Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Stav předních brzdových kotoučů

Od: danysek odpovědí: 8 změna:

Ahoj na levým brzdovým kotouči mám jakoby žebro na jednom místě vyrezlé viz. foto. Síla brzdového kotouče je 22mm.

Vadí to něčemu, že na jednom místě je to více vyrezlé? Jinak plocha kotouče je bez koroze, kde brzdové destičky tlačí na kotouč.


Stav předních brzdových kotoučů
Stav předních brzdových kotoučů #2
Stav předních brzdových kotoučů #3

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar promon

Ono to není žebro, je to kraj kotouče, který vyčnívá nad plochu opotřebenou brzdovými deskami - prostě deska nezabíra až do kraje (což je normální) a proto je na kraji kotouče zvýšený kraj. Že chybí kousek, ničemu nevadí. Já to občas zbrušuji flexou.

 

hodnocení

0x

Nevím, co máš za auto, ale u chlazených kotoučů je obvykle 22mm minimální povolená tloušťka. Tedy budou pěkně staré a dost opotřebené. Na tvém místě bych nejpozději při nejbližší výměně brzdových destiček vyměnil i kotouče.


doplněno 06.09.17 21:25:

@danysek: Tak změř skutečnou tloušťku kotouče na činných plochách, nevěřím, že takto opotřebené a zkorodované kotouče budou mít alespoň minimální tloušťku. V každém případě mé doporučení výměny platí.

danysek
hodnocení

jsou tam tyto.. minimální tloušťka je 19mm.

Stav předních brzdových kotoučů #4

 

hodnocení

0x
avatar dabel

pokud ty kotouče při brždění ještě nekopou normálně je sundej a z obou stran tu hranu vem flexou já používám smirkový lamelový kotouč

pak ty brzdy očisti,rozhejbej mázni plovoucí šrouby a slož to


doplněno 06.09.17 22:09:

vyměníl bych to komplet teprve až se ti sjedou destičky

danysek
hodnocení

právě že to brzdí velmi dobře a nekopu...

 

fik
hodnocení

0x

Ten orezlý kraj je zcela normální,jestli mají kotouče předepsanou tloušťku tak to ničemu nevadí,deska nezabírá až zcela do kraje. Jestli ti to vadí,pořádně zajisti auto proti pádu,sundej kolo,do flexy brusný kotouč,nastartuj motor,zařaď 4,pomalu pust spojku aby se kolo roztočilo,zapni flexu a opatrně tu hranu obruš. S tím bych spojil i důkladnou kontrolu brzd a pokud nebyla dlouho měněna kapalina,vyměnit i kapalinu- Pozor výše zmíněný postup platí za předpokladu,že máš klasický diferenciál,ne samosvor

jen dodam že než to roztočíš dej si tam aspon 2 šrouby jen na tom zajištovacím to nenechavej ta 6ka dokáže ulitnout na to tata
osobně sundam kotouč a obrousim hranu na zemi
fik

Právě když se to točí,máš téměř jistotu že to srazíš rovnoměrně a vypadá to jak od soustruhu. Mě vždycky vydržel v pohodě ten šroubek. Jednou přežil i povolení poloosy(to bylo nedopatřením,jsem zapoměl kotouč přitáhnout kolovými šrouby) A to byl teprve tah jak prase,taky jsem nechápal že mu nic není,takový pidišroubek.asi dobrej materiál*smich*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]