Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Hučí nedávno měněné ložisko kola

Od: pavel22* odpovědí: 13 změna:

Dobrý den,

není to tak dlouho co jsem na autě měnil ložiska na předních kolech, bylo to někdy na jaře a ujel jsem na nich asi 7000 km. Ovšem v posledních dnech jsem uslyšel že levé ložisko mi začíná opět trochu hučet a když zkusím zatřepat kolem od sebe a k sobě je v něm cítit vůle, ikdyž je nedávno po výměně. Ovšem hučí trochu jinak, než před výměnou. Předtím do rychlosti 50 km/h nebylo téměř slyšet až okolo 100 km/h byl slyšet hrozný hukot. Teďka je ale hluk od ložiska při rychlosti třeba 40 km/h stejný jako při 100 km/h. Ložiska jsem si měnil sám doma, takže když jsem po výměně dotahoval náboj kola, bylo to bez momentového klíče, dotáhle pořádně přes páku ( na doporučení automechanika ), ložiska jsem do náboje lisoval ve svěráku. Myslíte že tam někde mohl nastat problém, že je ložisko opět zničené? Nemůže být náboj pouze málo dotažený, že je tam vůle?

Děkuji za rady, Pavel

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar blesk1616
U kotoučových brzd se používá moment cca 180-250nm (podle typu auta). Pokud jste to utahoval přes velkou páku, tak jste je přetáhnul... Já je utahoval 50cm momenťákem a moc síly se nepoužilo na těch cca 220nm. Takže vyměnit znovu, ale použít momeňťák. Zkuste je ještě dotáhnout, tím už nic nezkazíte. Podle mě to už mají za sebou.

 

hodnocení

0x
avatar dabel

mohli se stát dvě věci :

za prvý špatná kvalita ložiska -jakousi dával značku?

za druhý špatná montáž ,píšeš žes to dělal ve svěráku dobrý do těhlice nalisovat ložisko tam bych problém neviděl

ale jak si lisoval náboj do ložiska měl si ten středovej kroužek ložiska při lisování z druhý strany podloženej nebo si to pral přímo přez kuličky ložiska? typuju žes to nepodložil a tim si tomu ložisku výrazně zkrátil životnost

tady jukni jak bys to měl příště udělat a je jedno co použiješ místo toho lisu

vectra-club.cz/...

 

hodnocení

0x
Jestli je poloosa dotahla a presto tam je vule, tak jsi to ložisko znicil lisovanim pres vnější kroužek. Ten moment není nijak zasadni. Utahuju to metrovkou na krev.

 

pavel22*
hodnocení

Ložiska jsem dával Optimal. Při lisování, jsem si samozřejmě vždycky všechno podložil, abych to tam nerval přes kuličky, ale zřejmě někde nastala chyba. Jinak po dotažení žádná vůle nebyla, ale použil jsem cca. metrovou páku a celkem to dorval, takže ten moment jsem hodně překročil zřejmě. Jinak děkuji za rady, budu to muset asi to jedno ložisko znovu vyměnit až bude hučet hodně.

a sme doma ložisko Optimal

já dávám pouze ložiska SKF nebo Faq ty se mě osvědčili sou sice draší ale nemusim to dělat dvakrát *palec*

 

pavel22*
hodnocení

Případně zkusím ložisko trochu dotáhnout, jestli se ta vůle ještě malinko nevymezí a ještě chvilku poslouží.

jenda2*

Rvát náboj poloosy tyčí je naprostá zhovadilost. Stačí se při montáži podívat na ložisko, zjistíte, že není kuželíkové a nemá vůbec žádný smysl to rvát. jen namáháte unašeč poloosy ale na ložisko to nemá vůbec žádný vliv, protože má vnitřní dosedací lochu a tím je daná vůle. Jen stačí utáhnout na moment, což u 200 Nm dělá asi 2 plošky šestihranné matice. "Lisování" ve svěráku je další hloupost a tak jen malou radu, už nic raději sám nedělejte. Chtěl jste ušetřit a výsleden se dostavil docela rychle. Na lisování ložiska vůbec nic není ke zkazení, pokud máte i obyčejný lis z hydraulického heveru a pomůcky k lisování jako kousek trubky pro lisovaní za vnější stranu ložiska.

pavel22*
hodnocení

Jak jsem se dočetl, pořádně to dotáhnout není hlavní kámen úrazu. A když žadný lis nemám, jsem to tam měl natlouct kladivem? Četl jsem jsem více návodů jak doma nalisovat ložisko, a při správném podložení to ve svěráku určitě není problém, ono ten svěrák pracuje na stejném principu jako lis. Ale i tak děkuji za reakci, každý se učí a dělá něco poprvé a vaše reakce mě určitě neodradí ať už nic nedělám.

To jako chces říct ze kuzelikove rveš co se do nej vejde?

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Zatím jsem toto dělal 2x poprvé vše OK a moýná by vydrželo nebýt toho,že na cestě mimo domov jsem musel měnit poloosu (ustřihla se ),na demontáž jsem si u jednou´ho místního podniku půjčil trhák s příslušným ořechne jenže než jsem sehnal novou poloosu,tak jsem musel trhák vrátit a tím pádem jsem to pořádně nedotáhnul-měl jsem jen otevřený klíč a tím to nešlo,i když po příjezdu jsem to dotáhnul ale již to bylo za těch cca 50km načaté,vydrželo po výměně poloosy jen 500km ,možná by vydrželo déle ale ten hukot jsem psyhicky nevydržel já. podruhé jsem to opět sám utahoval trhákem cca 50cm dlouhým pořádně jsem se do toho opřel .a vydrželo to dokud jsem měl auto asi 5 let km jsem si v té době nevedl. Jinak nedávno když jsem dělal hlavu,tak mne překvapilo jak mallou silu jsem musel vyvinout na daný utahovací moment

 

pavel22*
hodnocení

Nakonec jsem zjistil teda, že to není hučení kola, ale zvuk jde s převodovky. Pravděpodobně si myslim, že to bude nějaké ložisko na diferenciálu. Zmátlo mě že hučení pří jízdě do levotočivé zatáčky ustává a hučí to furt i na volnoběh. Myslíte že je teda možné že budou nějaké ložiska od diferenciálu po smrti?

začal bych kontrolou nebo i výměnou oleje

 

pavel22*
hodnocení

Ano to mě taky napadlo,jenom včera narychlo jsem nemohl povolit šroub oleje převodovky, dneska se na to podívu pořádně a začnu výměnou toho oleje určitě.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]