Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Poškozené auto ( 2 nehody)

Od: ledvina odpovědí: 8 změna:

Dobrý den,

chci se zeptat jak mám postupovat.

1 dopravní událost: 12.5. mi poškodili vozidlo z levé strany (přední levé dveře, přední levý blatník, levé zrcátko) řešeno českou pojištovno

2 dopravní událost: 18.5. mi poškodili vozidlo z pravé strany (B sloupek, ohnutý práh, zadní a prední pravé dveře) řešeno KOOP

Dne 12.5. mi poškodili vůz na levé straně, likvidátorka (ČP) si to přijela vyfotit 24.5. a řekla že levou stranu mi opravý bez problému, ale nebyla si jista tou pravou stranou (říkala že bych se měl vejít do rozpočtu, u ní byla cena vozu stanovena za 76 000kč a oprava cca 50 000kč a řekla že auto je v dobrém stavu), kde jdu 3.7. na opravu do škodovky. Dne 18.5. mi poškodili pravou stranu, kde likvidátor (KOOP) řekl, že je to totální škoda, bez jakéhokoli rozpočtu ( u něj cena vozu 40 000kč a oprava cca 50 000 a řekl že auto je v hrozném stavu). Do auta jsem za poslední rok vložil v opravách 95 000kč(tlumiče, brzdy, řízení nástřik podvozku, atd), které se mi nevrátí.Auto bylo kompletně uvedeno do super technického stavu ( 17.3. prošlo technickou bez problému s pochvalou že je podvozek jako nový). Doložil jsem všechny doklady do KOOP a cena je stále 40 000Kč.

Nevím jestli mužu tu první škodu nechat opravit nebo nesmím, když je to totální škoda. A jak mám postupovat, když cena vozu se o dost vyšší než KOOP tvrdí. V bezaru mi řekli že čena auta se pohybuje od 70 000- 90 000 tisíc.

Děkuji za rady. Ledvina

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Ještě nám zkus říct, co je to za auto - značka, typ, rok výroby, motorizace apod. Pak se můžeme o něčem bavit.


doplněno 24.06.17 17:37:

@ien: Z vaší reakce je bohužel zřejmé, že vůbec netušíte, o čem je řeč. A to proto, že na údajích, které chci znát, je závislá hodnota vozidla a od ní se odvíjí všechno další. Mimo jiné se v dotazu hovoří o dvou pojišťovnách, které mají na stav a hodnotu auta tak diametrálně odlišný názor, že snad ani jednu nelze brát vážně. A právě proto jsem si dovolil chtít trochu více informací, abych si mohl udělat svůj názor a alespoň trochu kvalifikovaně odpovědět.

ien*

Vskutku by mě zajímalo, v čem by Vaše odpověď byla jiná vědět, jestli je auto Škodovka 1.6 2014 nebo Ford 1.2 1997 :-D. Tazatel si prostě vymazlil auto, investice o dost přesáhly reálnou cenu vozidla a chce vědět, jakým způsobem (a jestli vůbec), lze peníze nějak z pojišťovny dostat, a je uplně jedno o jaké auto se jedná, jde o postup a chování pojišťovny. A to to auto ani nemuselo být bourané dvakrát, stačí aby jej někdo nabořil na totálku jednou.

Radu neposkytnu, přesně z tohoto mám obavy také. Investovala jsem do auta už jednou tolik co to auto stálo a pokud by mi jej někdo nabořil, peníze už neuvidím, přestože si všechny faktury také poctivě schovávám.

Pro tazatele: Až budete mít rozhodnutí pojišťovny, napište sem prosím jak to nakonec dopadlo. Zajimalo by mě, jestli Vaše doložené faktury měly na výši vyplacených peněz nějaký vliv. Díky moc.

ledvina
hodnocení

omloum se zapoměl jsem dopsat.

Škoda octavia I combi 4x4 85 kw výbava elegance rok 2002 dáno do provoru.


doplněno 24.06.17 19:28:

Hlavně jestli to mužu nechat opravit nebo nesmím mi nikdo neřekl

Pokud to viděli likvidátoři obou pojišťoven, nic nebrání tomu, abyste auto začal opravovat. Na vašem místě bych si nechal oddělit faktury za opravu po první nehodě, ty by asi měla ČP proplatit bez potíží. No a s chytrou Kooperativou moc nenaděláte, pokud nebudete chtít jít do sporu a k soudu. Takže ta vám vyplatí hodnotu auta po druhé nehodě s tím, že odečte hodnotu "použitelných zbytků". Asi to moc nebude, ale pořád lepší, než kopanec do břicha;)

ledvina
hodnocení

omloum se zapoměl jsem dopsat.

