Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Radary a stres řidičů

Od: aloisb® odpovědí: 57 změna:

Nezdá se vám, že máme v naší republice už dost přeradarováno? A při tom nehodovost stále neklesá. Problémem je také skutečnost, že radary jsou umísťovány v místech, kde je stejně bezpečná rychlost 50 jako 60 km/hod , v některých případech jsou za zatáčkou, takže již správný styl jízdy zatáčkou vede při přidání plynu k překročení nejvyšší povolené rychlosti a červeně blikající radar s kamerou řidiče stresuje, neboť se domnívá, že je nahráván nebo fotografován.

Jako příklad uvádím nově instalovaný radar v obci Starý Šachov na Děčínsku. Místo toho, aby před prudkou zatáčkou byla nejvyšší dovolená rychlost snížena na 40 km/hod a na toto místo instalován kontrolní radar, tak byl radar instalován za zatáčku, za kterou následuje rovná, široká a přehledná silnice v délce cca 200 m, kde 60 km rychlost nepředstavuje žádné riziko. Přikládám letecký snímek místa, kde je radar vyznačen červeně.

Na závěr kontrolní otázka : Je ve všech případech a za každých okolností překročení nejvyšší povolené rychlosti naplněna hmotná stránka příslušného přestupku?


Radary a stres řidičů

 

 

57 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

davidc
hodnocení

3x

Dobrý den, ano radarů je dost, ale není to problém policie. Je to problém řidičů. U nás se prostě zákony nerespektují a lidi jezdí podle svého. Jsou jim nějaké značky někde. Proto je radar nejlepší možnost pro regulování rychlosti. Když tu nemáme respekt k těmto zákonům, tak to jinak nejde.

Někdy jsou postaveny na špatných úsecích, ale to už je problém jiný. Dokud budeme řídit jako hov*da, tak toto bude pokračovat. Nevidím žádný problém dodržovat 50tku v obci a je jedno, jestli to je z kopce, do kopce, po rovině nebo v zatáčce. Je to tak dané, tak proč to porušovat. Všude jinde to funguje taky. Nemáme tu zrovna nějaké ultra nízké povolené rychlosti, takže si není ani na co stěžovat.

gerosimo
U nás radary zřizuje obec, taktéž useková měření v obci , v tunelech atd. Radary byly hezký popsány na autofóru, jak statické, tak na vozidlech policie. Jen v krátkosti, v obci jsou informační, imitují dokonce focení s bleskem (30 km/h překročení) a úsekové + tunely, začátek a konec obce, tunelu, tolerance pouze 3 km/h, pokuty chodí neúnavně, doporučuji zaplatit. K tomu mám poznámečku, co sledovat rychlost nebo dění před a za vozidlem? Tempomat nemám a vůz se slabým výkonem zpomaluje, zrychluje podle zátěže, mám fabku. Známej takle přejel 2 letý dítě na odrážedle NA PŘECHODU, nepomohla by ani 30tka. Náhle vjelo do vozovky. Máma byla 10 m za ním. U skopčáků, jak to blikne, tak jde pokuta, ale ne 40Ë, ale 200 až 3000Ë podle výše překročení. Proto tam jezdí, jak beránci.Možná na Slovači je nízké. Radary u policie, dřív stačilo přibrzdit a bylo OK. Polcam stačí 2 vteřiny na měření, je to i s fotečkou a dosah optimální na čitelnost značky 400 mm, jinak 1 km. Pak měří za jízdy před sebou, i ZA SEBOU, o kolik se auto vzdaluje nebo přibližuje, ale ne radarem, nýbrž kamerou, bez šance, antiradar nepomůže. Pointa, dodržovat rychlost se už vyplatí. Ramer 10, hlásí to vysílačkou, tolerance taky jen 3 km/h. Jen doufám, že neschválí zabavení auta do zaplacení pokuty, jak ne to třeba v Östereich. Známý neměl nějakě potvrzení k avii, 10t. Kč řidič, 50t. Kč zaměstnavatel a avie, zabavená, než došla platba. Jel na týden jezdit do Čech. Pak jsou budky, nemusí být v ní zrovna kamera, protože je střídají. Takhle přišlo známýmu 6 pokut, že v zůžení (60) na dálnici při opravě mostu v Mníšku jel asi 90 až 100, jako místní, ti nejvíc nedodržují ve vlastní obci rychlost. Taky pointa. Jo ještě s airbagem, měl jsem eskorta, ten má čidla zatíženosti sedačky, takže, i když tam bude taška s nákupem, tak vystřelí asi při větší rychlosti jak 30 km/h, pás nemusí být zapnutý, mechanik na konci příspěvků to vysvětlil, různá auta, odlišný systém. Pa

