Nejste přihlášen/a.
Zdravím všechny, proč je všude na prodej tolik ojetých oktávek 1.6 tdi, ale 1.9 tdi jsou většinou rychle pryč. V čem je problém u motorů 1.6 tdi? Vysvětlí mi prosím někdo? A ty motory 1.9 tdi jsou zpravidla spolehlivé spíš u jedničkové řady, nebo i u té dvojkové? DÍKY !
Protože jsou Češi pošahaní a radši si koupí 10 let starý vylítaný křáp, než skoro zánovní auto, jelikož Franta přece řekl, že 1.9 TDI jezdí za 4 a vočipovaná trhá asfalt.
Výkon 1.9 TDI a 1.6 TDI je shodný, rozdíl je v jeho "naservírování", což je dáno konstrukcí motoru (PD vs. commonrail).
Ano, 1.9 tě sice pocitově zarve do sedačky, ale ta síla hned vadne, kdežto 1.6 táhne lineárně až do nějakých 4000 otáček.
Filtry pevných částic jsou u 1.6 TDI bezproblémové, stejně tak vstřiky a turbo, pokud to auto samozřejmě předtím nemělo prase. Ale to platí u každého dieselu.
Dále motor 1.6 TDI plní EURO5. Staré diesely budou postupně stále víc vytlačovány ze společnosti a je dost možné, že po vzoru jiných evropských měst s nimi brzy nebudeme smět ani do Prahy. I když diesely se vlastně plánují zakázat kompletně.
Já mám Golfa 1.6 TDI z roku 2011, kolega ekvivalentní Oktávku. Máme najeto 220 a 260 tisíc kilometrů. Na autech jsou původní snad všechny zásadní díly - vstřiky, turba, dvouhmoty, spojky, filtry pevných částic. Spotřeba kolem 5 litrů.
A až DPF zdechne, tak ho prostě vyměním a budu mít dál krásně čistý výfuk, než abych podváděl na STK a otravoval ostatní tím smradem a kouřem, což je bohužel většině mlaďochů úplně fuk.
A poslední věc - na světě jsou taky jiná auta, než dieselové Oktávky.
Životnost filtru u 1.6 TDI je zhruba 250 - 300 tisíc km. Řídící jednotka vyhodnotí filtr jako již nezregenerovatelný na základě hmotnosti tzv. nespalitelného olejového popílku, což je to, co ve filtru zbyde po regeneraci - vypálení sazí. Většina lidí tvrdí, že tento údaj je opravdu reálně změřená hmotnost onoho svinsta. Co jsem se ale dočetl na zahraničních diskusích, řídící jednotka ho vypočítává na základě ujetých kilometrů, celkové spotřeby a pomocného koeficientu. Jakmile se na základě těchto 3 údajů ŘJ dopočítá k tomu, že je překročena určená hranice, je nutné filtr vyměnit, i když by ještě klidně mohl fungovat. Důležité je, jak se předtím s autem jezdilo. Vždy je lepší volit auto, které jezdilo dlouhé trasy, než které se jen plazilo po městě.
Přes diagnostiku je možné aktuální vypočtenou hmotnost popílku zjistit, "smrtelná" hodnota u 1.6 TDI asi 70 g. Pokud diagnostika ukáže, že je zaplněno třeba 50 g, klidně bych ještě dané auto koupil - dalších 50 tisíc km by filtr v tomhle stavu měl vydržet.
A jak se chovat k dieselu? Studený motor by se měl nechat dostatečně zahřát klidnou jízdou, než mu začnete nakládat. Po zátěži by se měl zase nechat minutku na volnoběh chladnout, než ho vypnete. A tankovat kvalitní naftu.
To se neda rict tak jednoduse. Vetsina benzinovych aut ma dnes turbo a dvouhmotu take. Filtr nemaji, ale brzy se ho u novych aut taky dockame, to vite, ekologie. Pokud benzinove auto, tak ale jine, nez dvojkovou Oktavku, protoze v te proste kloudny benzinovy motor nebyl.
