Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
chci si koupit Fiátka 126p. Je jasné, že v techničáku nemá zapsánu žádnou emisní Euronormu a musel bych zaplatit 10000 za přepis. Nedávno bylo auto na technické a tam mu naměřili na volnoběh 2.411% CO2 a 399 ppm HC, při zvýšených otáčkách(2990ot/min) 1.784% CO2 a 266 ppm.
Prý je v Praze nějaká zkušebna, kde je možné nechat si emisní normu udělit dodatečně. Podle tabulky bych mohl splnit euro 1 a možná i euro 2, kdyby se braly v potaz jen zvýšené otáčky. Nemáte s tím někdo zkušenosti, jestli je to vůbec reálné? Taky mě napadlo, že bych tomu trochu pomohl a navařil tam katalyzátor z Felicie - prošlo by to? Předem děkuji za rady.
v praze je Dekra a.s., sídlí na ulici Turkova, naproti OC Chodov, stačí poslat žádost a kopii velkého TP, za 1.000,-Kč Vám vystaví povrzení o tom, podle jaké normy EU byl tento konkrétní fiat homologován...nebo nevystaví, pokud žádné euro neplní...podívejte na net, mají vé stránky...nebo tam jeďte s velkým TP osobně...žádné měření na stanici měření emisí nepotřebujete, auto má emisní systém, který byl schválen podle nějaké směrniceí EU, a ta odpovídá určité emisní normě...
To znamená, že i kdybych podle měření splnil třeba euro 3, tak je to stejně jedno, prostě podle paragrafu nesplňuji nic a nejde s tím nic dělat? Nebo je nějaká jiná možnost?
Přesně tak, nejde o konkrétní hodnoty vašeho motoru, ale o "papírové" parametry stanovené výrobcem vozidla.
rozhodující je to, podle jaké evropské směrnice bylo vozidlo homologováno...schvalování auta je složitý proces, výrobce při něm obětuje desítky aut na různé testy, výsledkem je schválení nebo neschválení...testovaná auta se při testech zničí...nositelem homologace je proto výrobce, a jeho práva chrání zákon...máte ještě druhou mořnost, oslovit akreditovaného zástupce výrobce a požádat op vydání potvrzení, podle jaké směrnice EU-ES-EHS nebo předpisu EHK-OSN bylo auto schváleno.Potvrdí Vám to samé, co společnost DEKRA a.s., ale většinou za to zaplatíte dvojnásobek, záleží na značce...DEKRA a.s. dispnuje certifikovanopu databází a potřevný technický údasj Vám vydá...protže je nositelem hopmolopgace výrobce, a jeho zájmy jsou chráněny zákonem,nikdo nemůže zapsat do technického průkazu jiný údaj, než s jakým bylo auto schváleno...pokud jste si koupil auto, do kterého výrobce v rámci modelové řady namontoval modernější a účinnější emisní systém, plnící normu EURO 3, ale schválil jej podle směrnice EURO 2 nebo EURO 1, protože se mi nechtělo podsuipovat nějaké další admionistrativní a technické procesy a obětovat další desítky aut, poděkujte výrobci...nikdo Vás nenutí kupovat si auto s Euro 1 zrovna od tohoto výrobce, ani toto auto na sebe registrovat, jde jen a jen o Vaše svobodné rozhodnutí.Snad jsem to vysvětlti dostatečně jasně.Ještě něco nechápete? Mimochpdem, první toyota yaris z r.v. 1999 už plní emisní normu EURO 3...modernotovaná z roku 2002 EURO 4, ale zaplatila zua to snížením výkonu o 2 kW...některé Fabie a Oktávky z roku 1999 plní jen EURO 2 jíné EURO 3, Fabia z roku 2001 i normu EURO 4...Je to různé, podle toho, kdy , jak a pro který trh bylo auto vyráběno...jiné požadavky jsou například v USA, ve Švýcarsku, v Beneluxu, a úplně jiné, tedy asi žádně v Africe..
každý neoficiální zásah do konstrukce, tedy i do emisního systému je nepřípustný, ale pokud požádáte výrobce o povolení přestavby, respektive výměny emisního sytému za jiný s cílem dosažení plnění podmínek emisní ormy EURO 1,2 nebo 3, a on Vám to odsouhlasí a stanoví Vám podmínky, které musíte splnit, a Vy je splníte, tak by to bylo možné...Budete řešit jiný způsob plnění motoru,tedy vstřikování, katalyzátor, lambda-sondu, jiné výfukové potrubí...pokud to bude technicky možné...zaplatíte za potvrzení od výrobce, počítejte 2,5 tisíce, možná víc nebo méně...budete muset použít díly, které jsou originální a tedy homologované, homologaci doložit typovým nebo homologačním listem...pokud Vám fiat stanoví, že přestavbu smí provést jen autorizovaný servis FIAT, respektive koncesionář, protože jen on má k dispozici požadované technické a konstrukční údaje, počítejte s náklady za práci...správní poplatek za schválení a zápis přestavby je 1.000,- Kč, plus výdaje za technický protokol z STK...tento postup stanovuje zákon a navazující vyhlášky včetně informačního dokumertnu ministerstva dopravy, na který je odkaz v zákoně a který je proto závazný...Vyplatí se Vám to? Jinak si můžete na fiátka klidně namontovat doma i katalyzátor, na konec výfuku nasadit plechovku od játrové paštiky s kalibrovaným otvorem s cílem zlepšit zvuk a vyplachování motoru,ale vydržíte s tím jen do první technické prohlídky...zkušený technik každý zásah pozná a vy budete mít měsíc na to,aby jste auto uvedl do původního stavu...Emise motoru se také měšní v závislosti na situaci, něco jiného je v klidovém, stavu na stanici měření emisí, a jiné je zatížení auta v provozu v centru prahy...
ak chces mozem ti predat zariadenie na vyrobu vodiku a kysliku z vody po privedeni tohoto plynu do sania ti klesnu emisie a ppm
cena 390 euro
palot18@googlemail.com
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.