Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Co když budu jiné přední a zadní pneumatiky?

Od: 10anders* odpovědí: 6 změna:

Dobrý den,

vím že je to ze zákona zakázané. Nechci tak ani jezdit v provozu, ptám se kvůli tomu že bych zkusil nějakou tu kombinaci na závodech.

Mám dvoje kola, R14 a R16.

Co se stane když dám na přední nápravu ty větší a na zadní ty menší? A naopak?

Jak se bude auto chovat?

Děkuju za odpovědi

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

bude to mít prostě určitý způsob chování na silnici - větší náchylnost ke klouzání, nestabilní v zatáčkách... zvlášť na závodech to bude s větší pravděpodobností uletění nápravy s 14"koly


doplněno 20.07.17 15:41:

předpokládám, že na daný vůz bude kolo dle TP - tj. výška pneu bude u menšího disku větší, u větších disků bude "nízkoprofil"- podívejte se třeba na možnosti pneumatiky.cz/...

Můžete na vůz dát pneu 15 - 19 palců - čím větší ráfek, tím nižší pneu - tj. tvrdší, širší ...

Menší disk bude vpředu nedotáčivý... guma se bude "zouvat", bude skákat/pružit...


doplněno 20.07.17 15:48:

Někdy to závodníci dělají - na hnací přední nápravu nižší vzorek - nízkoprofilovou pneu - lépe drží směr a původní nedotáčivost "nahradí"přetáčivostí zadními pneu... Ale jistě bych vám doporučil kontaktovat zkušeného závodníka a probrat tyto vaše pneu ve vztahu k vozu, silnici pro závody...

10anders*
hodnocení

Takže chápu dobře že když dám 14 dopředu, bude auto spíš mít tendenci nedotáčivosti a když budou na zadku, bude mít auto tendenci se přetáčet?


doplněno 20.07.17 15:45:

Ano...Na větších kolech je pneu nižší...Oba rozměry jsou zapsány v technickém průkazu...Ale normálně do provozu vím že nesmí být jiné rozměry na každé nápravě...Ale na závodech kde se to neřeší, tak mě zajímá, jak se to bude chovat...Vidím, že lepší bude zůstat u stejných rozměru na všech 4 kolech...

Jestli me paměť neklame, tak o ruznych rozmerech na napravách se nic neriká. Je zakázáno mit různé pneu na stejné napravě. Tim se samozrejme nemysli jen rozmer ale znacku. Jinak - vetsim sklonem na predek změníš mírně i aerodynamiku - obtékání auta vzduchem. S kombinací kol 14/15 jsem normálně jezdil v provozu. Kombinace 14/16 mi už připadá přehnaná.

 

jenda2*
hodnocení

0x

Auto pojede normálně a nebude nic klouzat a podobné pohádky. Pouze bude problém v případě, že má auto ABS. Musel by být profil takový, aby obvod kola byl shodný.

musí si to vyzkoušet - zkuste si vyzkoušet na jednom voze rozměr 14" a 19"... jsou to naprosto zásadní rozdíly v chování vozu. 14-16 není tak velký rozdíl, ale přece jenom je znát...

Zatáčky na vyšší pneu prostě tak nestřihnete - proč? 14" má užší pneu - nedrží tak dobře, jako o 3 cm širší pneu.

Vše samozřejmě záleží na dalších parametrech - typ pneu (letní-zimní), auto (elektronika), silnice (stav) a řidič...

Nechci šťourat za každou cenu, ale z čeho vychází tvoje teorie že širší gumy automaticky musí líp držet? Váha vozu se na nich roznese na vetší plochu takže v konečném důsledku musíš řešit zvýšení přítlaku nějakou aerodynamikou. Samozřejmě moje teorie zase nebere v úvahu jestli se jedná o mokrou nebo suchou vozovku.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]