Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

ŠKODA OCTAVIA 1.6 tdi nebo 1.9 tdi

Od: verunka* odpovědí: 21 změna:

Zdravím všechny, proč je všude na prodej tolik ojetých oktávek 1.6 tdi, ale 1.9 tdi jsou většinou rychle pryč. V čem je problém u motorů 1.6 tdi? Vysvětlí mi prosím někdo? A ty motory 1.9 tdi jsou zpravidla spolehlivé spíš u jedničkové řady, nebo i u té dvojkové? DÍKY !

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Protože jsou Češi pošahaní a radši si koupí 10 let starý vylítaný křáp, než skoro zánovní auto, jelikož Franta přece řekl, že 1.9 TDI jezdí za 4 a vočipovaná trhá asfalt.
Výkon 1.9 TDI a 1.6 TDI je shodný, rozdíl je v jeho "naservírování", což je dáno konstrukcí motoru (PD vs. commonrail).
Ano, 1.9 tě sice pocitově zarve do sedačky, ale ta síla hned vadne, kdežto 1.6 táhne lineárně až do nějakých 4000 otáček.
Filtry pevných částic jsou u 1.6 TDI bezproblémové, stejně tak vstřiky a turbo, pokud to auto samozřejmě předtím nemělo prase. Ale to platí u každého dieselu.
Dále motor 1.6 TDI plní EURO5. Staré diesely budou postupně stále víc vytlačovány ze společnosti a je dost možné, že po vzoru jiných evropských měst s nimi brzy nebudeme smět ani do Prahy. I když diesely se vlastně plánují zakázat kompletně.
Já mám Golfa 1.6 TDI z roku 2011, kolega ekvivalentní Oktávku. Máme najeto 220 a 260 tisíc kilometrů. Na autech jsou původní snad všechny zásadní díly - vstřiky, turba, dvouhmoty, spojky, filtry pevných částic. Spotřeba kolem 5 litrů.
A až DPF zdechne, tak ho prostě vyměním a budu mít dál krásně čistý výfuk, než abych podváděl na STK a otravoval ostatní tím smradem a kouřem, což je bohužel většině mlaďochů úplně fuk.
A poslední věc - na světě jsou taky jiná auta, než dieselové Oktávky.

verunka*
hodnocení

Díky! Jaká je přibližná životnost filtru pevných částic? Dá se poznat, v jakém je stavu? A poslední otázka : co přesně znamená : jezdit s dieslem jako prase? :) Co mu vadí? DĚKUJU

Životnost filtru u 1.6 TDI je zhruba 250 - 300 tisíc km. Řídící jednotka vyhodnotí filtr jako již nezregenerovatelný na základě hmotnosti tzv. nespalitelného olejového popílku, což je to, co ve filtru zbyde po regeneraci - vypálení sazí. Většina lidí tvrdí, že tento údaj je opravdu reálně změřená hmotnost onoho svinsta. Co jsem se ale dočetl na zahraničních diskusích, řídící jednotka ho vypočítává na základě ujetých kilometrů, celkové spotřeby a pomocného koeficientu. Jakmile se na základě těchto 3 údajů ŘJ dopočítá k tomu, že je překročena určená hranice, je nutné filtr vyměnit, i když by ještě klidně mohl fungovat. Důležité je, jak se předtím s autem jezdilo. Vždy je lepší volit auto, které jezdilo dlouhé trasy, než které se jen plazilo po městě.

Přes diagnostiku je možné aktuální vypočtenou hmotnost popílku zjistit, "smrtelná" hodnota u 1.6 TDI asi 70 g. Pokud diagnostika ukáže, že je zaplněno třeba 50 g, klidně bych ještě dané auto koupil - dalších 50 tisíc km by filtr v tomhle stavu měl vydržet.

A jak se chovat k dieselu? Studený motor by se měl nechat dostatečně zahřát klidnou jízdou, než mu začnete nakládat. Po zátěži by se měl zase nechat minutku na volnoběh chladnout, než ho vypnete. A tankovat kvalitní naftu.

verunka*
hodnocení

Jste moc fajn, díky, teď jste mi trochu nasadil brouka do hlavy, jestli by přeci jen nebylo vhodnější koupit benzínové auto, třeba se toho na něm podělává míň (nemá turbo, dvouhmotu, filtr...) ;)
Je otázka jestli tu naftu využiješ. Jake trasy jezdíš a jaký mas roční nájezd?.

To se neda rict tak jednoduse. Vetsina benzinovych aut ma dnes turbo a dvouhmotu take. Filtr nemaji, ale brzy se ho u novych aut taky dockame, to vite, ekologie. Pokud benzinove auto, tak ale jine, nez dvojkovou Oktavku, protoze v te proste kloudny benzinovy motor nebyl.

jjj
Co to?
Kdo jezdi autem couracky , meni dpf po 100t km.
Auto ma tlakove senzory pred filtrem a za filtrem a porovnava to. Proto vi , kdy udelat regeneraci a kolik je zasvinene.

