Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Autoradio+zesilovac s repro = hučení za jízdy

Od: tj23 odpovědí: 10 změna:

Zdravim všechny, potreboval bych poradit. Vlastnim Favorita r.v. 1989 a nove sem nainstaloval autoradio a zesilovac na 400W . Neměl jsem možnost to pořádně otestovat, ale radio hraje a zesik je taky funkcni. Problem je ale pri jizde kde když zapnu radio a tim i zesilovac tak se z repraku vali jen "hučení" které roste při seslapnuti plynu a zase klesa kdyz jej pustim. poradite? predem diky

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jabraka*
hodnocení

1x

Vypadá to na špatně odfiltrované napájení.Alternátor vyrábí střídavý proud,který je usměrňován diodami.Nabíjecí proud je pulzující,nebo spíš zvlněný.Může to prolézt přes filtrační kondenzátory až do zesilovače.Nesmíš používat maximální zesílení.

JABRAKA

bubo64*

Souhlasim, je to urcite zvlneni. Osobne si myslim, ze 400W je na alternator streho Facka docela dost, uz muze mit ve spickach potize i regulace nabijeni, ta je tam dost primitivni a jeste jsem ji nevidel poradne fungovat. Cistou nahodou jsem videl u Dexonu hracku, ktera to ma resit (viz dexon.cz/...), ale je to palka (asi i u jinych firem), takze zvazte, jestli vam to stoji za to.

jabraka*

Bubo.

To zvlnění není pro dobíjení na škodu,naopak.Někteří výrobci autonabíječek dokonce používají pulzní proud.Pak ovšem stačí zařadit do napájení rádia tlumivku v serii a kondenzátor paralelně.

JABRAKA

ferda1954*

Jabraka dobrý , když jsem měl škodovku tak mi to dělalo také a už ani nevím kdo mi poradil za alternátor vložit odrušovač. Špice hukot zmizel rádio hrálo jak s partesu asi půl roku a pak jsem jel a mněl jsem zapřažený vozík a jel jsem z Prahy na Děčín a v tom nejhorším místě , kde byla plná čára a v protisměru auto za autem mi to moje přestalo jet.Čumělo nás do toho asi pět a pak někdo přinesl zkoušečku a zjistil , že odrušovač je zrušený nepropouští proud a tudíž auto nejede.Součástku jsem vyhodil a ve škodovce jsem si již nezahrál.

Odrušovač se dává na přívod pro autorádio, za alťík je to pěkná blbost..

jabraka*

Radku,jestli umíš číst,také jsem to tak napsal!

JABRAKA

Nereaguji na tebe...Jestli to nepoznáš podle vlákna.

ferda1954*

Možná je to blbost , to nemohu posoudit neb o autech vím kudy se do nich leze kam se tankují phm a kde se kontroluje olej.Tak se snadno stane , že si naběhnu na dobrou radu.Naběhl jsem si takto ještě jednou a to opět u Škodovky .Aby se nepřehřívala tak jsem na dobrou radu udělal ruční spínač vrtule chladiče a začínal jsem chladijiž při 85°C asi.No a jednou jsem chtěl natankovat a teplota chlazení byla vyšší taže sepnul i automat a motor nešel vypnout.Samozřejmě to bylo špatným zapojením ale to jsem nevěděl.U té pumpy jsem nenatankoval až u další když se motor ochladil a čidlo vyplo vrtuli.

U své užovky jsem měl také spínač na větrák.. popojíždění v koloně byla se škodovkou legrace ;)

ferda1954*

Ale asi byl zapojen správně.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]