Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna autobaterie. Postup

Od: elektrolyt odpovědí: 15 změna:

Ahoj,

tak nevím už. Každý mi hovoří něco jiného a webové stránky taktéž. Jak to tedy je s odpojováním autobaterie. Myslel jsem, že se nejdříve odpojí záporný, pak kladný a při zapojování se dá nejdříve kladný a pak záporný.

Jak to tedy je?

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

rv*
hodnocení

3x

My, co neznáme kód k rádiu, ještě připojíme na kabely k baterce regulovaný zdroj, aby auto nezůstalo ani na chvíli bez napětí.

rv, vynikající poznámka, ani vteřinku bez proudu.

Co je to ten regulovaný zdroj?

rv*

Zdroj stabilních 10-15V schopný dodávat proud aspoň 1A (a samozřejmě mít vypnutá světla a další spotřebiče). Nabíječka baterií nemusí být vhodná, protože nebývá stabilizovaná, občas je pulzní.

-ke smazání, již vysvětleno-

 

hodnocení

1x

Jj. Je to tak. Ze života: Kamarád před mnoha lety vyndaval baterii ze Škody 120. Tam byla za sedadly v zadu v takovém plechovém kaslíku. Povoloval nejprve plus, škrtnul klíčem o stěnu kasliku, klíč se tam "přivařil", v okamžiku byl žhavý do ruda, baterie se nafoukla a roztrhla se v horním víku (místech kde byly zátky). Kamarád leč potřísněn kyselinou a řádně v šoku si neodnesl žádné následky, jen ponaučení.

 

vernon
hodnocení

0x
Je to tak jak píšeš. Nehrozí zkrat při škrtnutí klíčem o kasli.

 

hodnocení

0x
avatar clayman
Je to tak, protože když minusovy kabel někde skrtne nic se nestane. Proto jde první ven a poslední na baterii.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

to co píšete je správné, nikoliv nutné. obojí je možné, kteroukoliv svorku můžete odstranit první, pokud si dáte pozor. Baterce je to jedno, jen obsluha to může pokazit.

 

zbynek1*
hodnocení

0x
Při výměně autobaterie doporučuji mít vytažený klíček ze zapalování. U některých modelů aut hrozí při zasunutém klíčku poškození řídící jednotky.

Zbyňku, toto jsem ještě nikdy neslyšel. U kterých modelů to hrozí?


doplněno 27.09.17 17:27:

Už je mi to jasné, to se stalo někomu jinému, nikoliv Vám. Určitě byla vina tím, že se odpojila baterka a pak zapojila.

Nevěřím tomu, ale to nic.

zbynek1*
Jedná se konkrétně o auto Opel Astra. Stalo se to známému když vyměňoval baterii že pak auto nešlo nastartovat. V servisu zjistili že je vadná řídící jednotka kterou museli poslat až někam do Ostravy a auto bylo tři týdny nepojízdné. Po opravě mu bylo doporučeno aby vždy při výměně autobaterie vytáhnul klíček že zapalování.
zbynek1*
Ten znamy je muj bratranec a stalo se mu to tady v garazi. To s tím klíčkem není můj nápad ale doporučoval to ten co opravoval tu řídící jednotku, pry jsou na to astry citlivé...ale to nic.

 

elektrolyt
hodnocení

Takže si pro jistotu mám vzít rukavice, jak to tu čtu. :D

 

jenda2*
hodnocení

0x

V návodech se píše, že se odpojí jako první mínusový pól. Prakticky se to fuk, jen je velice vhodné použít krytku pro póly akumulátoru k zabránění nechtěného zkratu. Jinak nic. Novější auta mají pin k originálnímu autorádiu v ŘJ auta, nemusí se nic zadávat.

K vymazání chybových kódů v ŘJ se odpojí akumulátor a kabely + a - se spojí. Akumulátor je, jak jsem napsal, odpojený od kabelů !

Jinak nic zvláštního.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]