To geronisimo :

S těmi prázdnými budkami máte pravdu - i když : Jak jsem psal, u nás začali tak s jedním Ramerem 10 do 8 budek. Navzdory tomu, že jsou celkem mírní v pokutování ( co mám info, tak to sekají většinou za cca pětikilo) tak za pár měsíců měli na Ramery do všech budek. Takže to není o zabavení auta, ale přesto vím o několika machrech, kteří platili i víc jak 5x. *smich*

 

 

hodnocení

3x
avatar zmizik

Úsek, který tobě může připadat jako bezpečný pro vyšší rychlost, může mít klidně i více zádrhelů - ono nestačí, že jsi na krásné rovné silnici, ale kolem silnice je např. spousta vjezdů na parkoviště, vjezdy do garáží, branky od zahrady... a lidé kteří vyjíždějí z takových míst maji právo na to, aby bezpečně vyjeli.

Přemýšlet nad materiální stránkou přestupku je sice pěkná idea, ale ono právě stačí aby v tom úseku byla jediná branka do zahrady, kde nemáš dostatečný výhled, a tu svoji překročenou rychlost si neobhájíš (ani když budeš tvrdit, že při rychlosti 55 km/h bys reagoval asi stejně jako pří rychlosti 49 km/h).

V zahraničí jsou automatické radary taktéž a není vyjímkou, že profi řidičům kteří těmito úseky jezdí často, přišlo klidně i dvacet opakovaných pozdravů po 40 eurech.

 

jl
hodnocení

3x

Nejvíc mě dostalo, když jeden dopravní expert obhajoval šedesátku na přehledném úseku. Říkal, "daly jsme tam šedesát aby tam řidiči jezdili osmdesát. Kdyby jsme tam dali osmdesát jezdilo by se tam devadesát". Nevěři jsem vlastním uším, opravdu to takto bylo řečeno. Pak ovšem ten kdo dodržuje předpisy, je za vola.

hodnocení

Největším dopravním expertem u nás je komunistický poslanec Huml*smich*

Jojo - takže natruc komunistům budeme jezdit jako prasata. Trochu zvláštní logika - proč do toho mícháte Humla a komanče? Pokud mám info, tak ani jedni neřeší umísťování radarů - to je v pravomoci obcí.

hodnocení

Protože je autorem několika diskutabilních návrhů zákonů o silničním provozu na pozemních komunikacích.


doplněno 16.09.17 12:09:

P.S. Nejlepší odpověď podal nick "nikdo" - viz níže. Bohužel už mu nemohu dát lajk, protože počet lajků na diskutéra je zde nesmyslně omezen.

V tom se naprosto shodneme - nikdo má určitě pravdu . Jablonec je skuitečná mňamka, ale třeba takový Valmez, který se proměnil v naprosto nesmyslnou množinu kruháků je taky pocuc. Podobně jako ta šílenost u libereckého Globusu . A stejně tak souhlasím s tím, že dopravní plánovači jsou mnohdy zralí na přezkum svéprávnosti. Třeba poslední dobou čím dál víc užívané retardéry - to je taky něco , ve světě už od toho upouští, protože to mnohdy nadělá víc škody, než užitku :

zpravy.e15.cz/...

autoroad.cz/...

To už mi přijde milejší radar, nemám problém jet povolenou rychlostí, ale to skákání přes retardery je mňamka pro tlumiče.

Tady projevili nejvíce demence chrudimští radní, protože ulice z náměstí na Pardubice jich obsahuje snad 25 za sebou, a to ještě předělávali, protože to původní řešení mělo regulérně kolmou svislou stěnu, takže to bylo jako jet autem do schodů .

 

hodnocení

1x
avatar h0nz490
Oproti Polsku je radaru malo.
Bohuzel , na nektere ridice nic jineho nez radar nefunguje.

 

len*
hodnocení

1x

Problémem české republiky rozhodně není počet radarů, ale spíše pasivita policie a slaboučké tresty za dopravní přestupky.

Dobré téma pro kriminálku, je taky prodej tzv. "antiradarů" nebo hlášení v rozhlase, že se někde něco měří.

Tolik názor občana, chodce, řidiče.

mot
takze to ze ridici vi,kde se aktualne meri je spatne? tj. pojedou tam opatrne a podle predpisu, co vic byste chtel?

