Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Bezúdržbová baterie - jak ji poznám?

Od: anel22* odpovědí: 16 změna:

Prosím technicky zdatné. Už jsem tu psala - koupila jsem ojeté auto Opel Corsa r.v. 96. Baterie byla vyměněna loni, ale nevím zda je to ta klasická, která se musí kontrolovat a dolívat nebo je to bezúdržbová. Nahoře nemá žádné ty špunty, jenom destičku, ale tu jsem neměla odvahu páčit. Takže by teoreticky ty špunty mohly být i pod ní. Nevíte někdo jak to poznám? Ala

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

nespokojenyurednik
hodnocení

0x

poznáte, když destičku vypáčíte, budou tam otvory...nejsou tam náhodou dvě destičky?

 

perda*
hodnocení

0x

Nejlepší by bylo vyfotit baterku zezhora tak, aby byl vidět štítek a dát sem fotku, nebo alespoň napsat výrobce a typ. ;)

 

jabraka*
hodnocení

0x

Na obale akumulátoru by mělo být označení typu.Buď GEL ,nebo AGM .To je technologie výroby.Tato baterie nevyžaduje dolévání,obsahuje kyselinu,nasáklou do speciální hmoty,která zabraňuje vylití.

JABRAKA

anel22*
hodnocení

TAk jsem tu baterku zkoumala, ale ty písmenka jsem nenašla, jenom vepředu je označení, našla jsem podle toho na internetu, ale taky tam nepíšou u tohoto typu, co to je. Dávám sem odkaz, jestli budete někdo vědět, jestli je to ta bezúdržbová, budu vděčná, děkuji. aaavyfuky.cz/...

perda*

Na jiném webu se píše autobaterie-prode/...

45Ah, pravá, s.p. 400A Starline Bezůdržbová :)

anel22*
hodnocení

děkuji za pomoc a za čas, který jste věnoval hledání na internetu, když já jsem nebyla schopná to najít. A všem ostatním také patří poděkování za odpovědi. Ala

A ještě by bylo dobré objasnit , co to znamená pro řidiče - bezúdržbový akumulátor , jak se k němu má řidič chovat a jak jej používat?

Nemusíš kontrolovat a dolévat destilovanou vodu a důležité je ,aby dobíjecí soustava nepřebíjela akumulátor.( nabíjení maximálně 14V) . Při přebíjení se akumulátor ničí

jarda2*

Tak bezudrzbovy se da do auta, jezdi se s tim, a kdyz odejde, tak se vymeni za novy ;)

Za normalnich okolnosti (pokud je nabijeni OK) dosahne predpokladane zivotnosti (nebo aspon prezije zaruku ;) ) Ale vazne, jeden jezdim uz 5. rok aniz bych na nej sahnul a nic mu zatim nechybi.

Řidič tedy nemá možnost , ani nemůže ovlivnit funkčnost a životnost akumulátoru a je dán na pospas osudu za zvýšené náklady , stanovené výrobcem aku. , .

pepanek*

Kdyby tak všechny ženy měly takovou starost o auto... *palec*

 

hodnocení

0x
Ještě jednou k problematice bezúdržbového auto akumulátoru.
Jelikož mně neuspokojily názory v této diskusi , tak jsem vyrazil do specializovaných prodejen a také jsem slyšel toto: Bezúdržbová baterie je stejná jako akumulátor normální , jen s tím rozdílem , že je odlišně konstruováno jeho horní víko , tak aby se zabránilo (omezilo) vypařování vody z elektrolytu.
Podle toho , bychom měli věnovat stejnou pozornost bezúdržbovému akumulátoru jako klasickému , kromě elektrolytu. Posuďme sami zda termín bezúdržbová je namístě a není podle tohoto vysvětlení ( názoru ) matoucí.

Všem řidičům , kteří neopomenou při údržbě na akumulátor , zejména v zimním období , přeji mnoho spolehlivých startů. miro

 

 

privratsky*
hodnocení

0x

NEMÁ ZÁTKY NA DOLÉVÁNÍ MÉDIA.

BÝVÁ NA NÍ I UPOZORNĚNÍ NEBO VÁS (MĚL BY)UPOZORNÍ PRODEJCE

 

jamain*
hodnocení

0x

Jako vždy a všude je zde nějaké ALE ...

Na stránkách www.autobaterie-p/... je sice uvedeno:

Autobaterie Starline pokrývají nejpoužívanější kapacity především pro osobní, ale i pro užitkové a nákladní vozy. Autobaterie Starline využívají kalciové konstrukce (Ca/Ca) a jejich provoz je zcela bezúdržbový a ekologický.

Ale podíváte-li se na tytéž stránky z jiného úhlu, konkrétně autobaterie-prodej.cz/..., pak jsou na té baterii zřetelně vidět nalévací otvory. To ovšem popírá některá již uvedená tvrzení o tom, jak se pozná bezúdržbová baterie. Měl jsem ve Fiatu baterii Pirelli (opravdu to nebyly pneumatiky) a ta byla opravdu bezúdržbová. Do ní se nedalo nijak dostat a jezdilo se na ní až do jejího konce. Nyní mám v Oplu baterii, která má sice pod destičkou nalévací otvory, ale nemusíte si jí všímat, protože má i m.j. shora viditelnou značku, nyní zelenou, která signalizuje dobrý stav. Podle servisáků se s ní nemá nic dělat až do doby, kdy se značka změní na červenou. Potom se baterie vyhodí. Do té doby je bezúdržbová! Proto bych doporučoval nechat baterii 1x za rok zkontrolovat u nějakého akuservisu a mělo by to být bez starostí.

 

ar*
hodnocení

0x

Ano jak píše kolega privratsky® nemá zátky na dolévání a když tak jsou přelepeny názvem Fy a dalšímy udaji .Když by to bylo stržený tak zátky nejsou šroubovací ale na vydloupnutí.

 

japal*
hodnocení

0x

Bezudrzbova VARTA mala v oznaceni typu W, Niekedy v r.1990 som takuto kupil s ocakavanim co to bude za cudo 12/40 alebo 44.. Kazdy polrok bezpecne prekontrolovana baterka bez ubytku elektr.splnila moje ocakavania,po dvoch rokoch vsak moja starostlivost aj zaujem uplne ochabli. Ked sa zapocal skutocne 7rok pouzivania nastali problemy zaciatkom jesene ,po vypaceni zatok a prekontr.hladiny elektrolitu som zistil ze clanok u +kontaktu je z2/3 suchy. Kedze financna situacia bola nie najruzovejsia tak som to zalial 12h nechal odstat a potom 24h nabijal 2A prudom. Este potom 2r.posluzila vo vozidle AUTOSKOLY uplne bez problemov samozrejme garazovana.Pred tym pouzivana v S 125L denne do prace 22+22km negarazovana.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]