Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Voda do chladice

Od: honza5015465 odpovědí: 6 změna:

Dobry den,

Nekde mi unika voda z chladice, do servisu se dostanu nejdriv pristi stredu(kvuli praci), chtel jsem se zeptat, zda muzu docasne nalit do chladice obycejnou vodu z kohoutku? Chapu, ze nejlepe destilovanou, nebo rovnou smes, ktera tam patri, ale to bych se nedoplatil..je to zhruba litr za den a pul..

Dekuji moc.

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kepler*
hodnocení

3x

Krátkodobě bez obav. Dloudobé nebezpečí je v usazování vodního kamene, pokud je voda tvrdá. To se pak snižuje chladicí účinnost. Já jsem do chladiče jinou vodu než kohoutkovou nelil, protože jsem věděl že je měkká. Mimochodem: nevěř tomu, že "destilovaná voda" je opravdu destilovaná. Bývá jen změkčená iontoměniči, aby neobsahovala ionty Ca a Mg, které tvoří vodní kámen. V "lepším" případě je voda demineralizovaná úplně a stejným postupem. Taková voda je ale ještě horší, označuje se jako "hladová" ale dá se to eliminovat použitím inhibitorů koroze.

 

asd1
hodnocení

1x

Z kohoutku - pokud je měkká tak OK. Destilka až tak ideální není - chybějící ionty si vezme z motoru. Vhodná je dešťovka (stejně jako do topení).

Ruplej chladič s netěsností ca litr za 5 minut jsem kdysi provizorně vyřešil utěsňovadlem od Nigrinu a jezdil s tím ještě dalších 100 tisíc km - nic neteklo, tak jsem nový chladič odložil "až to zase poteče" a provizorní oprava přežila auto..

Ověř příznaky vody v oleji/ oleje ve vodě (těsěnní pod hlavou, ruplá hlava nebo i blok) - šlem na víčku oleje, olej ve vodě, bublinky v nádzžce chladiče, natlakovaný hadice chlazení atd. - s tím je lepší nejezdit, hrozí zlikvidování motoru!

 

hodnocení

0x

Vodu (obyčejnou) dolít můžeš. Ale tvé auto zouifale volá po opravě, tak se honem snaž!

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Přes dvacet let až na výjímky leju do chladicí soustavy jen obyčejnou vodu spolu s nízkotuhnoucí směsí nebyl s tím nikdy problém že by něco zaroistlo vodním kamenem.dokonce nejstarší auto co jsem měl -rv 1972- s tím nikdy nemělo problé a toppilo lépe než soudobá auta s klímou a motor se výdy držel na propozní teplotě.JInak to je problém koupit a nalít dle návodu utěsňovač?Teda pokud třeba neteče ucpávkou VP nebo prasklinou chladiče v plastu,toto funguje jen na kovových částech.

 

honza5015465
hodnocení

Moc dekuji za info.

Ano ja vim, ze zoufale vola, ja placnu spolecne s nim :/, bohuzel kvuli me praci a svatku, musim sahnout po docasnem reseni.

Vodu u nas ve meste mame nastesti mekkou, tak je to v tomto smeru v pohode (v pohode).

Vsiml jsem si toho dneska, nez jsem jel do prace, predtim nebyl ani naznak problemu, nic. Zitra rano, se budu detailneji koukat, odkud to tece a jestli to pujde na chvili utesnit.

Jeste jednou dekuji.

Hezky vecer,

Honza

 

honza5015465
hodnocení

Kapalina se ukazala pod levnym prednim kolem, zbarvena do zluta, nesmrdela, nebyla smichana s olejem na dotek proste nejaka mineralka :-D. Olej jsem zkontroloval, jelikoz me tohle taky napadlo a nastesti v poradku - neubyl a vicko bylo ciste i jak jsem svitil dovnitr tak zadne skvrny nejsou videt. Motor se zahriva uplne normalne jako predtim i mi prijde, ze stejne dlouho, teplota drzi taky na 90 a nekolisa, neprehriva se.

Jinak o motor se jedna 1.9TDi 66kW

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]