"...pojedou tam opatrne a podle predpisu, co vic byste chtel?"

Aby tak jezdili i tam, kde radar není.

Vy jezdíte podle předpisů jen tam, kde víte, že Vás někdo kontroluje? No tak právě kvůli takovým řidičům nebude radarů nikdy dost.

A že z toho mají řidiči stres? když pojedou tak, jak mají, nemusí je žádný radar stresovat. Vždyť je to tak jednoduché!

mot
Jezdim adekvatne vzhledem k situaci.
dodrzovanim rychlosti na hodne mistech by byl clovek akorat brzdou provozu a nebezpecim. dodrzovani mnohdy nesmyslne nastavene rychlosti(viz napr. omezeni na prazskem okruhu na 110 kvuli hluku co tam bylo) nema nic spolecnyho s bezpecnosti.
Souhlas pane. Je zajimave , ze v CR cesi jezdi jak prasata.
Ale po prejeti do nemecka , rakouska , italie ... se ihned uklidni. Protoze , v cizine jsou takove pokuty , ze by neradi platili.
vernon
No a němci a rakušáci zase jezdí jako utržení ze řetězu u nás...

Kromě Rakouska nevím jak jezdí místní řidiči,ale s Rakouskem Vám budu oponovat.pže vždy co jsem tam potkal růžovoučké zvířátko,tak to mělo VŽDY českou RZ či SPZ .

 

hodnocení

1x
avatar promon

K otázce 1 - nemyslím si, že je u nás přeradarováno. Neboť se stále najde dost magorů, kteří si myslí, že můžou podle své úvahy porušovat veškeré zákony, fyzikální z toho nevyjímaje. Nemyslím si, že je ty radary napraví, ale přinejmenším jim to znepříjemní. A nezlobte se - pokud tvrdíte že +60 km/h je stejně bezpečných jako 50km/h, tak to nesvědčí o Vašich řidičských zkušenostech - zkuste třeba pohledat, o kolik je delší brzdná dráha.

Díky své profesi najezdím cca 80tkm ročně a necítím se nějak stresován radary. Jednak i trochu zkušený řidič dokáže držet rychlost podle sluchu, jednak má spoustu aut tempomaty, Krom toho - už jsem x-krát zažil situaci, kdy mi před auto vlítlo třeba dítě a i když by to třeba nebyla má vina,, těžko bych žil s tím, že jsem jej zabil proto, že jsem jel rychleji a tudíž nedobrzdil

Jen v okolí našeho města jin nainstalovali , myslím, 8 kousků, žádný šidítka - blikátka, ale normál naostro Ramer 10. Provoz se zklidnil celkem rychle - třeba známý platil už 6x, takže i on už chápe rozdíl mezi 50 a 60.

Přiznám se však, že Vaší závěrečné otázce nerozumím čemu říkáte hmotná stránka přestupku?

hodnocení

Přečtěte si prosím tento článek :

epravo.cz/...

A bude Vám zřejmé, že třeba překročení nejvyšší dovolené rychlosti na výjezdu z obce, kde není intravilán a je tam pouze umístěna tabule "konec obce", nenaplňuje materiální (hmotnou) stránku přestupku a tudíž to přestupek není. Povšimněte si, že v těchto místech ani Policie ČR nedává radary.

Asi vám naskenuju policejní zprávu, kdy moji švagrovou přejelo auto. Bydleli v domě na konci vesnice - posledních 40 metrů před cedulí ... Podle studií by v případě normální povolené rychlosti měl řidič stihnout zabrzdit. Nestihl - jel rychleji, švagrová 10 let bojovala o život. Nyní žije jako ZTPP, je postižená tělesně i duševně. Rozum 12ti letého děvčete, nedokáže se o sebe postarat, nechápe souvislosti... Díky nehodě se nezměnil jen jeden život, ale změnilo to životy celé rodině. Její otec (před nehodou pohodový chlápek) to nakonec nevydržel psychicky a v 50ti letech zemřel... uchlastal se.

Kdybyste měl podobný případ v rodině, najednou otočíte... přestupek nepřestupek, toho chlapa chtělo několik lidí skalpovat... On je dnes spokojený - má svou podmínku za sebou a žije si svůj život dál.

hodnocení

Tak když vidím, že jde chodec po krajnici a proti jedou nějaká auta, takže se nemohu tomu chodci vyhnout třeba až do protisměru, tak samozřejmě jedu pomalu. S tou Vaší švagrovou je to rodinná tragédie. Ta policejní zpráva by mne zajímala.

