

ien*

Padající otáčkoměr je jedna z mnoha bolístek starších Focusů. Mnohdy bývá výpadek čidla doprovázen ztrátou výkonu, cukáním, často také vynulováním displeje ujetých kilometrů (objeví se pomlčky) a rozsvítí se kontrolka ASR. Vše je dáno tím, že ŘJ na nějakou dobu ztratí informace o rychlosti vozu a v tu chvíli neví, co má dělat a tedy se dá očekávat, že auto ztratí na výkonu (ale nebývá to vždy pravidlem). Stejně jako ASR potřebuje ke své funkci logicky informaci o rychlosti - pokud ztratí signál, kontrolka se rozsvítí - a už nezhasne ani když se otáčkoměr zase vzpamatuje. Výměna čidla všechny tyto problémy odstraní. Jsou toho plné diskuze, stačí jen zadat do vyhledávače "padání tachometru ford focus". Diagnostika je schopná tento problém odhalit v případě, kdy se vada zrovna projeví - když je čidlo na diagnostice zrovna funkční, neukáže nic - tedy alespon u mého FoFo (1999) to tak bylo.

Někdy je skutečně lepší raději mlčet.

Hezký den.

 

ien*
hodnocení

0x

Vadný snímač rychlosti. Jak je to u ostatních aut nevím, ale Ford Focus ho má na převodovce.

Je to snímač rychloměru.Už jsem to také měnil.Na Focusech z těch let častá závada.Výměna je jenoduchá, ale pokud nepůjde vytáhnout, tak legrace končí... Může se rozlomit a část spadnout do převodovky. ...

 

instalater*
hodnocení

0x

Podobný problém jsem měl na motorce a byl to snímač otáček který mám v místě jak jde poloosa z převodovky. Brnkal mne o šrouby. Ovšem ztrátu výkonu ani cuknutí jsem nepocítil.


 

hodnocení

0x
Tak u Focusa a i u Mondea má vliv tachometr na chod motoru.Údaj rychlsti je vtažen do výpočtu parametrů.Záleží jestli to je u pisatele zrovna tato okolnost...

 

hodnocení

0x
avatar gotrekzagary

Dělá mi to na Peugeotu 406... to cuknutí a lehká ztráta výkonu souvisí s tím, že řídící jednotka ztratí informace o rychlosti a přepne do něčeho podobného úspornému režimu... dávkuje autu trochu jinou směs než by mělo, nebo něco podobného. Časem se může zaplnit zápisy chyby, které s tím souvisí a na palubovce se rozsvítí kontrolka "kontrola motoru". Když s tím zajedete do servisu, tak z toho hlášení nebudou úplně nejchytřejší a jeho smazáním z paměti ŘJ docílí zhasnutí kontrolky.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]