Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozvodový a klínový řemen

Od: lukas321® odpovědí: 8 změna:
avatar lukas321
Zdravím, jenom se chci zeptat jaký je rozdíl mezi rozvodovým a klínovým řemenem,budu dávat auto do servisu na výměnu rozvodů mám nechat vyměnit i klínový řemen nebo tam není když tam je rozvodak ,prosím za stručné vysvětlení
Díky za odpověď

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hnipirdo*
hodnocení

2x

Rozvodový pohání vačkovou hřídel, klínový pohání čerpadlo, alternátor...

Dneska už rozvoďák většinou pohání i vodní pumpu (čerpadlo). Vstřikovací čerpadlo, pokud se ještě někde používá, taky nemůže hnát klíňák. Takže "klínový" (dnes drážkový) řemen pohání příslušenství motoru - alternátor, čerpadlo servořízení, kompresor klimatizace a pod.

 

fik
hodnocení

1x

Já bych to preventivně udělal,občas se stane,že když prakne drážkovaný řemen pohonu příslušenství(nepsrávně psaný klínový řemen,ten byl naposled na favoritu)vezme sebou i rozvodový řemen a motor se potká,což je následně velmi drahá oprava. Když budeš měnit rozvody,dej vyměnit i řemen příslušenství,je to pár stovek navíc a budeš mít klid

 

hodnocení

0x
avatar 2masoni

možná by nebylo špatné napsat, o jaké auto se jedná...

lll*

Asi hodně staré auto, klínové řemeny se přestaly běžně používat tak před dvaceti lety ;)

hodnocení

Jedná se o Octavii 77 kw najeto 260 000 první výměna rozvodů a vodní pumpy ve 130 000 km vyměnit rozvody a klínový řemen taky?

 

lll*
hodnocení

0x

Když praskne rozvodový řemen, je z toho často drahá oprava, proto z toho maji všichni takový vítr. Kdežto když praskne klínový (který ve skutečnosti nejspíš neni klínový) tak se vlastně nic nestane, auto to pozná a když se bez něj nikam dál nepojede, nic dalšího se zpravidla nepoškodí. U toho klínového řemenu také bývá jeho stav zřetelně viditelný, takže se dá výměna naplánovat, kdežto ten rozvodový je schovaný. Další rozdïl bývá v ceně, klínovy řemen zpravidla vyjde na 100-500Kč, s rozvodovím se mění i fůra jinych věcí a vyjde to klidně přes 10 000kč.

 

prazskejpepik*
hodnocení

0x

když už se v tom budou hrabat, tak bych vyměníl i ten "klínový" (dneska už nemá půřez do klínu, ale drážky). rozvodový má naopak zuby. drážkový pohání klimu, alternátor, posilovače, takže když praskne, je docela sranda, protože nejde třeba zatočit lehce volantem a před zatáčkou... jednou se mi přetrhl na Fiatu Croma 2001, zničil napínací kladku a když jsem ho vytáhl, tak měl snad 4 metry. když praskne rozvodový, tak to může být ještě větší sranda, ale finanční

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]