Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

První auto Ford Focus 1.6 Zetec 74kw?

Od: zacinajici odpovědí: 5 změna:

Zdravím, je mi 18 let, vybírám si první auto a líbí se mi Focus mk.1 buďto s 1.6 nebo 1.8 oboje benzín. Jsem ochoten dát 35 000, s tím že cca 5-10 000 si nechám na rozvody, filtry, ošetření podvozku atd, prostě klasika co by se mělo udělat při koupi auta a na případné další opravy. Většinu věcí bych si zvládl doma udělat sám, pokud mi nářadí bude stačit, jsem vyučený automechanik. Ale zajímalo by mě na co si při koupi u tohoto auta dávat pozor a jaké jsou vaše zkušenosti. Co jsem tak slyšel tak prý Focusy jsou co se týče jízdních vlatností a výdrže dobrá auta, prý je ale potřeba si dávat pozor na korozi. Rád bych aby mi auto vydrželo aspoň 3 roky než budou peníze na lepší. Díky

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar dabel
hledej tu 1.8 ku dcera ji dostala po dědovi a ani on ani ona s ní nemá problémy navíc to i jede
pozor dej na korozi kastle a i korozi přední nápravy,dokonce sem měnil schnilý trubky od nalejvacího hrdla

 

hodnocení

2x

Mám zkušenosti s 1,6. Pozor na umělohmotné víko ventilů, občas tam pod ním teče olej. S tou korozí pozor hlavně na podvozku a prahy zespodu. Potom odcházejí kontakty na čerpadle v nádrži.( nádrž ven, nebo říznout díru po sedačkou.) U rozvodů pozor, řemenice nemají pera, jsou jen na konusu. U starteru odchází cívka magnetu. Taky pozor vysypávají se katalyzátory. Jinak vcelku o.k. auto do začátku.

zacinajici
hodnocení

Řemenice nemají pera? Jakože drží jenom naražený na kuželu a nejsou zajištěny proti protočení? S tím jsem se nesetkal ještě, ale je pravda že mám ho*no praxi.. :-D

asd1

Přesně tak - jedna z Fordích vychytávek :D Proto to chce rozvody dělat jen u někoho kdo je umí a má přípravky (trn na kliku, pravítko na vačky, nový šroub an řemenici a správné utažení...) Velice často jsou rozvody nastavené blbě! Jeden z projevů je kolísání otáček kolem 2500..

MK1 pozor na korozi - prahy, nápravnice.. 1,8 je lepší, ala na údržbu hůř přístupná (sání dozadu = vzadu i klapka, volnoběžný ventil, podtlaky atd.), 1,6 vůbec neni špatný motor, ale často žere olej (podle mne problém vzniká honěním za studena), občas se objeví axiální vůle kliky = motor KO. Smysl řešit nemá ani ta spotřeba oleje, jen lít hustější/ levnější olej a jezdit dokut to pojede :D Překroužkování, výměna gufer ventilů atd. je ekonomicky total nesmysl..

MK1 je výborný auto, ale 90% už jsou olítaný shnilý piksly... Jeden z mála slušných mám doma, ale nedám :D

 

zacinajici
hodnocení

Díky moc, chlapi.. Přesně to jsem potřeboval :)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]