Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
tak nevím už. Každý mi hovoří něco jiného a webové stránky taktéž. Jak to tedy je s odpojováním autobaterie. Myslel jsem, že se nejdříve odpojí záporný, pak kladný a při zapojování se dá nejdříve kladný a pak záporný.
Jak to tedy je?
My, co neznáme kód k rádiu, ještě připojíme na kabely k baterce regulovaný zdroj, aby auto nezůstalo ani na chvíli bez napětí.
Jj. Je to tak. Ze života: Kamarád před mnoha lety vyndaval baterii ze Škody 120. Tam byla za sedadly v zadu v takovém plechovém kaslíku. Povoloval nejprve plus, škrtnul klíčem o stěnu kasliku, klíč se tam "přivařil", v okamžiku byl žhavý do ruda, baterie se nafoukla a roztrhla se v horním víku (místech kde byly zátky). Kamarád leč potřísněn kyselinou a řádně v šoku si neodnesl žádné následky, jen ponaučení.
Zbyňku, toto jsem ještě nikdy neslyšel. U kterých modelů to hrozí?
Už je mi to jasné, to se stalo někomu jinému, nikoliv Vám. Určitě byla vina tím, že se odpojila baterka a pak zapojila.
Nevěřím tomu, ale to nic.
V návodech se píše, že se odpojí jako první mínusový pól. Prakticky se to fuk, jen je velice vhodné použít krytku pro póly akumulátoru k zabránění nechtěného zkratu. Jinak nic. Novější auta mají pin k originálnímu autorádiu v ŘJ auta, nemusí se nic zadávat.
K vymazání chybových kódů v ŘJ se odpojí akumulátor a kabely + a - se spojí. Akumulátor je, jak jsem napsal, odpojený od kabelů !
Jinak nic zvláštního.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.