Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felicia výměna těsnění pod hlavou

Od: kamillll odpovědí: 2 změna:

Zdravím, budu se chystat na výměnu těsnění pod hlavou u felicii 1.3mpi 50kw kde se začala strácet voda a v oleji je bílá emulze.

Nikdy jsem to ještě nedělal, ale taky nejsem jelito co nedokáže něco opravit ale zajímají mě 3 otázky:

1) nejtěžší na celé práci bude určitě povolit šrouby hlavy - co když se zlomí? ( Samozřejmostí je ty šrouby poklepat kladivem a použít uvolnovač šroubů ale může se stát)

2) rozvodové tyčky - horní část je ve vahadlech ale ta spodní část co je v bloku? Jde mi o to, že když ty rozv. tyčky vytáhnu z bloku tak jestli je tam zase snadno dám nebo tam je nějaká zrada.

3) vyčištění oleje od emulze - počítá se sundám vany a trochu tomu pomoci ale jak dokonale odstranit emulzi z motoru? Vylét nyní olej, nalét nový a projet ho a vylét ho a dát tam zase nový mě příjde trošku finančně drahé.

Jenom pro jistotu postup - odstrojení hlavy, sundání hlavy - poslání na srovnání, změření přesahu válců popř. dát jiné vymezovací kroužky - těsnění- nasadit hlavu, sundat vahadla - rozvodové tyčky - nasadit vahadla - seřídit válce - nastrojit.

 

 

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vernon
hodnocení

0x
1. Nesmí se zlomit, v domácích podmínkách se špatně vytahují. Většinou jdou povolit v pohodě, jak šrouby tak matice vepředu.
2. Tyčky končí ve zdvihátkách, při vytahování je dobré tyčkou točit, aby se nelepila na zdvihátko, protože jinak by sis ho mohl vytáhnout i s tyčkou a mohlo by spadnout až dolu do vany. Nebo odmontovat přední dekl a vždycky ho přidržet.
3. Cistit od emulze netřeba. Dáš nový olej, očistíš zevnitř dekl a víčko, zbytek se prostě odpaří za provozu motoru.
Tyčky se nasazují až po namontování vahadel, povolíš šroubky, nasadíš pod vahadlo tyčku a šroubek zatočíš aby tyčka nevypadla, než budeš seřizovat vůli.
Tyčky tak jak byly v motoru! Ocelové výfuk, kombinované (duralové s ocelovými konci) na sání!
A ještě jedna věc v které se hodně chybuje - ne aby tě napadlo hlavu ještě po ujetí pár set kiláků dotahovat, jako se to muselo u starých škodovek s litinovou hlavou, u celohliníkových motorů fáček a feld se to dělat nesmí!

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Na stošestce peugeotu jsem je povolil lehce,bez poklepu či použití uvolňovače(tan si myslím je docela zbytečnýprotož se jistě minimum oleje dostane až k závitu) -jen je třeba /údajně/ nejprve všechny urvat,povolit o ccca 1/4 otáčky a v obráceném pořadí než se utahují.Tyčky co pamatuji ze 105 jsou jen v bloku a stejně jako ventily ma vahadlech u OHC nejsou uchyceny,takže při sundání palice zůstanou v bloku.Jinak jak mi bylo sděleno dvorním mechanikem-al blok a hlava vždy tlaková zk. a orovnání hlavy,Přesah jsem neměřil,těsnění použil stejnou tl jako originál (tuším 1,3mm)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]