Pěkný článek. Ale za sebe - přijde mi výhodnější jet v obci 50 až k ceduli a mít klid, než se pak hádat s policajty a po soudech, jestli jsem naplnil materiální stránku přestupku. To mi pak přijde jako poněkud větší ztráta času.

To jmlc - ano, to je přesně to, o čem mlivím. Zažil jsem situaci, kdy jsem se snažil ubrzdit DAF s návěsem , když se matce vythlo dítě a huplo do silnice. Vyšlo to, ale jet o kousek víc, tak to nedopadlo.

Ale suverénům, kteří to mají v malíku a víkendovým kloboukářům to stejně nedocvakne.

To jsou kecy. Jenom kdyby kdyby. Proste jen, náhoda, štěstí, smůla. Kdyby se ji vytrhlo bliz u tebe tak ji ani svěcena voda nepomůže. A padlo by slovo predvidani. Můžeš jet i krokem a zabiješ člověka viz kamion pred přechodem.

Nojo - zkušenosti jsou nepřenositelné a pokud si to dotyčný sám nezažije, tak má pocit, že je nejchytřejší, nejrychlejší, nejpředvídavějí...

Samozřejmě - když chcete být fatalista. Může na Vás spadnout meteor a zabít Vás, přičemž se ani pohybovat nemusíte. Ale až získáte za volantem nějaké zkušenosti, tak zjistíte, že ,,určitý´´ rozdíl v chování auta jedoucího o 10km víc je.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Toníku, máš špatné info, nehodovost u nás stále klesá.

Počet orientačních radarů přibývá, páč spousta lidí si myslí, že je to zaznamenává.

O konkrrétním radaru se nemůžu vyjádřit, páč to tam neznám. Schvalování takových radarů je na dlouhou dobu a spoustu orgánů se k tomu vyjadřuje.

Poslední otázka, asi myslíš naplnění skutkové podstaty přestupku, či materiální naplnění přestupku? Určitě se najde nějaká vyjímečná situace, ale to je jen spekulace. Je to právní boj při konktrétním porušení předpisu. Určitě to není tak, že nikdo nejel, nikoho jsem neohrozil, tak proto nemusím dodržet rychlost. Tak to určitě není.

hodnocení

Tak se nemusím bát, že mne tzv. "orientační" radar vyfotil?

vernon
Radar s displejem nefotí...

Co takhle proste dodrzovat predpisy? Ja vim, neni to echt Cesky styl, ale mohlo by to fungovat...

hodnocení

Některé předpisy jsou skutečně otravné. Jako příklad mohu uvést povinnost používat bezpečnostní pás při jízdě v obci. Dříve se jezdilo rychlostí 60 km/hod a tato povinnost nebyla. Kdo se bál, tak se připoutal. V dnešním provozu se kolikrát v obci jezdí krokem v kolonách, auta jsou mnohem bezpečnější konstrukce, kotoučové brzdy, ale připoután být musíte. Nejhorší je to při popojíždění a častém vystupování z vozu.

aloisb - Zažil jste někdy náraz v rychlosti 60 km/hod? Já ano. Od té doby nepochybuju o významu bezpečnostních pásů i při relativně nízké rychlosti.

Při čelním nárazu 50 km/hod bez pásu letíte předním sklem do krajiny a není síly, která by tomu zabránila. Čelní sklo si při tom nesete s sebou.

hodnocení

To ale uvažujete čelní náraz do betonové metr tlusté zdi. K takovému nárazu však dochází v provozu velmi zřídka a bezpečnostní pásy Vás mohou v hořícím autě zadržovat, protože si je nedokážete sám rozepnout.

A kolikrát začne auto po nehodě hořet?Pár jsem jich měl,hooodně jsem viděl ale nidky hořet!A to i když auto bylo na sračku a lidé v něm roztrháni na kusy, naposledy v blízkosti oktáva rozpůlená a dva lidé oděleny nohy od trupu jeden rozpárané břicho a srřeva všude okolo a plamen ovšem nikde!


doplněno 18.09.17 17:09:

Jinak velmi zhruba bráno náraz v rychlosti 50km je jako pád z 5 patra. teda údajně jak tvrdili na nějakém auto vebu či v AMR na ČT když to ještě vysílali.