Auto sice senzory diferencniho tlaku pred a za filtrem ma, ty ale slouzi k mereni hmotnosti sazi, ne popilku. Saze se pri regeneraci vypali, s popilkem se nestane nic.
Spousta lidi bohuzel vubec nevi, jak filtr vlastne funguje. Nekteri si dokonce mysli, ze jednou za X stovek kilometru to z nej vsechno vyleti vyfukem ven a proto je filtr vlastne uplne zbytecny.

"Kdo jezdi couracky..." - vsak take pisu, ze auto s takovym provozem radeji nebrat. Ale couracky nemaji primo vliv na stav filtru. Ten se proste nestiha regenerovat a je proto zasvineny sazemi, ne popilkem. Jakmile takove auto vezmeme protahnout na dalnici, vypali se a je vse v poradku. Jenze pri courackach je take vetsi spotreba, coz pak zahybe s tim vypoctem, ktery jsem uvedl vyse, a RJ vyhodnoti filtr jako ucpany mnohem drive, nez kdyby auto jezdilo delsi trasy s nizsi spotrebou. Celou dobu ale pisu jen o motoru 1.6/2.0 TDI. U znacek mimo koncern je to asi jinak.

A dulezite je taky mit komponenty pred filtrem v poradku. Vadne vstriky, propoustejici turbo, to vsechno ma vliv na zivotnost filtru, diky kteremu bohuzel uz tak snadno nepozname, ze je neco v neporadku, protoze eliminuje s tim spojene negativni projevy, jako je vyssi kourivost.

 

filip*
hodnocení

1x
Dobry den, máme 1.9 tdi 81kw 18let staré auto,ale v rodině od novoty. Za 18 let provozu a teď už skoro 460 TKM byl prováděn jen základní servis (olej,filtry,čepy,rozvody) až po 300tkm prislo na radu turbo potom spojka,egr,vaha vzduchu...cca mezi 300-350 se postupne vymenily tyto dily a auto zase jezdi za bezny servis a obyc naft. Oproti 1.6tdi CR 2011 kterou mám odkoupenou z firmy lde pracuji takze vlastne ji pouzivam od novoty... ve firme jsem s ni jezdil 4 roky a cca 170tkm a ted ji mame 5let a najeto 290tkm. Za tech prvnich 170 ve firme jsem byl hodnekrat v servisu.2x egr pi cca70tisicich,vstrikovace,vaha vzduchu,zapecene žhaviče,vymena xenonu(celych svetel),motorek steracu...i nejaka elektrika,zamky,zadni sterac. ale co se tyce napravy,DPF spojky,turba tak zatim vse puvodni. Egr se menil jeste po treti ve 270tkm. Ted jezdi ty dve auta prakticky stejne trasy z Frydlant nad Ostravicí do Ov Petřkovice cca za den 90km po rovne dalnici...spotreba se neda srovnat 1.9tdi 4,8L/100km tankuju to nejlevnejsi v okoli a 1.6tdi 6-6,5L/100km a tankuje se pouze Verva diesel na Benzine kvuli vstrikovačum(rada v neznackovem servisu). A nejezdi se podle ukazatele razeni,podtaci to podle me motor. Co se jizdy tyce tak je pravda,ze CR jede hodne potichu,zadny turbo efekt,celkovy komfort uplne nekde jinde. Pokud je auto zahrate po jizde a otacky motoru jsou na 1000 ne pod tak se automaticky regeneruje DPF az otacky klesnou a myslim,ze to dost prodluzuje zivotnost dpf,ale zalezi kde se jezdi. My jen dalnice takze fakt se auto zahreje a zregeneruje i pri jizde. Manzelka s 1.9tdi jezdit nechce protoze to je hlucne,ale abych pravdu rekl tak ja radsi zase tu 1.9tdi protoze proste se v ni nejal lepe jede... davam pouze subjektivni nazor a osobni zkusenost s temito to auty. Nejsem automechanik.

 

hodnocení

0x

třeba proto že je línější ,má filtr pevných částic... auto.cz/...

 

hodnocení

0x
Paušálně vzato je to proto, jelikož 1,9 TDI se přestalo vyrábět v roce 2010 a 1,6 TDI je už od roku 2008 stálicí ve firemních flotilách.
Takže se nedivte že je všude plno 1,6 TDI, když firmy chrlí na trh svoje vyřazená služební auta a ty se proto hromadí opravdu ve velkým.

 

vernon
hodnocení

0x
1.9TDI rotačka je spolehlivější než 1.9TDI PD. Ale jsou to velice stará auta, do jedničkové bych už dnes nešel...
1.6TDI CR je v pohodě. 2.0TDI CR nikoliv, tomu se vyhni.

