Nejste přihlášen/a.
zdravím,mám auto s orginální montáži lpg.po cca 25tis.začalo škubat a bylo mi řečeno,že se přicpávají vstřikovací ventily,tím,že se málo jezdí na benzín.poprvé jsem vyčištění zaplatil,a po dalších 20 000tis to dělá znovu.auto je ještě v záruce.rozhodl jsem se ,že jim to tentokrát nezaplatím,na což je upozorním.můžou mi po opravě nevydat auto?
Ano, můžou. Problematiku řeší NOZ č. 89/2012 Sb., váš problém konkrétně v ust. §§1395/1, 2b. Pokud prohlásíte, že jim nezaplatíte, zadrží vám vozidlo úplně legálně ve smyslu shora uvedených ustanovení.
Zajímá mě přesný typ motoru vašeho auta a druh použitého LPG systému. Mám na plyn spolu se ženou najeto více než 1 milión km a s "přicpáváním" vstřikovacích ventilů jsem se ještě nesetkal. Myslím, že servisem uváděný důvod je zástupný a pravý důvod bude v něčem jiném.
@hanys: Bohužel musím konstatovat, že servis se snaží kalit vodu. Bez typu motoru vám o moc víc neřeknu, ale s focusy nebyly nikdy problémy až na maličkosti.
mam focus 3roky stary,montaz delali pred prodejem.mel jsem 2 mondea na lpg,dohromady pres 300tis.bez jedinne zavady.tvrdí,ze,kdyz se jede na plyn tak tam nekde zustava benzin a ty chemicke castice pomalu ucpavaji vstrikovace kde se usazuji.mechanik mi mezi reci sdelil,ze jsem se ho mel pri prodeji zeptat a nikdy by mi to nedoporucil
co já vím, tak u Fordu je problém jen s hlavou motoru, resp. zaklepávání ventilů do sedel a následně jejich podpálení. řeší se přimazáváním (flashlube)
Z popisu neni zcela patrné jak se věci mají. Předpokládám, že je to tak, že již první závada byla reklamace v záruční době a oni Vám ji jako záruční neuznali. Proběhla tedy oprava na Vaše náklady. Nyní jste auto opět dal k záruční reklamaci a očekáváte stejný výsledek, načež se ptáte, co se stane, když nezáruční opravu nezaplatíte. V tomto stavu je nezaplacní už nesmysl a nedodržení smluvního vztahu z Vaší strany. Kdybyste jim auto ptedal s tím, že pokud se nebjde jednat o odstranění vady v záruce opravu nepožadujete a oni by to stejně opravili, bylo by pochybení na jejich straně a nezaplacení by bylo odůvodněné. Stejně by ale, nejspíš, požadovali nějaký přiměřený poplatek za diagnostiku. Můžete taky rozporovat zjištění, že se jedna o nezáruční vadu, ale zaplatit byste ni měl a až potom to dokazovat. Z protokolu by mělo být jasné, proč závada nebyla odstfaněna záručně, opomenutí údržby, nekvalitní palivo, špatné užívání atp.
proč jste to neřešil hned jako opravu v záruce. nechat si to opravit a pak nezaplatit není zrovna moudré. je mi jasné, že by byl problém, protože každý jen tak záruku neuzná a to, že málo jezdíte na benzín, je nesmysl. proto jste si nechal namontovat LPG zařízení, aby jste jezdil na LPG. pokud je to tak, tak by to mělo být uvedeno v nějakém manuálu, což pochybuji, že existuje. když si tak vybavím, jak vypadá LPG zařízení například co jsem měl na Focusu (BRC), tak vstřikovače LPG neměli nic společného s benzínem, protože přes ně jde jen LPG a jestli jsou ucpané, tak jedině nekvalitním plynem.
zdravím,jen ve zkratce jak mi to bylo vysvětleno dnes v servisu.Vzhledem k tomu,že se neustále zpřísnují emisní limity,jsou motory složitější,zmenšují se rozprašovače-asi trysky-při nespalování se z paliva uvolnuje chemický bordel,který se pomalu usazuje v tryskách a přicpává je, a po nějakém čase to začne dělat neplechu.Pikantní na tom je,že v servisáci o tom ví a říkají to obchodníkum vedle sedícím ,ale ti to zákazníkum neřeknou.Jak mi bylo řečeno,nejsem jedinný kterého to potkalo.záruka samozřejmě není,ani na to,že mi uniká klima,nebo kapalina z posilovače.spravíme,ale za koruny.bylo mi doporučeno vyjet 1 nádrž z nějakou přísadou a pak se prý uvidí jestli se to nezlepší,jinak opět spravíme,ale za koruny.po x letech na plynu jistě vím,že je to můj poslední.starší systémy problém nemají.
Škube ti to při jízdě na plyn nebo na benzím nebo oboje? A pořád nevím typ motoru, bez toho nemůžu vědět, co vlastně máš za problém. Typ motoru mám na mysli především klasika, turbo klasika, přímý vstřik, turbo přímý vstřik.
To zdůvodnění servisu hodně kulhá. Zabývám se plynem už 15 let, dostanu se do kontaktu i s moderními motory, ale to, co ti nakukali, jsem v životě neslyšel.
Fordem tam,vlakem zpátky Já bych jim i věřil,vypadá,že by mohli být fakt přicpané vstřikovače.Ještě zkuste vyměnit palivový filtr...
špatně jsem to přečel.. jj to je běžný stav.. nevim jak to má řešene ford.. ale vím, že celkem často ty plynové vstřikovače jsou umístěny před těma benzínovýma a tím pádem dochází k prouděni plynu přes ně.. pak stačí horší plyn a je problém.. pokud to je zpusobene konstrukci benzinoveho vstřikovače, tak pak nezvýbá než jezdit na aditivovany benzín a třeba jednou za těch 15 tis vyjet celou nádrž.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.