Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výběr auta

Od: bagr* odpovědí: 3 změna:

Dobrý den, mám celkem nezvyklý problém. Pracoval jsem s bagrem 9 let a za 22 tis. hrubého mě to prostě přestalo bavit. Ovládat a manipulovat s velkým bagrem umím celkem obstojně a tak mě napadlo jít do soukromna. Manželka mě tlačí do stavby nového baráku a to jsem ještě před pár měsíci měl vážnou dopravní nehodu, prostě nemocnice, hádky s pojišťovnou, auto na odpis už mě to tak přestalo bavit, že hned jak jsem zase nastoupil do práce, tak jsem fláknul na stůl výpověď. Takže z peněž po rodičích jsem si koupil menší bagr pouze osmitunu a nedávno mi padnul do oka pickup, kterého jsem viděl u nás ve městě. Začal jsem se k to zajímat a to, co jsem našel na YouTube mi přímo vyrazilo dech. A proto co jsem tam viděl jsem se rozhodl vybírat jen mezi americkými pickupy. Chtěl bych poradit jaký byste si vybrali vy.

1. Ford f350 super duty 2011 7.3l turbodiesel V8 275HP (základ) nenašel jsem

2. Dodge RAM 2012 6.7l Cummins turbodiesel I6 390HP( základ) točivý moment cca 1300Nm

3. Chevrolet silverado 2009 6.6l turbodiesel V8 397HP(základ) nenašel jsem

U Fordu a Chevroletu jsem nenašel točivý moment, ale ten Dodge by měl utáhnou nejvíce až 14t a to by bylo dostačující.

Taky bych chtěl toto auto využít jako rodinné hodně Američanů to tak dělá a ta auta jsou opravdu prostorná a i dobrá výbava od kožených sedaček, navi, automat. nebo manual převodovka, automatická klimatizace prostě je toho spousta dyž tak se podívejte na fota interiérů. Auto bych měl na splátky. Předem děkuji za odpovědi.

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar axus

Do toho bych nesel.

Bazarovej podval na 8t sezenes do 200t i s nezbytnyma opravama, k tomu na tahani sklapeci Liazku ve velmi dobrem stavu za podobnou cenu nebo i spise mene.

Na vylety muzete jezdit necim mnohem praktictejsim a zakaznikum krome vykopovych praci muzes nabidnout i odvoz a dovoz materialu.

Mas to sakumprask za 400 klacku a za tuhle cenu ten pro Evropu naprosto nepraktickej pickup nejenom ze nemas, ale nemas ani nic, na cem vozit ten bagr.

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Dobrý den.

Tento problém není vůbec nezvyklý. Je naopak velmi častý. Člověk nemá peníze, jde si tedy koupit něco na splátky. Je mu jedno, že místo 300tis zaplatí 600tis - bude mít auto vysněné a hned. Další věci jako servis nevidí.

A že bude servisu u amerických aut složitý a drahý, to je zřejmé... díly na objednávku i měsíc, a nedej Bože, aby se firma v daném ND netrefila (což se mi stává u normálních aut běžně a kvůli blbému filtru se točí objednávka 3x).

Z těch tří - no vyberte si podle servisu v okolí. Poptejte se, kdo vám to tak může opravovat, protože staré auto servis prostě potřebuje.

Chudák manželka - to bude asi do roka rozvod...

 

tomaslad*
hodnocení

0x

S ŘP C E asi počítáte, to úplně rodinné autí, se kterým by manželka jezdíla do školky či pro rohlíky, asi nebude, ne? 8t bagr alespoň 2t vozejk = 10 t hmotnost vlastního auta, slušný kolos. Aby se ten bagr dal vůbec legislativně táhnout, pokud to teda takto zamýšlíte.

Jeden zkušený kolega mi dal před časem tento text, nějaká novela o spojitelnosti souprav od 2017, tak si to vše důkladně ověřte, nejlíp na dopravce příslušného magistrátu.

...

Systém ASPI - stav k 7.2.2017 do částky 9/2017 Sb. a 5/2017 Sb.m.s.

341/2014 Sb. - o schvalování technické způsobilosti vozidel - poslední stav textu

§ 34

Spojitelnost z pohledu okamžité hmotnosti přípojného vozidla a souprav

(K § 2 odst. 5, 6 a /...)

(1) Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u jízdních souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. U jízdní soupravy traktoru a traktorového návěsu se okamžitou hmotností každého z vozidel jízdní soupravy rozumí součet hmotností připadajících na jednotlivé nápravy traktoru, respektive návěsu. Podíl hmotnosti připadající na nápravy traktorového návěsu nesmí převyšovat největší povolenou hmotnost přípojného vozidla uvedenou v technickém průkazu traktoru.

(2) Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u jízdních souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Tento odstavec neplatí pro přípojná vozidla kategorií O1 a O2.

(3) Okamžitá hmotnost jízdní soupravy nesmí být větší než největší povolená hmotnost jízdní soupravy stanovená při schválení technické způsobilosti tažného vozidla.

(4) Okamžitá hmotnost přívěsů kategorií O3 a O4 v jízdní soupravě nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla. V případě více přípojných vozidel se jedná a součet jejich okamžitých hmotností.

(5) Prostřední vozidlo jízdní soupravy musí mít vyšší nebo stejnou okamžitou hmotnost, jakou má poslední vozidlo jízdní soupravy. Kombinace pomocného vozíku ve spojení s návěsem se pro tyto účely pokládá za jedno vozidlo. Pomocným vozíkem pro výše uvedené účely se rozumí jedno nebo vícenápravové přípojné vozidlo kategorie O nebo R svojí konstrukcí určené k připojení návěsu příslušné kategorie za použití točnice pro připojení návěsového čepu. Pomocný vozík jako samostatné vozidlo musí plnit požadavky na příslušnou kategorii přípojného vozidla.

(6) Pro spojování vozidel do jízdních souprav s přípojnými vozidly kategorií O1 a O2 platí

a) okamžitá hmotnost nebrzděného přípojného vozidla kategorie O1 nesmí být větší než největší povolená hmotnost nebrzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla,

b) okamžitá hmotnost brzděného přívěsu kategorií O1, O2 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že okamžitá hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a 1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1G,

c) za traktor a vozidlo kategorie Z smí být zapojována přípojná vozidla kategorií O1 a O2 při dodržení podmínek z hlediska přípojných hmotností stanovených při schválení technické způsobilosti těchto vozidel, vozidla musí být vybavena schváleným spojovacím zařízením odpovídajícího typu schváleným výrobcem vozidla.

Jestliže není přípojné vozidlo vybaveno výškově nastavitelnou ojí, musí být spojovací zařízení traktoru umístěno ve výšce 350-420 mm.

Jestliže oj přípojného vozidla je výškově nastavitelná, může být výška spojovacího zařízení traktoru odlišná za podmínky, že osa ovládacího zařízení nájezdové brzdy přívěsu není skloněná od vodorovné roviny více jak +- 10°.

(7) Okamžitá hmotnost vozidla kategorie S vybaveného průběžnou nebo poloprůběžnou brzdovou soustavou činí u jízdních souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5násobek okamžité hmotnosti traktoru

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]