Nejste přihlášen/a.
Za prvé bych vypínat motor ani nezkoušel, to pak nefunguje posilovač brzd ani řízení. Na to ses ale neptal. Zásadně a obecně by se nic stát nemuselo, pouze bys brzdil motorem, ale rychlost jízdy by musela odpovídat zařazenému rychlostnímu stupni, abys nepřetočil motor. To by se stalo, pokud bys jel 90 a vrazil tam dvojku, tedy alespoň u běžných, ne příliiš výkonných aut. Nejspíš by se ti motor nebo převodovka rozsypaly. Nehledě na to, že by se ti zablokovala kola a mohl si ustlat ve škarpě.
Pokud byste pouštěl spojku pomalu, roztočil by se motor. Vzhledem k vypnutému zapalování by auto zpomalilo, ale jinak by
se nedělo nic zvláštního. Kdybyste pustil spojku rychle, v lepším případě si vyrazíte zuby o volant, v horším zničíte motor a pokud nemáte dvouhmotový setrvačník, můžete šetřit na nový.
pokud máte dvohmotový setrvačník...
Třeba by mohli přeskočit rozvody a vznikla by situace kterou nazýváme že "chytl potkana". Ale záleží na konstrukci motoru. Pozvolna přes spojku se nic nestane.
U motorů 3válcových co jsou ve Fábii HTP (Seat apod,) bych si tipoval že 100%. To jsou motory o ktarých seříká že je to postrach odtahových služeb... Kamarádovi už to odtahovka udělala a taky opravu zaplatila...
A taky by s největší pravděpodobností došlo ke zničení katalyzátoru (výrobce skoro nedoporučuje roztahování vozu) tím, že by se do něj pravděpodobně dostalo větší množství benzínu a při následném shoření...
Při poloze klíčku 0 by u moderního auta benzín do válců netekl protože nejde vstřikování a u starých by tam šel, ale ty zase nemají katalyzátor...
Já na odpověď položím taky blbej dotaz. A proč bys to měl dělat?
U starých aut bez moderních vymožeností by se nestalo skoro nic (záleží v jaké rychlosti by to bylo a kolik bys dal zahulit spojce). Každopádně bys po určité dráze zastavil (pokud by to nebyl klasický diesel, tzn bez elektronického vstřikování-se vstřikovacím čerpadlem; tam bys to normálně nahodil).
U moderního auta by to mělo fatální důsledky.
Myslím že by ani obyčejný diesel nenahodil, protože při poloze 0 nejde proud do solenoidu co umožňuje správnou funkci a i blokuje ho i imobilizer...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.