Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, existuje vyjjímka na zákazu zastavení? Např: při poruše vozidla?
Děkuji
Dobrý den.
Při poruše vozidla se nejedná o zastavení, ale o zastavení vozidla. Zastavení vozidla je nezávislé na vůli řidiče - nebo tak nějak.
Nějak vašim dohadům nerozumím. §2 písm.p z.č. 361/2000Sb. to přece říká jasně.
"p) zastavit vozidlo znamená přerušit jízdu z důvodu nezávislého na vůli řidiče,"
Tak to asi celé roky učíte špatně. Řidič jede po pravé straně vozovky protože tak praví zákon, ale o své vůli. Když bude jeho vůle jiná, pojede vlevo (třeba při objíždění). Pokud mu to červený signál nařídí, zastaví před vjezdem do křižovatky, bude-li to jeho vůle. Pokud uzná, že ječící sanitka za ním a jinak nikde nikdo, je dostatečným důvodem, pak o své vůli třeba vjede do křižovatky. Stejně tak je na vůli řidiče, jestli zastaví na přechodu nebo autobusové zastávce, Jejich rozměr ve srovnání s brzdnou dráhou a rozhledem to bezpečně umožní. Zadřený motor mu nedá na výběr. Vozidlo se zastaví a šmitec.
Zmizíku,
přidám se ke kolegům, Tak to asi celé roky učíme špatně. To tedy učíte špatně.
A od kterého dne platí ta vaše novinka?
Od platnosti zákona 361/2000.
Prosím popiště právní děj, když vozidlo zastaví pro poruchu, páč nejede dál.
Děkuji
Zajímavý a svérázný výklad, bohužel všechno špatně.
milancukrar: posílal jste tady nějaký odkaz kde je PDF stačí to otevřít, na prvním obrázku posílám screen.
Ten výklad od ra252 je šílenost kterou můžu maximálně tak pobavit naše komisaře.
"Vůle řidiče" pro potřebu chápání zákona není myšlena jeho "dobrá vůle" (tak jak to chápete vy, pokud tvrdíte že zastavit na červenou fyzicky nemusí neboť auto mu pojede), nebo "shoda okolností" (pokažené auto), nýbrž povinnost, která pro něj vyplývá ze zákona (červená, STOPka, přechod, atd.). Čili pokud má řidič zastavit na červené, přerušil jízdu z důvodu nezávislého na jeho vůli ... on sám by jel, ale zákon mu ukládá aby zastavil.
Pokud se mi pokazí auto, tak je logické že přestane jet, pak to znamená že vytvořím překážku. Nechápu, v čem je natolik důležitý samotný akt, tedy to, že pokažené auto chcípne a zastaví, aby mu bylo věnováno jedno písmeno v §2.
Na druhém obrázku specielně pro tento účel: jezdíme se soupravou o délce 18 metrů a jsme nuceni zastavit v této jednosměrné poz. komunikaci na pokyn značky STOP. Víme že v autobusové zastávce nesmíme zastavit a stát, můžeme tam však zastavit vozidlo. Jiný předpis nám nařizuje jezdit u pravého okraje vozovky. Dle logického uvážení bych v praxi neblokoval autobusovou zastávku a na STOPce zastavil u levého okraje, zvlášť když tam čekaji osoby na nástup, dle zákona a v rámci osvojení si těchto základních pojmů musíme z výše uvedených důvodů žáky učit zastavit na STOPce při pravém okraji, tedy v autobusové zastávce. V opačném případě by náš žák neprošel zkouškou.
Pokud by byla pravda co tvrdíte, pak by to znamenalo že si nemohu dovolit, aby se mi na vodorovné značce V 12b pokazilo auto, jelikož tato dopravní značka říká, že na ni nemohu zastavit vozidlo. Což bych chtěl vidět, jak byste eliminovali.
To je vše, nechte si to klidně potvrdit odborníkem z ministerstva.
Omlouvám se za nevhodné emoce, mám angínu a musím trčet v práci.
To si snad děláte srandu! Zákaz zastavení a porucha vozidla jsou dva naprosto odlišné termíny. Takže při poruše vozidla vás nemusí zajímat zákaz zastavení, ale na druhé straně máte povinnost zajistit vozidlo tak, aby netvořilo překážku silničního provozu. Řidičák máte, takže byste to měl vědět. Podívejte se do z.č. 361/2000Sb., §§25, 26 a 27, třeba vám to pomůže.
satam, prosím, uber rozčilování !
Děkuji
Právě že denně potkáváš neznalce, měl bys volit mírnější slova útoku. Ještě lepší, neútočit, raději odpovědět podle znalostí, třeba citací ze zákona.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.