Náraz protijedoucího auta bývá horší, než do zdi ..

hodnocení

Je to úplně stejné, jen se sčítají rychlosti obou vozů*haha*

instalater*

aloisb - co se týče bezpečnostních pásů a jejich používání tak jsi zapomněl , že dříve nebyly v autech montovány airbagy. Pokud se a to i při malé rychlosti aktivuje tak tě to dokáže pěkně zrušit. Stačí např. při popojíždění v koloně do někoho vrazit.

prosím o poučení:

při malé rychlosti aktivuje tak tě to dokáže pěkně zrušit
Co se stane?


doplněno 19.09.17 10:35:

jmlc, díky, ale asi má i nějaké odborné články, či testy, nebo jen plácnutí do prázdna? Co myslíte?

asi chtěl napsat o zlomení vazu - jenže airbag se neaktivuje, pokud není pás zapnut


doplněno 19.09.17 12:49:

něco málo je tu auto.idnes.cz/... což podporuje verzi výstřelu AB bez pásu...

něco statistického ibesip.cz/... To je spíš pro ty vzádu.

Určitá diskuse na téma s dobrými postřehy je tu garaz.autorevue.cz/...

Já měl asi auta, u kterých bylo uvedeno, že bez pásu AB nevystřelí ... nebo to byl jen nějaký fejk, který jsem si zapamatoval? Netuším... Já se prostě poutám vždy.

instalater*

jmlc- nechci se s vámi hádat . Já beru auta jako obecně. Asi záleží na konkrétním typu auta a výbavě. Některé mají čidlo obsazenosti sedačky a některé nemají. Myslím, že do r. 2007 se toto nepoužívalo. Některé auta (myslím Ford) to mají tak, že při nepoužití pásu se airbag aktivuje kolm 20 km/h a při použití je to myslím kolem 30km/h.

Většinou bývá v autě nápis , že při použití dětské sedačky na př. sedadle deaktivujte airbag, ale ještě nikde jsem nečetl, že při nepoužití pásu se daektivuje airbag.

Ale jak jsem už psal nechci tu vyvolávat žádný spor, jelikož si jsem vědom toho že technika v autě se neskutečně rychle vyvijí. Můžete prosím napsat z jakého zdroje čerpáte ať se trošku poučím a neumřu blbej. Děkuji.


doplněno 19.09.17 13:03:

tak mi to nedalo a začal jsem hledat na netu:

auto.idnes.cz/...

zde je to také velice pěkně popsáno i s fotkami následků

k622.fd.cvut.cz/...

instalater*

milancukrar - Co se stane? Airbag je ,,nafouknut" v řádu milisekund a je vystřelen proti tobě asi rychlostí 300km/h . I při nárazu v malé rychlosti (měl jsem osobně tu možnost to vyzkoušet na trenažéru) tělo letí dopředu. Proti němu je vystřelen airbag. Co se asi tak může stát? Nechám to na vaší představivosti. Je zaznamenáno několik smrtelných nehod , kdy řidič neměl pás a zabil ho právě ten airbag... Nejsem vyučený instalatér, ale autoklempíř. Prošlo mi rukama spoustu aut s vystřeleným airbagem a mluvil jsem s jejich majiteli.

ptal jsem se na malou rychlost a nebezpečí airbeku, nikoliv nepřipoutání.

Ale díky za odkaz na bakalářskou práci. Musím prostudovat.

 

rv*
hodnocení

0x

Pozornost odvádějí nejen radary, ale i ty umělé překážky - hrby - na vozovce. Nevím jak ostatní, ale já soustředím pozornost na hrb a hledám místo, jak ho bezpečně přejet.

rv - Co je na těch hrbech (říkejme jim retardéry ;)) nebezpečného? Prostě vidím hrb, zpomalím a jedu. Žádné zvláštní soustředění není potřeba. No a když ho občas přehlédnu, tak mi cvaknou zuby, řeknu si "do pr..le" a zpomalím až za ním . Žádný problém *frajer*.


doplněno 14.09.17 19:27:

alois - podvozek neříká nic zvláštního, je stavěný na mnohem horší terén *frajer*. (Jeep Cherokee 2,5LTD).

Retardéry jsou úmyslné poškozování veřejně prospěšného zařízení a jejich instalace je trestnou činností .. ;)

hodnocení

A co tomu říká podvozek Vašeho auta?

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Souhlasil bych s tvrzením, že čím víc radarů, tím větší ignorace ze strany některých řidičů.

Vlastní zkušenost denně v jedné vesnici - plná čára, není vidět na 100 metrů do protisměru (horizont) a nákladní auta tam jezdí nad 100km /h a předjíždí osobáky, co dodržují padesátku. Protože radar jen bliká vodorovnou čárkou - 90 to ukázat dokáže, dedukuji danou rychlost.