Auto sice senzory diferencniho tlaku pred a za filtrem ma, ty ale slouzi k mereni hmotnosti sazi, ne popilku. Saze se pri regeneraci vypali, s popilkem se nestane nic.
Spousta lidi bohuzel vubec nevi, jak filtr vlastne funguje. Nekteri si dokonce mysli, ze jednou za X stovek kilometru to z nej vsechno vyleti vyfukem ven a proto je filtr vlastne uplne zbytecny.
"Kdo jezdi couracky..." - vsak take pisu, ze auto s takovym provozem radeji nebrat. Ale couracky nemaji primo vliv na stav filtru. Ten se proste nestiha regenerovat a je proto zasvineny sazemi, ne popilkem. Jakmile takove auto vezmeme protahnout na dalnici, vypali se a je vse v poradku. Jenze pri courackach je take vetsi spotreba, coz pak zahybe s tim vypoctem, ktery jsem uvedl vyse, a RJ vyhodnoti filtr jako ucpany mnohem drive, nez kdyby auto jezdilo delsi trasy s nizsi spotrebou. Celou dobu ale pisu jen o motoru 1.6/2.0 TDI. U znacek mimo koncern je to asi jinak.
A dulezite je taky mit komponenty pred filtrem v poradku. Vadne vstriky, propoustejici turbo, to vsechno ma vliv na zivotnost filtru, diky kteremu bohuzel uz tak snadno nepozname, ze je neco v neporadku, protoze eliminuje s tim spojene negativni projevy, jako je vyssi kourivost.
co jsem pročítal na internetu, tak 1.9 TDI (Octavia první řady) o tom se mluví celkem v superlativech co se týče spotřeby, výdrže, údržby. 1.6 má samozřejmě nižší výkon, ale trochu levnější povinné ručení což pro toho, kdo často jezdí by nehrálo příliš velkou roli. V bazarech (aaa například) najdete octávky jedničkové řady pod 100 K bez problému. Bych se jedničkových nebál, za ušetřené peníze se pak zaplatí případný servis, který nemusí být ani tak drahý. 1.9 TDI mají nájezd i více jak 400 000 km. 1.6 vás vyjde zase výrazně levněji, což je +
Motor 1.9 TDI, potažmo 2.0 TDI jsou vývojově staré "traktorové"motory, postupem času modernizované, vybavované nejrůznějšími vstřikovacími soustavami, ale v dnešní době přece jen překonané. Jejich devizou je obvykle až na výjimky spolehlivost a trvanlivost, nemusí být problém na nich najet přes 1 milión km. Používaly se v Oktávkách 1. řady a částečně 2. řady.
Motor 1.6 TDI je relativně nový motor moderní konstrukce, který obecně nahrazuje "průměrný"motor 1.9 TDI a používá se v Oktávkách 2. a 3. řady.
" Srovnání"obou motorů např. zde autoweb.cz/...
Jako vlastník 1.9 TDI PD mám pár poznatků k tomuto motoru.
Před pár lety byl označován jako poslední "spolehlivý" motor. Nicméně má pár slabých míst, na které je třeba dávat pozor.
Nejrizikovější jsou šrouby a šály na ojnicích. Platí to hlavně u VW Caddy a typů BXE, ale projevuje se i u jiných modelů. Šroub se přetrhne, šála zadře a kliková hřídel výletí z motoru. Preventivní výmněna stojí do 10000Kč.
Další je vačková hřídel. U PD je z principu velmi namáhána a vydrží dle toho, jak poctivě se měnil olej. Když se mění, většinou se vymění i hydraulická zdvihátka a šály, operace minimálně za 20000Kč.
Dále vstřikovače. Nové vychází na 20000Kč za kus, jsou tam čtyři. Je teoreticky možné použít repasované, otázka jaká bude kvalita.
Já si ho koupil jenom z důvodu, že auto měl známý od nového. Z druhé ruky může být před smrtí s potencionálem oprav za sto tisíc.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.