2.0 TDI CR je v pohodě úplně stejně jako 1.6 TDI CR.
2.0 TDI PD stojí za prd.

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490
1,9 tdi rotacky jsou jednoduche motory.
Pak byly PD , tam musis dost uvazovat ktery motor vzit , nejlepe kdyz jeste nema pdf.
Pak byly prave ty CR a tam je to slozitejsi , na trhu jich je hodne ojetych , pred smrti , dvouhmota , pdf , vstriky ... Tam se mize penezenka dobre prohnout.
Pak jeste 2,0tdi tam musis jeste vic uvazovat zda to ma smysl , rada tam vylitavala klikovka...
Proste casovana bomba , kde se podivas. Doba rotacek , co ma najeto 500t km a koupis a jezdis je pryc. Ty auta jsou dost stara...

 

verunka*
hodnocení

Moc děkuju, tak mi prosím poraďte nejmenší zlo do 200 tis. Kč. Muži děkuji vám :*
cl
Musi to byt diesel? Musi to byt Octavie?

 

hodnocení

0x

co jsem pročítal na internetu, tak 1.9 TDI (Octavia první řady) o tom se mluví celkem v superlativech co se týče spotřeby, výdrže, údržby. 1.6 má samozřejmě nižší výkon, ale trochu levnější povinné ručení což pro toho, kdo často jezdí by nehrálo příliš velkou roli. V bazarech (aaa například) najdete octávky jedničkové řady pod 100 K bez problému. Bych se jedničkových nebál, za ušetřené peníze se pak zaplatí případný servis, který nemusí být ani tak drahý. 1.9 TDI mají nájezd i více jak 400 000 km. 1.6 vás vyjde zase výrazně levněji, což je +

 

 

hodnocení

0x

Motor 1.9 TDI, potažmo 2.0 TDI jsou vývojově staré "traktorové"motory, postupem času modernizované, vybavované nejrůznějšími vstřikovacími soustavami, ale v dnešní době přece jen překonané. Jejich devizou je obvykle až na výjimky spolehlivost a trvanlivost, nemusí být problém na nich najet přes 1 milión km. Používaly se v Oktávkách 1. řady a částečně 2. řady.

Motor 1.6 TDI je relativně nový motor moderní konstrukce, který obecně nahrazuje "průměrný"motor 1.9 TDI a používá se v Oktávkách 2. a 3. řady.

" Srovnání"obou motorů např. zde autoweb.cz/...

petrb*

Jako vlastník 1.9 TDI PD mám pár poznatků k tomuto motoru.

Před pár lety byl označován jako poslední "spolehlivý" motor. Nicméně má pár slabých míst, na které je třeba dávat pozor.

Nejrizikovější jsou šrouby a šály na ojnicích. Platí to hlavně u VW Caddy a typů BXE, ale projevuje se i u jiných modelů. Šroub se přetrhne, šála zadře a kliková hřídel výletí z motoru. Preventivní výmněna stojí do 10000Kč.

Další je vačková hřídel. U PD je z principu velmi namáhána a vydrží dle toho, jak poctivě se měnil olej. Když se mění, většinou se vymění i hydraulická zdvihátka a šály, operace minimálně za 20000Kč.

Dále vstřikovače. Nové vychází na 20000Kč za kus, jsou tam čtyři. Je teoreticky možné použít repasované, otázka jaká bude kvalita.

Já si ho koupil jenom z důvodu, že auto měl známý od nového. Z druhé ruky může být před smrtí s potencionálem oprav za sto tisíc.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Ja bych 1.6ku nechtěl měl sem to jak slúžebak a prostě to nejede
Navíc tomu od 150000km odchází vstřiky a egr
Ted tu mam jednu sice seat ale ve 160000km odešla řj motoru
Pak to má DPF takže u ojetého vozu lze čekat brzo nákej problém

 

jeliman
hodnocení

0x
Vozím tohle z Německa, v podstatě záleží na historii a dolozitelnosti km,v Německu v autorizaku vymění vše jak se má, ne jak u nás kde vše nařizuje firma co poskytuje operák, 1.9tdi rotačka je historie, motoricky top,ale umírá na kastli elektriku atd,PD taky historie a kusů co má najeto 150tkm už je jak šafránu, takže zbývá jen CR, jak PD tak CR má nedostatky, ale z toho všeho co se vyrábí asi nejlépe řešitelné a umí to spravit ještě i v normální dílně, Japonce nespravi mnohdy ani ve značce. Neustále se řeší jen vstriky EgR ventil a filtr, Já těch aut dovezl moc a moc a vstriky jsem řešil asi jen dvakrát a filtr na koncenu nikdy, takže za mě je to jedno co vybrat, všem říkám ať už si dnes koupíte cokoliv počítejte že do toho dáte 20za rok, a když zrovna ne jeden rok tak ten druhý rok 40

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]