Škoda octavia I combi 4x4 85 kw benzín ( atmosferický motor) 200 tisíc km naježděno výbava elegance rok 2002 dáno do provoru.

Jezdilo by to ještě dlouho bez jakéhokoliv zásahu do motoru. Jen karoserie by se nechala přestříkat, to jsem chtěl po zimě ( rok 2018), protože to nemělo žádnou rez zatím,

Hlavně jestli to mužu nechat opravit nebo nesmím mi nikdo neřekl.

A to že se jmenuji Ledvina , tak co má být? Jestli mě chtete tímhle urazit, tak mě muže urazit jen inteligent a ne vy.

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

První nehoda byla likvidátorkou popsána - resp. plnění.

Koupil byste si auto po nehodě, neopravené, po prvním poškození? Jakou cenu toho bouraného vozu byste odhadl sám? Shodnou jako před poškozením?

Cena vozu před první nehodou je 76tis - s tím můžete souhlasit?

Oprava od pojišťovny - 50tis, aby vám bylo opraveno na stav před nehodou - souhlasí?

Rozdíl je 26 tis - to je tedy cena vraku po první nehodě - souhlasí?

Druhá nehoda byla nabourání vozu v ceně 26 tis - tj. investice do opravy cca 40tis, vlastně jakákoliv nad hodnotu vozu před nehodou, je řešena tzv. totální škodou.

Totální škoda neznamená nutnost vrakování vozu - je to způsob výpočtu pojistného plnění. Takže dostanete za druhou nehodu cca 12 tisíc a můžete být rád.

Cena vozu v bazaru neznamená "hodnota auta" - mrkněte na AAA, když je tam 100.000,- KČ A SLEVA NA 50000,-... nabídka na bazaru není hodnota vozu. Koupit si vůz za nabídku na netu nebo cedulku bez slev je hloupost - na každém vozu je min. 10% navíc pro případnou "slevu".

Rada - pokud budete příště nabourán, nechte ihned opravit a v případě prokazatelné potřeby náhradního vozu si necháte vyplatit částku za půjčovné.


doplněno 24.06.17 19:55:

Opravit můžete - jen v případě hádání se s pojišťovnami pak můžete probrečet litry zbytečně - prostě vám dají určitou částku a jestli investujete do opravy víc peněz, je to váš problém...nedají navíc ani korunu.

V případě totální škody také asi nebude nutná případná doprohlídka při zjištění nepatrných dalších poškození. Jedině když zjistíte další zásadní vadu, můžou zbytky vozu po druhé nehodě být ohodnoceny nižší částkou a tím dostanete o něco víc...

Zkuste si pročíst můj komentář a vyjádřit se k částkám... kde se vám to zdá málo...

Zdá se 40 tis. za auto s orvanou jednou stranou málo? Dal by někdo víc při případném prodeji?

 

asd1
hodnocení

0x

První škoda je jasná - pojišťovna zaplatí skutečnou škodu = oprava z nových dílů + náhradní auto po dobu opravy + nárok je určitě i za ztrátu tržní ceny nabouráním.

Druhá škoda - nech udělat znalecký posudek, s tím pak argumentuj že cena vozidla nebyla 40k ale jednou tolik. Znalecký posudek musí respektovat nebo napadnout jako nepřesný = nemúžou ho ignorovat. Pak to nejspíš nebude totálka, příp. za totálku dostaneš výrazně víc.

Do svého odhadu vůbec nepočítali investice do servisu a aktuální stav, jen hodili cenu za ojetou plečku podle svých očesaných tabulek - tak aby hodnota byla co nejnižší. Není to znalecký posudek, tj. jejich odhad jde napadnout snadno (= mít svůj znalecký odhad).

Holt pojišťovny jsou k... a využívají každou možnost jak platit co nejmíň, často i protizákonně (a kdo se neumí bránit toho o...bou)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]