Nejste přihlášen/a.
Zdravim, uvažuji o koupi starého auta z bazaru za max. 20 000 - 25 000 jen na dojíždění na vlak (5 km), denně tedy max. 10 km
a kopcovitý terén (cesta k vlaku je skoro stále z kopce a zpátky naopak...). Myslíte že by mi k těmto účelům mohla posloužit nějaká Škodka, např. Felda? Popř. nějaká jiná značka? Potřebuju aby to vydrželo jen toto dojíždění. Je mi jedno jak velké to bude, nebudu to mít na nic jiného než k tomu vlaku.
Nechci investovat ani korunu navíc, jen to, co zaplatím bazaru. Někdo říkal, že po koupi z bazaru je potřeba počítat s dalšími výdaji jako jsou na rozvody atd. Tak nevím jestli to platí skoro vždy?
Děkuju za pomoc
Ahoj,
když se ptáš, jestli se vyplatí, tak ne. Auto se nikdy nevyplatí, pokud není předmětem tvé výdělečné činnosti. A náklady v bazaru to nikdy nekončí. Budeš muset zaplatit přepis (včetně evidenčky), povinné ručení, STK, pneumatiky, opravy, ...
Pokud ti jde jen o tohle dojíždění tak bych spíš zvážil Babettu nebo kolo.
Felicii se zaplaceným ekovýpalným lze koupit už od 10 tisíc, běžně kolem 15tisíc. Přes 20 tisíc už jsou obvykle tzv. "voňavky". Rozvody na Felicii obvykle není nutné dělat, jejich poškození nehrozí. Pochopitelně auto bude vyžadovat kontrolu, nejlépe si vezměte s sebou nějakého automechanika, který se ve feldách vyzná a ví, na co se zaměřit.
Co se motorizace týká, je to u tak starého auta v podstatě jedno, přesto bych doporučil benzín.
Samozřejmě koupit levně bazarové auto znamená automaticky nutnost investic do oprav a údržby. Je to vždycky sázka do loterie. Nějakou dobu sice můžeš jezdit bez problémů, ale nejpozději před STK ta nutnost nastane (třeba katalyzátor, neprojdeš emisema). Radši bych si koupil na takové cmrndání nějakého mopeda, počet dnů v roce, že by se nedalo jet není zas tak vysoký.
Jo tak mopeda určitě, těch dnů, kdy se nedá jezdit, hlavně v zimě vážně moc není Za ty prachy kupte nějakou felicii alespon trochu v rámci možností zachovalou s motorem 1,3 mpi.
Poslední zimu, kdy moc mrzlo nebo bylo víc sněhu, to bylo dohromady asi tak do 10 dnů, to se ti zdá moc?
přesně tak, já jsem skútra odložil akorát na tři týdny v lednu, jinak jsem někde jezdil pořád :D ale je pravda že na vesnicích kde přes noc nasněží tak silničáři nejsou tak rychle aby to brzy ráno odhrnuli pak to je na motorce o život :D
Počítat s výdaji po koupi je více než rozumné, velká část prodejců prodává auto, které vyžaduje nějaké nákladné opravy či údržby a u některých povinných výměn není poznat, zda-li byly provedeny, takže se počítá raději s tím, že nebyly. U Feldy 1.3 bych nechal vyměnit olej a brzdovku, zkontrolovat a vyčistit brzdy, vyplatí se vyměnit prasklé manžety a z důvodu prevence koroze vystříkat dutiny. Nemuselo by to vyjít moc, řekněme 2 - 3 000 Kč. Doporučuju vzít s sebou mechanika a koupit auto u soukromého prodejce, u kterého je možnost o tyto nevyhnutelné náklady alespoň částečně snížit cenu. Navíc cena bývá vyrazně nižší, než v bazaru, ty totiž o vraky nemívají zájem, vykupují je většinou protiúčtem a dají za ně výraznou slevu, kterou chtějí zpět. Nebo jsou to dlouhodobě neprodejné vrány v komisním prodeji. Vyhněte se korozi, ta jak je, už to jde rychle do kytek.
Dobrý den, a co nějaké elektrokolo, do vlaku se to vejde(pokud to typ vlaku umožňuje) a dojedete na tom i do práce, kde to zamknete. Nevím jaké máte možnosti ohledně uskladnění kola v práci. Do auta bych asi nešel, když vidím ty problémy třeba u našeho auta. To je prostě kasička do které pořád dávate a dávate a člověk je z toho akorát nasr...! Pokud auto chcete pouze na jízdu k nádraží, tak to raději kolo nebo nějakou motorku. Nicméně zase na druhou stranu je potřeba si uvědomit, že by jste s tím autem nejezdil jenom k nádraží ale i někam na nákupy dejme tomu, a to už by bylo lepší to auto jak kolo nebo motorka.
