Nejste přihlášen/a.
Rozpouštědlo jménem toluen je aromatický uhlovodík se sedmi uhlíky a s třemi dvojnými vazbami.Při jeho hoření nemusí vznikat jen oxid uhličitý,naopak může při vyšších teplotách vytvářet splodiny,které mohou být karcinogenní,.Proto bych spalování benzenu,toluenu furanu dioxanu a dalších cyklických uhlovodíků nedoporučoval.
JABRAKA
Toulen je jedno z beznych aditiv, kterymi se zvysuje oktanove cislo paliva a je pro aditivaci pomerne vhodny.
Patri mezi aromaticke uhlovodiky = ma velkou hustotu energie, takze vyznamne nesnizuje energetickou hustotu benzinu (oproti napr. ethanolu) a zaroven na rozdil od napr. benzenu neznecistuje zivotni prostredi, jelikoz neni tolik tekavy.
Palivo, ktere ale koupite u bezne pumpy tyto aditiva v ruznych pomerech jiz obsahuje a pokud nechcete vyznamne snizit vykon motoru nebo si ho poskodit, jejich souctove mnozstvi by nemelo prekrocit cca 30% hmotnosti paliva, coz 1. nevite, kolik tam toho uz je a 2. vetsinou to od tech 30% nebude prilis daleko.
Otazka tedy je, proc chcete dale zvysovat oktanove cislo a co presne chcete v palivove soustave cistit.
Samozrejme, ze to bezny motor, respektive palivovy system poskodi. Presne proto se nedava podobnych aditiv vice.
Kdyz budete mit vhodny motor, muzete klidne jezdit i na cisty toulen (viz turbo motory F1 z 80. let). To ale zrejme nemate.
Co se tedy stane.
1. Toulen je jeste lepsi odmastovadlo nez benzin = maze mene = muze udejit palivova pumpa
2. Toulen podobne jako alkoholova paliva (etanol, metanol) rozezira klasicka gumova tesneni
3. Toulen budete spalovat pri vyssi teplote nez benzin, coz nebude svedcit vyfukovemu traktu ventilama pocinaje a katalizatorem konce.
4. Jak pise Kepler. Budete mit problem vubec nastartovat a to nejenom v zime, pac byste si muzel palivo a nasavany vzduch predehrivat. Pri pomeru 50/50 odhadem na nejakych 30-40 stupnu.
A nakonec za 5. Ac diky vyssi hustote ma vetsi objemovou energii nez benzin, pri spalovani se pocita energie vztazena k hmotnosti. A tou zaostava (cca 41MJ/kg vuci 46MJ/kg u benzinu), coz povede k vyssi spotrebe, respektive nizsimu vykonu motoru.
Naprostý souhlas s axus, jen si dovoluji upozornit, že přidáním toluenu v tak velkém poměru významně změníte destilační křivku paliva a tím nepříznivě ovlivníte schopnost studeného startu, hlavně v zimě. Dával bych nejvýš tak čtvrtinu.
I ještě Škoda 100 na tohle jezdila,ale už jsem to musel trochu ředit kvůli mazání.Se začali propalovat ventily.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.