Chcem sa spytat ci elektronicka skrtiaca klapka ma nejaky volnobezny ventil alebo nieco ako krokovy motorcek. Poskakuju mi otacky na volnobehu ked je auto zohriatebalebo sa viac vytaca. Klapku som cistil tak ze auto bolo zhasnute vsetko zapojene a manualne som si ju otvoril zatlacenim prstom nanu a s hadrou a acetonom som vycistil steny najme tak kde sa klapka pohybuje. No nepomohlo. Tak som vycistil sviecky maju 20 000km a nepomohlo. Farbu mali taku do seda vsetky tak myslim ze spaluju dobre.Vzduchuvy filter nemam ani rok v aute a cca 10 000km na nom nabehane.Cistil som vahu vzduchu vystriekanim cidla so sprejom na brzdy a nic..Teraz sa chystam vymenit palivovy filter najazdenr na nom mam asi 35 000 a cca 3 roky je v aute. V manualy mam pisane kazde 4 roky alebo 60 000 co sa mi zda moc. Moze to robit priklad aj filter? Este sa spytam na tu klapku je potrebne aby som ju precistil tym sprejom? Teda nastartovat niekto mi prida plyn na cca 3000 otacok a prerusovane striekat alebo staci len tou handrickou ako dom to spravil? Dakujem pekne za odpovede doplněno 23.08.17 12:30: Este pardon ide o benzinove auto vectra c 1.8 122koni. 2004
Některá obtok má, některá ne. Škrtící klapku je třeba pečlivě vyšistit včetně všech jejích přídavných zařízení, volnoběh by se měl ustálit.
doplněno 24.08.17 08:38:
@michalpb: Takže jestli tomu dobře rozumím, tak motor "nehoupe", pouze osciluje otáčkoměr. V tom případě je to vada otáčkoměru nebo snímače otáček.
doplněno 24.08.17 11:03:
@michalpb: Netuším, jak to řeší Opel, ale je klidně možné, že se impulzy pro otáčkoměr odebírají ze snímače polohy klikového hřídele.
michalpb
A obtok to ma kade? Jedna hadica ide z nadobky expanznej niekde spoza klapku a dalsie dve co idu z klapky tak idu do brchnej casti motora pri zapalovaciu listu.. su dve hned vedla seba..Po vycisteni tej klapky treba spravit nejake nastavenie? Mam op com ale nemam tam fukciu kde sa daju vynulovat adaptacne hodnoty.Zrejme len odpojit baterku a pripadne zosliapnut na par sekund brzdovy pedal..Co sa tyka toho cistenia bude stacit ten sprej na klapky?
michalpb
Tak vcera som stihol dokladne vycistit klapku a zobral som aj op com.. po vycisteni sa na otackackomeri nic nezmenilo..cez op com otacky 695 az 710 ma volnobeh ale rucicka otackomera stale osciluje..myslim ze so spalovanim to nebude nic..vaha vzduchu na volnobeh 7az 8 kg/?-nepamatam si velicinu..teplota motora ukazuje dobre..egr tam fyzicky nemozem najst zrejme tam nebude ale diagnostika v live datach ukazuje nejake udaje o nom.. takze volnobeh ked drzi podla diagnostiky, tak spalovanie ide ako ma..aky snimac alebo cidlo mera otacky motora a nasledne ich prenasa na otackomer? Mohlo by oscilovat toto cidlo? Raz otackomer osciluje a niekedy aj dva dni pokoj a niekedy to robi stale aj za studena..neviem kde hladat chybu..
michalpb
Hej vyzera to tak len neviem kde sa ten snimac nachadza..nebude to snimac kluky?
jenda2*
Snímač otáček to ani být nemůže. Píšete smyšlené závady.
Nerovnoměrný volnoběh neřeší vyčištění škrtící klapky. Po vyčištění se max. změní její poloha a motor má jiné volnoběžné otáčky, na které se ŘJ adaptuje a po určité ujeté vzdálenosti se otáčky nastaví na původní hodnotu. Vypadá to na opotřebení škrtící klapky, která nefunguje správně. Ideální by bylo si od někoho půjčit, než vám v servisu vymění metodou poku - omyl - půlku auta za zůstatkovou cenu samotného auta. Tak dněšní servisy fungují. Bez ohledu nevyřešení závady si účtují mastné sumy. Dnes kdejaký ňouma si napíše na vývesnu "Diagnostika motorů" a neví vůbec nic.
lalalalal
Tak, tak jak píše jenda2. Dnes dát auto do servisu je hrůza, akorát vám ho rozes****. Samozřejmě kdo tomu neholduje, tak je to něco jiného, ale pokud tomu člověk rozumí a je to jeho hobby, tak je nejlepší si dělat vše sám.
michalpb
Tak neviem zase nieco nove pre mna na kolko vsetci vzdy riesia volnobeh cisteni klapky a co viem, tak zabera to..Ako pisem, otacky motora podla diagnostiky su ok. Robil som si to sam a otacky na volnobeh boli 690-710 ..motor ide pekne svizne. Takze v klapke tak isto problem nevidim na kolko otacky drzia jak maju.. Mne cisto lieta len rucicka otackomera a to nie plynule hore dole ale tak trhano.. Niekedy to robilo sem tam teraz castejsie.. Vacsinou ked sa otacky dostanu na tych 690-710 a ustalia sa.. Malo kedy sa stane, ze chodia, pokial auto ide na sytic alebo po startovani na zvysene otacky..A podla coho si uznal, ze ziadny snimac otacok to nebude? Pokial viem, tak snimac otacok vyvovala impulzi..Tak myslim, ze kludne by to mohol byt on na kolko pulzuje ten otackomer. Len neviem o aky snimac sa jedna.. Ci to je brane zo snimaca kluky alebo vacky alebo to ma nejaky svoj snimac na prevodovke.. Do servisu to davat nechcem prave kvoli tomu co si pisal a preto sa chcem poradit s niekym kto podobny problem priklad mal..Tych vectier je v mojom okoli minimalne..Vacsinou diesle.. Ale ako pisem motor sa chova normalne a otacky motora podla diagnostiky drzia perfektne.. po vycisteni klapky este lepsie ako predtym..Niekedy chodili aj +/-100 otacok. Takze klapku by som zrejme vylucil..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.