Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kdy měnit baterii v autě-Opel Corsa D?

Od: misa503® odpovědí: 6 změna:

Dobrý den. Mám Opel Corsa D od roku 2007.Benzín. Motor 1.2-Z12XEP. V roce 2012(březen), jsem dal novou baterii VARTA BLUE DYN. 44A.Ta původní mi právě v březnu ze dne na den odešla.

Je rok 2017(červenec ) a baterie mi zatím slouží bez závad. Auto mám garážované a v zimě nejezdím.Ročně najedu maximálně do 5000Km.

A měl bych dotaz, měl bych baterii napřed vyměnit,i když nejsou zatím problémy se startováním? Prý již má životnost za sebou sama od sebe - roky, říkají známí. Lze nějak poznat, že baterie odchází?

Děkuji za případné nápady či rady.

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kepler*
hodnocení

2x

Dobře udržovaná baterie, tedy taková, která se uržuje v trvale nabitém stavu, vydrží klidně i 6 let, 5 let je průměr. Zatím bych ji neměnil. Odcházející baterie se pozná podle toho, že rapidně ztrácí kapacitu a rychle se vybíjí, třeba právě při tom startování.

 

hodnocení

2x
avatar magdon

Odcházející baterii poznáte podle horšího startování (zvlášť v zimě). Pokud nejsou problémy se startem, je zbytečné ji měnit, ale věnujte zvýšenou pozornost jejímu chování při startu. Mně vydržela baterie u forda skoro 9 let (to je ale spíš výjimka).


doplněno 13.07.17 17:21:

Kepler - Nevím, jestli je to výsada zrovna forda. Baterii je samozřejmě jedno, v jakém je autě, ale není jí jedno, jak probíhá nabíjení. To může být u různých aut různé. Takže v autě, které má optimální průběh nabíjecího cyklu, vydrží baterie déle.

asd1

U Forda to vyjímka není - na jednom autě jsem měnil po 11 letech, na druhém po 12. A u obou byla příčina vybití kdy se chvíli nejezdilo a nechala se vybitá (u kalciovky stačí i den nechat zcela vybitou a je trvale poškozená, i když je nová a bez vady).

A na Fordech je tahle životnost docela častá, vím o hodně autech kde vydržela víc jak 10 let.

kepler*

Nechci to zpochybňovat, ale čím je Ford tak vyjímečný? Baterce je přece jedno v jakém autě je, nebo ne?

Výjimečně dobrá regulace nabíjecího proudu*mnam*

asd1

Přesně tak, dobrá regulace dobíjecího proudu = udržování baterky v dobrém stavu. Napětí v síti má vyšší než obvykle, u mne dobíjí podle situace 14,0 - 14,4 (u prázdné baterky/ po startu dobíjí vyšším napětím/ proudem)

Na druhou stranu kontrolka dobíjení je tak "chytře" řešená, že nepozná např. vysypané uhlíky a auto bez varování jede do zdechnutí (nejdřív začne svítit kontrolka ABS a po chvíli zkolabuje ŘJ)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]