Jak poznat motor TDi od motoru TDi PD

Od: Datum: 15.07.17 13:50 odpovědí: 8 změna: 16.07.17 21:59

Do jakého roku se vyráběl TDi a jak ho poznat? A je opravdu ta klasická rotačka o tolik spolehlivější, že je lepší koupit docela už dost staré auto s tímto motorem, nebo raději koupit novější TDi PD? Děkuju za názor.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 15.07.17 14:38

tak TDI se dělá pořád ale akorát se vstřikováním comon rail-řízeným elektronicky.Rotačku od PD nejlépe poznáš podle výkonu ,rotačka se dělala 66 a 81Kw.Rotačku řídí jedno čerpadlo ,PD vačka a jakoby každý vstřik zvlášťTa spolehlivost? To PD je náchylnější na naftu,údržbu...

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 15.07.17 17:07

Jestli to správně chápu, tak rotačka má vysokotlaké čerpadlo, od kterého vedou trubky k jednotlivým vstřikovačům a ty pouze otevírají v určitou chvíli a u PDčka je to tak že od palivového čerpadla vedou "nízkotlaké" trubky ke vstřikovačům, kde se tlak vytváří pomocí tlaku vačky na vstřikovač?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lll*
Datum: 15.07.17 17:32

Je to tak. A důvod systému čerpadlo-tryska, neboli pumpe-düse = PD je nesrovnatelně vyšší tlak vstřikování, takový, který by trubičky ředového čerpadla roztrhal a naftu rozpráší na atomy, což je výhoda.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.07.17 19:28

a naftu rozpráší na atomy, což je výhoda.
Ty TDíčka jsou fakt super stroje, když dokáží narušit chemickou vazbu. *smich*


doplněno 16.07.17 08:57:

Chytrému napověz hloupého trkni. ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lll*
Datum: 15.07.17 21:15

Jj, je to fascinující, ten tlak vstřiku je i 200MPa. Nejedná se ale o všechna TDi, jen ta se systémem vstřikovaní PD. Bohužel je to systém mechanický, který se špatně elektricky řídí, takže hlavně kvůli emisím jsou tyto motory na ústupu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.07.17 15:25
avatar
Jo rotacka ti sezere vse a jede furt.
Je to 66 a 81kw.
Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 15.07.17 21:04

Poslední 1.9 TDI s rotačním čerpadlem se montovaly v říjnu 2005 do Octavie I Tour a Seatu Leon první generace. U většiny koncernových modelů ale skončily dřív, třeba do Passatu se přestaly montovat už v roce 2000.

Nejsnadněji to jde poznat podle výkonu:

81 kW je vždy rotační čerpadlo.

66 kW je většinou rotační čerpadlo. Výjimkou jsou auta na platformě PQ35 (VW Golf páté generace atd), kde pokud je 66 kW (což není moc často), tak je to vždy 1.9 TDI PD. A pak ještě trojčata Sharan/Alhambra/Galaxy, tam může mít 66 kW rotační čerpadlo i PD, takže tam se to dá rozlišit jen podle datumu výroby nebo kódu motoru.

Ostatní výkony jsou vždy TDI PD.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: krtek66
Datum: 16.07.17 21:59

stačí jednoduše podle zvuku...rotačka je prostě rotačka (trator)..PD je už tišší a kultivovanější...

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2017 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.