Jezdí rychle, protože by jejich auto do kopce zpomalilo. Ale že tam je vedle silnice hřiště, to je nezajímá. Čeká se jen na dítě pod koly, aby to někdo řešit začal.

 

tondac*
hodnocení

0x

Řidiči nejsou schopni dodržovat rychlost a pořád koukat na tachometr, alena místech úsekového měření se najednou plouží stejně pomalu jako já ... ;)

Dal bych je na začátek každé obce. Jednu chalupu mám jako 5.dům od začátku obce, 400m od cedule a všichni tam jezdí jak čuňata. Když pak někdo sedí u nás na zahradě, tak se nestačí divit ...

 

danys*
hodnocení

0x
Většina radarů je pouze informativní! Jediné co me opravdu se.e, je ohrožování ostatních účastníků provozu par bezmozkama!
doplněno 14.09.17 20:01:

jl: dopravní expert to řekl tak, jak to to je. Bohužel má pravdu *smich*

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Pokud Vás radary,které Vám ukážou kolik jedete stresují,tak se raději nechte vozit a sám za volant nesedejte,pak tím nebudete stresován.Jinak o smyslnosti či nesmyslnosti radarů (tyto jsou v drtivé většině pro řidiče jen informativní a většinou i díky nim drtivá většina pak zpomalí) vůbec nepřemýšlím mně nevadí.pže ím že když náhodou pokjedu koel rychleji-pokutu nedostanu!

 

nikdo*
hodnocení

0x

Mě daleko víc vytáčí, jak přibylo aut se špatně seřízenými oslňujícími světly, jednoočka které svítí na jedné straně, nebo alespoň jim svíti parkovačka, nebo aut kterým na jedné straně svítí obě vlákna, všimněte si kolik aut jezdí se zapnutými dálkovými světly, kolika autům svítí najednou potkávací a denní svícení, nebo ve dne v noci bez ohledu na počasí potkávací a mlhovky ve předu vzadu. Kolik aut jezdí potmě, nebo na denní svícení v noci. Každý kdo je denně na silnici to musí vidět. Stejně tak by to měli vidět ti policajti. Kašlou na to.

Jak chcete, aby si řidiči vážili předpisů, když policajti tady v Jablonci měří rychlost v obci, na výjezdu z Jablonce, směrem na Prahu, za posledním barákem, asi 30m před cedulí konec obce? Jak chcete, aby si řidiči vážili značek, když jsem schopen jen tady v Jablonci vám ukázat mnoho nesmyslně rozmístěných značek, značek zakrytých zelení atd.

Neustále poukazujete na Německé vycepované řidiče. Ano. V Německu totiž nesmyslně umístěné značky nenajdete. Když je někde snížená rychlost, němec ví, že tam není pro pr.el. Oni totiž mají vycepované nejen řidiče, ale i ouředníky, kteří ty značky rozmísťují.

Nevěřím, že by existovaly značky, zarostlé zelení... To by si přece nikdo nedovolil. *smich2*

Radary a stres řidičů #2

ale ta vaše fotka je prokazatelně jen pro kamiony a autobusy ;)

hodnocení

To spíše ta značka je jen pro kamiony a autobusy*zdravi*

danys*

nikdo: jak víte, že policajti na to kašlou? Věřím, že zrovna vy byste chtěl, pokud si zapomenete vypnout mlhovky, aby vás za to nějakej policajt osolil za 2k*smich*

Na druhou stranu, kdo s tím jezdí vědomě, tak to je *bzum*


doplněno 18.09.17 21:14:

ra252: Normální člověk tomu motorkáři, co jede mezi pruhy, uhne, jiný zase fňuká! Od toho ta motorka je a je dobře, že policie toleruje, byť jde o porušení předpisů!

hodnocení

Rozhodně bych přivítal, kdyby policajti zastavovali auta, u kterých svítí pouze pravý světlomet nebo mají neseřízené světlomety a oslňují protijedoucí řidiče. Bylo by to záslužnější, než měřit rychlost.

No, motorkáři svítí téměř výhradně dálkovými. A po Praze jezdí permanentně po čáře mezi pruhy. A nepostřehl jsem, že by to nějakého pomahače vzrušilo ..

Je to především nebezpečná prasárna a v civilizovaných zemích se trestá. V Německu například - papíry v čistírně na rok ..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]