Nejste přihlášen/a.
Prosím o tuto radu kamarádovi přebíjí favorit až 15V myslím si že je problém v regulačním relé a nebo mám hledat závadu i v alternátoru.Moc děkuji za rady
doplněno 14.11.09 17:48:Tak pro všechny kdo by se v tom vrtaly jako já regulátor je přímo v alternátoru,kamarád měl tu smůlu, že má jednoho z prvních favoritu a pokud se koupí nový regulátor má obrácenou polaritu tak baterii nedobíjí a signalizuje to kontrolka nabíjení.Musí se sehnat ze starého alternátoru což se nám podařilo a nebo jako náhradu dělají nový regulátor a mezi uhlíky se vkládá dioda. V každém případě máme vyřešeno a všem děkuji za příspěvky
To SWord:
Chybná úvaha je v celém měření.Každý alternátor dává do sítě automobilu proud o napětí 13,8 - 16 V,podlé zátěže.Tyto údaje jsou v normě.Co se děje v akumulátoru během provozu je dáno nabíjecím proudem,nikoliv napětím.Měřit kapacitu baterie můžeš těžko.Pokud má baterie poškozený článek,může přebíjecí stav vzniknout,protože ostatní články dostávají mnohem větší proud.Regulace napětí do budícího vinutí rotoru je dána z výroby a nelze ji měnit.Aspoň u novějších elektronických regulátorů.Je dáno nastavením napětí pomocí zenerovy diody v regulátoru.Odpojit pro měření alternátor od akumulátoru za chodu motoru je velice nebezpečné,protože vznikne stav samobuzení a na svorkách alternátoru může vzniknout napětí až 180 V.To nemusí diody a regulátor vydržet.
JABRAKA
Změřte kapacitu baterie, Může se stát, že baterie už má své za sebou, regulační relé si myslí že je vybitá tak do ní pouští i 15V.Pokud se baterie dobije tak relé sníží napětí.
Není tam relé, je tam modul regulátoru přímo na alternátoru, nic než vyměnit tento modul se s tím nedá dělat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.