Fyi, jízdenka do vlaku s kolem vychází téměř na dvojnásobek. Auto bych nezavrhoval, dnes patří k životnímu standardu, sám by se tazatel, možná, divil, jak často by ho použil "mimo vlak". Na tu nezávislost se rychle zvyká. Když dobře pořídí, tak za 25000Kč bude mít tazatel Felici, která sice parádu neudělá, ale bude ještě x let jezdit bez extra výdajů. Žádný turbo dpf překvapení toto auto neobsahuje.
Záleží co koupíš Za desítku se dá bez problému sehnat pojízdné dostatečně spolehlivé auto. Bazar si u takové piksly přidá 10 - 20 tisíc, naleští a zamaskuje vady = bazaru bych se vyhnul.
Doporučit se dá např. Punto 2 s motorem 1,2 8V Nebo podobný menší jednoduchý benzín. Hmotnost aspoň kolem tuny, miniauta už jsou moc lehká a to je při bouračce velká nevýhoda.
Felda je sice spolehlivé levné auto, ale má naprosto nedostatečnou bezpečnost = nebral bych jí ani zadarmo, dokonce ani kdyby mi platili...
Rozvod, náplně atd. - pokud nevyměníš, tak je to loterie. Může být výhodnější nedělat a pokud zdechne tak hodit do šrotu a vzít další auto. Rozvody - u té 1,2 8V ventily nedosáhnou na píst = pokud rupne rozvod tak jen nahodíš nový řemen a jede to dál = rozvody řešit nemusíš. Určitě bych vyměnil brzdovku (hlavně v brzdičích), vhodný je olej + filtry.
Ono totiž záleží na oklnostech! Vybere-li se dobře ,pak jen základ-zápis změny-800kč,pak EvK cca300kč a potom PR dle pojištovny a kubatury a taky Vašeho věku a vyjetých bonusů od cca (beru syna 24 let 0 bonus a 1240ccm/40kW) od cca15 000kč alianz přes ČSOB-poj asi 6000kč k Direkt za 4000kč (50/50 milionů) a také vel města a ostatní se neřeší jem max náplně a dle potřeby pneu..Osobně jsme koupili synovi P106 1240ccm a 40kW rv 96 za 15 000kč- nebyt jeho výletu do škarpy by se do auta vrazilo jen do oleje a filtrů (nepočítám benzín!) a nyní už i do pneu (denní nájezd do práce 50km)
Když máte kde u nádraží zaparkovat, je to dobré řešení. Kolo asi jen tak u nádraží nenecháte, dřív byly u každého nádraží kryté stojany a kola se nekradla. Motorka nebo moped by také chtěl alespoň přístřešek, takže starší auto je dobré řešení. Klidně stačí ojetý Favorit, Felicia nebo jiné fungující auto, které vám může kdykoliv někdo opravit, tedy malé závady s levnými náhradními díly z vrakoviště.
. Jak se tu už píše kolem 10 - 15 tisíc seženeš auto v pohodě, hlavně aby nebylo shnilý a mělo nedavno splněnou technickou, budeš mít dva roky klid. Spolehlivý bude třeba Mitsubishi Colt, ty felicie bývaj už shnilý.
Tak zrovna Colt rezne snad ještě víc, než felicie. U feldy zreznou většinou blatníky a nosné prvky jako prahy, podlaha bývá ok. Naopak Colt rezne zákeřněji. Z venku ještě ok, ale v podlaze díra vedle díry. Bacha na to.
No nevim co je na tom zakeřnýho, všechny tyhle auta budou nějakym zpusobem orezlý, jasně že nekupovat shnilou sračku. Mluvim jen ze své zkušenosti kdy ten Colt jezdí dodneška a když se podiváš na podvozek a na kastli a měl bych to porovnat s feldou tak neni vo čem debatovat. A motorově už vůbec ne.
S jakou feldou myslíš? Nedávno jsem sehnal pro kamaráda feldu s najetými cca. 90 tisici km a co druhý rok stříkaný spodek a dutiny. rez skoro žádný, motor super 1,3 mpi. auto vydrží min. dalších 5 let jen s pár menšíma opravama, cena byla 13tis.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.